رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی: آمار تلفات حوادث رانندگی در خراسان جنوبی ۳درصد کاهش یافت

آمار تلفات حوادث رانندگی در خراسان جنوبی ۳درصد کاهش یافت

بیرجند- رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی گفت: کشته شدگان حوادث رانندگی طی شش ماهه نخست امسال در خراسان جنوبی سه درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رضایی صبح سه شنبه در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک اظهار کرد: در شش ماهه اول امسال کشته شدگان حوادث رانندگی در راه‌های برون شهری هفت درصد و در مجموع راه‌های درون و برون شهری سه درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی  با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری میزان مجروحین تصادفات ۱۷ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: در خراسان جنوبی با توجه به طولانی بودن راهها، کویری بودن مسیرها و عدم جاذبه های طبیعی رانندگان تمایلی برای توقف در مسیر ندارند و این موضوع باعث می شود که علی رغم خواب آلودگی به مسیر ادامه دهند.

رضایی ادامه داد: رانندگی همراه با خواب آلودگی موجب وقوع تصادفاتی به علت واژگونی و انحراف از مسیر وسیله تقلیه می شود که در مجموع ۵۴ درصد تصادفات در خراسان جنوبی رانندگی  به این شیوه رخ می دهد.

وی افزود: در خراسان‌جنوبی تصادفات در بازه زمانی عصر روزهای چهارشنبه و جمعه که زمان مسافرت های آخر هفته است، افزایش می یابد.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۴ درصد مجروحین تصادفات در سطح راه‌های روستایی خراسان جنوبی دچار حادثه شده‌اند، گفت: این نکته نشان دهنده  لزوم فرهنگ سازی بیشتر در زمینه فرهنگ ترافیک در بین روستائیان بوده که با همکاری دهیاری‌ها محقق می‌شود.

رضایی یادآور شد: از آنجایی که والدین به واسطه مسائل عاطفی به توصیه های فرزندان خود عمل می کنند، همکاری همیاران پلیس نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*