آخرین خبر :

در مراسم تجلیل از سربازان نمونه فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی عنوان شد: صدور گواهینامه فنی و حرفه ای برای ۳ هزار سرباز انتظامی استان

مراسم گرامیداشت روز سرباز و تجلیل از سربازان نمونه فرماندهی انتظامی استان روز گذشته همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس که تحت عنوان «روز سرباز، جبهه و دلاوری» نامگذاری شده، با حضور فرمانده انتظامی استان در محل مجتمع پردیس این فرماندهی برگزار شد.
سربازان در نظام اسلامی تجربه متفاوتی دارند
فرمانده انتظامی استان در این مراسم با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد جوانان ذکور کشورمان دوران سربازی را تجربه می کنند، گفت: در تمامی کشورها بخشی از بنیه دفاعی توسط نیروهای وظیفه و موقت تامین می شود اما در کشور اسلامی ما که ولی فقیه جامع الشرایط در رأس آن قرار دارد، خدمت سربازی با توجه به تأثیر فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت، تعریف متفاوتی دارد و سربازان ما نیز تجربه متفاوتی را درک می کنند. سردار مجید شجاع افزود: دوره خدمت سربازی، فرصت مغتنمی برای کشف و شکوفایی ظرفیت بالقوه جوانان جامعه است و نیروهای مسلح که به عنوان امانتدار، فرزندان و جوانان مردم را در اختیار دارند باید ظرفیت های آنان را در راستای استفاده بهینه از این ظرفیت ها شناسایی کنند.
لزوم استفاده بهینه سربازان
از اوقات فراغت اندک دوره سربازی
وی با بیان اینکه بخشی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را سربازان نیروهای مسلح تشکیل می دادند، اظهار کرد: هم اکنون نیز باب شهادت بر روی مجموعه نیروهای مسلح و سربازانی که در این نیروها خدمت می کنند باز است. وی اضافه کرد: برخی از سربازان خودشان از فرصت دوره خدمت سربازی به بهترین شکل ممکن و از جمله برای حفظ قرآن کریم استفاده می کنند و لذا استفاده بهینه از اوقات فراغت اندک دوران سربازی نیز بسیار حائز اهمیت است.
رهبر معظم انقلاب حساب ویژه ای روی نسل جوان باز کرده اند
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب حساب ویژه ای روی نسل جوان باز کرده اند، گفت: مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم استفاده از بازنشستگان نیز در راستای ایجاد اشتغال برای نسل جوان بوده است. سردار شجاع تصریح کرد: ستاد کل نیروهای مسلح با سازمان فنی و حرفه ای کشور تفاهم نامه ای منعقد نموده که نیروی انتظامی نیز از آثار آن بهره مند می شود و براساس این تفاهم نامه سربازان در هر رشته ای که علاقمند باشند می توانند در طول خدمت سربازی از طریق فنی و حرفه ای آموزش دیده و گواهینامه دریافت کنند. استقبال سربازان فرماندهی انتظامی استان نیز از این موضوع خوب بوده و از زمان آغاز این طرح که سال گذشته بوده حدود ۳ هزار سرباز از فنی و حرفه ای گواهینامه دریافت کرده اند.
در پایان این مراسم از پدر سرباز شهید محمد علی پیشکار، ۲ نفر از سربازان جانباز ، یک سرباز آزاده و تعدادی از سربازان نمونه هر بخش تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*