در گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان مطرح شد: ضرورت تعامل تنگاتنگ روابط عمومی ها با رسانه ها

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری گفت: در شرایط فعلی که جنگ رسانه ای تمام عیاری علیه نظام اسلامی ما برپا شده، تعامل روابط عمومی های دستگاه های اجرایی باید با رسانه ها تنگاتنگ تر شود.
وقتی اخبار دستگاه ها به موقع رسانه ای نشود…
ملکی در گردهمایی روز گذشته مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان در سالن میثاق اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی، افزود: وقتی اخبار دستگاه ها به موقع رسانه ای نشود، افکار عمومی از راه های دیگر اخبار مورد نیاز خود را تهیه می کند و لذا شایعات به وجود می آید. وی با تاکید بر ضرورت رعایت سه اصل سرعت، کیفیت و دقت در اطلاع رسانی به منظور تاثیرگذاری لازم اظهار کرد: روابط عمومی دستگاه ها موظف به انعکاس خدمات ۴۰ ساله نظام اسلامی هستند و برای این منظور، ارتباط مستمر با رسانه ها ضروری است.
پیگیر دوره های آموزشی تخصصی تر
برای روابط عمومی هستیم
وی با بیان اینکه برگزاری دوره های آموزشی تخصصی را با هدف کارایی بهتر و بهبود وضعیت روابط عمومی ها پیگیر هستیم، گفت: ایجاد میز خدمت در دستگاه های اجرایی مورد تاکید ریاست جمهور و استاندار خراسان جنوبی است و قرار شده از دستگاه هایی که در این راستا عملکرد خوبی داشته اند در جلسات شورای اداری استان تجلیل شود.
جلسه آینده با حضور استاندار برگزار می شود
به گفته وی، طبق مصوبه هیات وزیران ۲ در هزار اعتبارات اجرایی و هزینه های جاری دستگاه های اجرایی باید به عنوان بودجه روابط عمومی ها در اختیارشان قرار گیرد و با نظر مدیران روابط عمومی ها هزینه شود و لذا مدیران روابط عمومی ها باید پیگیر این موضوع باشند.
ملکی در پایان با اشاره به اینکه هیچ کاری بدون هماهنگی و همراهی به سرانجام نمی رسد، تصریح کرد: جلسه بعدی گردهمایی را با حضور استاندار برگزار خواهیم کرد وبعد از برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی ها، موارد را از طریق شورا پیگیر خواهیم شد و امیدواریم بتوانیم فعالیت ها را توسعه دهیم.
جایگاه بالای روابط عمومی ها
مدیرکل بیمه سلامت استان نیز روابط عمومی ها را مهمترین قشر در دستگاه های اجرایی دانست و گفت: اینکه روابط عمومی ها در چارت سازمانی دستگاه ها، زیرمجموعه مدیریت قرار می گیرند نشان دهنده جایگاه بالای آنهاست و وظیفه روابط عمومی به مراتب از برگزار کننده جلسات و تهیه کننده بولتن فراتر است و انعکاس تبعات تصمیمات یک دستگاه اجرایی در جامعه به مدیریت و تلاش برای کاهش این تبعات از رسالت های روابط عمومی هاست.
۴۸۰ هزار نفر بیمه شده
و۱۷۰ میلیارد تومان هزینه کرد سالانه
دکتر اربابی، ایجاد چالش در برخی پروژه ها را نتیجه عدم رصد کردن تبعات اجرای این پروژه ها دانست و افزود: هدف سازمان بیمه سلامت که همان سازمان خدمات درمانی سابق است، بیمه نمودن افراد در قبال خدمات درمانی و سلامت می باشد و در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور و ۴۸۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۸۵ درصد این افراد از جیب خودشان هزینه ای دریافت نمی کنند.
به گفته وی، از مجموع ۴۸۰ هزار نفر افراد تحت پوشش بیمه سلامت در استان حدود ۳۷۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت روستایی هستند و سالانه بالغ بر۱۷۰ میلیارد تومان برای بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در استان هزینه می شود که نظارت برهزینه کرد صحیح و کنترل و ساماندهی این مبالغ حائز اهمیت است.
پرداخت های به موقع به موسسات طرف قرارداد
دکتر اربابی تصریح کرد: در سالجاری توانستیم پرداختی به موقع و خوبی به موسسات طرف قرارداد داشته باشیم و امیدواریم با جذب به موقع اعتبارات در راستای ارتقا سطح خدمات که خیر آن به مردم می رسد، گام برداریم. در این جلسه مولوی حقیقی مدیر روابط عمومی صداوسیمای استان با گلایه از اینکه برخی ادارات و دستگاه ها تعامل خوبی با رسانه ندارند، گفت: این در حالی است که انعکاس خروجی و عملکرد دستگاه ها منوط به ارتباط آنها با رسانه هاست.
کاش مدیرکل قبلی هم حضور داشت ….
عارفی نیا مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با بیان اینکه اگر این جلسه برای معارفه سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری برگزار شده بهتر بود که بهاری مدیرکل قبلی نیز حضور داشت تا از زحمات وی قدردانی شود، گفت: برای آقای ملکی آرزوی توفیق داریم و امیدواریم اتفاقات خوبی با حضور وی رخ دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*