خطیب جمعه بیرجند: بصیرت سیاسی یعنی دچار افراط و تفریط نشویم

 امام جمعه موقت بیرجند گفت: بصیرت سیاسی یعنی اینکه بر محور حق حرکت کنیم و دچار افراط و تفریط نشویم.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: بی تفاوتی در مسائل اجتماعی و سیاسی ناپسند است و از طرفی اغتشاش و بازی کردن در زمین دشمن نیز جنایتی بزرگ است.
وی تصریح کرد: بصیرت سیاسی و تربیت اسلامی نیاز امروز جامعه است چرا که این دو موضوع مهم در هر زمانی نقشه های دشمنان را خنثی می کند.
خطیب جمعه بیرجند گفت: دشمنان اسلام از رشد سیاسی، بصیرت افزایی و تربیت اسلامی مسئولان و ملت در هراس هستند و تمام تلاش خود را معطوف به از بین بردن این خصیصه های مهم کرده اند.
وی بیان کرد: افراد جامعه در عصر کنونی به دلیل هجمه های فراوان استکبار جهانی بیش از گذشته نیازمند رشد و بصیرت افزایی سیاسی هستند.
حجت الاسلام مختاری گفت: اعتدال در رشد و بصیرت سیاسی آن است که در برابر حوادث سیاسی و اجتماعی خود حساس باشیم، درخت تنومند انقلاب اسلامی را به موقع هرس کنیم و درصدد از بین بردن آن نباشیم.
وی با بیان اینکه دشمنان و استکبار جهانی هرگز به دنبال رشد و پیشرفت کشور ما نیستند افزود: نباید از آمریکا و اسرائیل توقع داشته باشیم که برای پیشرفت کشور ما قدمی بردارند چرا که همیشه سلام گرگ از روی طمع است.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: کسانی که رشد و پیشرفت کشور را در تعامل و تکیه به کشورهای اروپایی گره می زنند سخت در اشتباه هستند و بصیرت سیاسی لازم را ندارند چرا که راهکار تمام مشکلات کشور تکیه بر ظرفیت ها و نیروهای انسانی داخل است.
وی تصریح کرد: دشمنان در این ۴۰ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته از هیچ جنایتی علیه کشورمان دریغ نکردند، راه اندازی هشت سال جنگ، حمله به هواپیمای مسافربری، تحریم های ظالمانه و هجمه فرهنگی بخشی از جنایت های دشمنان برای براندازی نظام اسلامی است.
مختاری گفت: پیشرفت و زرق و برق کشورهای اروپایی الگوی پیشرفت برای کشور اسلامی ما نیست چرا که پیشرفت آنان با خون مردم مظلوم یمن، لیبی و ویتنام و صدها کشور مظلوم حاصل شده که خون این افراد مظلوم را مکیده اند و امروز فربه شده اند.
وی با اشاره به ماموریت مقام معظم رهبری به نخبگان دانشگاهی و حوزه ای برای تهیه و تدوین سند تحول نوین اسلامی تا افق ۱۴۵۰ گفت: تا پایان قرن جاری این سند تصویب و از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.
خطیب جمعه بیرجند مردم، نظام اسلامی و مسئولان را سه رکن موفقیت در اجرای سند تحول نوین اسلامی دانست و اضافه کرد: مردم در جامعه اسلامی مهمترین رکن پیشرفت هستند و تاکنون حضور در صحنه و همراه با بصیرت آنان پیشرفت نظام را در پی داشته است.
وی گفت: نظام اسلامی نقشه راه و مبانی فکری اداره کشور است که اصول آن برگرفته از اسلام و اندیشه و زندگی ائمه اطهار (ع) است و در ۴۰ سال گذشته با پیاده سازی ارکان نظام اسلامی به پیشرفت های عزتمندانه و مقتدرانه ای دست یافته ایم.
حجت الاسلام مختاری گفت: مسئولان ما نیز در پیاده سازی نقشه راه اداره کشور یعنی نظام اسلامی نقش مهمی بر عهده دارند که باید برای پیشرفت جامعه و انقلاب نقشه راه آنان تنها نظام اسلامی باشد.
وی اظهار داشت: در ۴۰ سال گذشته ملت و مسئولان به پیروی از نقشه راه خود یعنی نظام اسلامی علیرغم توطئه های دشمنان نسبت به دوران تاریک حکومت پهلوی باعث تعالی و پیشرفت انقلاب و جامعه اسلامی شدند.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: علیرغم تمام تلاش های صورت گرفته خلاها و مشکلات زیادی در جامعه اسلامی وجود دارد که نیاز است مشکل هر بخش از تعالی و پیشرفت جامعه یعنی مردم، مسئولان و نظام اسلامی به صورت جداگانه بررسی و ضعف ها رفع شود زیرا در نظام اسلامی به عنوان نقشه راه پیشرفت انقلاب و جامعه اسلامی مشکلی وجود ندارد.
وی بیان کرد: در چند سال گذشته دشمنان با راه اندازی تهاجم فرهنگی به دنبال این هستند که ملت و مسئولان را درگیر حرص و طمع و سکه پرستی کنند تا از فرهنگ دینی خود فاصله بگیرند و بعد مشکلات این دو بخش را به نظام اسلامی ربط دهند و نظام ما را ناکارآمد نشان دهند که باید هوشیار باشیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*