آخرین خبر :

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه ای خراسان جنوبی خبرداد خراسان‌جنوبی فاقد زورخانه بین‌المللی/ ورزش پهلوانی نیازمند زیرساخت برای قهرمانی

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه ای خراسان جنوبی گفت: خراسان‌جنوبی تنها استانی است که فاقد زورخانه بین المللی است و اگریک زورخانه مناسبی جهت میزبانی مسابقات احداث شود ورزش پهلوانی افتخارات بیشتری در زمینه قهرمانی کسب می کند.

مهدی قمری رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: در بحث ورزش قهرمانی مسابقات متعددی پیش رو است و تیم‌های مختلف در حال آماده شدن جهت اعزام به مسابقات هستند.

وی افزود: مسابقات امید در رده سنی ۱۹ تا ۲۳ سال هفته جاری در سرعین اردبیل برگزار می‌شود که از خراسان‌جنوبی نیز در این مسابقات شرکت می کنند.

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: مسابقات المپیاد در رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال در آبان ماه جاری در استان قم برگزار خواهد شد که این مسابقات برای استان ما حائز اهمیت است و ورزشکاران ما در حال تمرین هستند تا با آمادگی کامل در این مسابقات شرکت کنند.

قمری با بیان این‌که بعد از مسابقات المپیاد مسابقات جوانان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: مسابقات تیم جوانان ورزش پهلوانی و زورخانه ای را در پیش رو داریم که جوانان شایسته ما از اول تابستان زیر نظر مربی در حال تمرین هستند.

وی یادآور شد: همچنین در بحث ورزش قهرمانی تیم پیشکسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در سه رده سنی ۴۶-۳۵، ۵۵-۴۶و ۵۵ به بالا در حال تمرین هستند.

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه ای خراسان‌جنوبی تصریح‌کرد: طی بازدیدی که هفته گذشته از زورخانه اسلامیه صورت گرفت فقط عملیات نازک‌کاری آن مانده است که ان‌شاءالله تا دهه فجر افتتاح خواهد شد.

قمری ادامه‌داد: زورخانه امیرآباد نیز که حدود ۷۰ درصد پیشرفت عملیات ساختمانی داشته است قطعا در سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی عنوان‌کرد: زورخانه حاجی آباد زیرکوه که متعلق به اداره ورزش و جوانان قائن است نیز اعتبار به آن اختصاص پیدا کرده و باید با یک پیمانکار قرارداد بسته شود تا مابقی کار آن انجام شود.

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه ای خراسان‌ جنوبی با بیان این‌که وضعیت ورزش همگانی و عمومی مطلوب است، گفت: زورخانه‌ها طبق برنامه‌ای که به هیئت استان و شهرستان اعلام کردند تمرینات آن‌ها در زمان و مکان‌های مشخص و به موقع انجام می‌شود.

قمری متذکرشد: وضعیت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای نسبت به سال گذشته وضعیت پایدار و بهتری است و امیدواریم دستاوردهای هیئت نیز در سال جاری بهتر باشد.

وی بیان‌کرد: استان‌هایی که میزبانی مسابقات را قبول می‌کنند یک سری زیرساخت‌های مناسبی دارند که متأسفانه خراسان جنوبی این زیرساخت‌های مناسب را ندارد چرا که در وهله اول به یک زورخانه بزرگ بین‌المللی نیاز است تا مسابقات در آن برگزار شود.

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: خراسان‌جنوبی تنها استانی است که فاقد زورخانه بین المللی است در صورتی که ورزشکاران ما این شایستگی را دارند و چنانچه توسط مسئولان دلسوز یک زورخانه بزرگ و مناسبی جهت میزبانی مسابقات احداث شود هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه ای با افتخار میزبانی مسابقات را قبول خواهد کرد.

قمری خاطرنشان‌کرد: وقتی ما این توانایی را داریم و تیم نونهالان خراسان جنوبی مقام نائب قهرمانی کشور را به دست می‌آورد قطعا اگر این با میزبانی خراسان‌جنوبی باشد این نائب قهرمانی به قهرمانی تبدیل می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*