رفع ممنوعیت واردات کالاهای ایرانی از گذرگاه مرزی فراه در غرب افغانستان

وزارت دارایی افغانستان در نامه‌ای به ریاست گمرکات ولایت فراه تأکید کرد که ممنوعیت واردات کالاهای ایرانی از مرز «ابونصر فراهی» این ولایت برداشته شده است.

رفع ممنوعیت واردات کالاهای ایرانی از گذرگاه مرزی فراه در غرب افغانستان

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، برخی از منابع خبری اعلام کردند که روند واردات برخی از کالاهای ایرانی از طریق گذرگاه مرزی ولایت فراه ممنوع شده بود بار دیگر از سر گرفته شد.

وزارت دارایی افغانستان در نامه‌ای از ریاست گمرک ولایت فراه خواسته تا ممنوعیت وارداتی بر کالاهای ایرانی از گذرگاه مرزی ابونصرفراهی را بردارد.

هفته‌های گذشته مقام‌های محلی در فراه اعلام کردند که بر اساس حکم رئیس جمهوری از ۲۵ شهریور، واردات اجناسی از قبیل سیمان، نفت، کاشی، سرامیک و آهن‌آلات از ایران به فراه ممنوع شده بود.

مردم ولایت فراه در غرب افغانستان بارها به این اقدام دولت افغانستان اعتراض کردند و خواستار رفع ممنوعیت واردات کالاهای ایرانی از مرز ابونصر فراهی در این ولایت شدند.

گفته می‌شود که ممنوعیت واردات کالاهای ایران از گذرگاه مرزی ولایت فراه به‌دلیل فساد مالی مسئولان مرزی در این ولایت و اخذ مالیات توسط مخالفان مسلح دولت صورت گرفته است.

مقامات افغان تأکید کرده بودند که ممنوعیت واردات برخی از کالاهای ایرانی از این مرز هیچ دلیل سیاسی نداشته است.

خلأ نظارتی و فرار مالیاتی برخی از تاجران افغان در گذرگاه مرزی ابونصر فراهی در این ولایت باعث شده بود که دولت مرکزی واردات برخی از کالاها از این گذرگاه را ممنوع کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*