آخرین خبر :

حوادث/ پرونده سلطان سکه به دیوان عالی رفت /تعدادی از عکاسان شیرازی بازداشت شدند / رئیس سازمان نظام روانشناسی دستگیر شد /خواستگاری دختر جوان از پسر قاتل پای چوبه دار / مادر بی رحم بعد از خوراندن سم به کودکانش خودکشی کرد /ردپای ایرانی ها در فساد وتبانی فراگیر فوتبال بلژیک / دستگیری عاملان کلاهبرداری «شما برنده شده‌اید!»

غلامحسین اسماعیلی درباره آخرین وضعیت متهمان پرونده واردات غیرقانونی خودرو گفت: تکمیل تحقیقات در حال انجام است، رسیدگی دادگاهی در اسرع وقت خواهد بود و میثم رضاییان هم جزو این متهمان پرونده خودرویی است.
کد خبر: ۸۴۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ – ۱۲:۳۹ ۱۳ October 2018

رئیس کل دادگستری استان تهران از ارجاع پرونده دو محکوم به اعدام پرونده‌های اخیر فساد اقتصادی به دیوان عالی کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت متهمان پرونده واردات غیرقانونی خودرو اظهار کرد: تکمیل تحقیقات در حال انجام است، رسیدگی دادگاهی در اسرع وقت خواهد بود و میثم رضاییان هم جزو این متهمان پرونده خودرویی است.

وی در خصوص رسیدگی به تجدیدنظر پرونده مشایی و جوانفکر گفت: مرجع تجدیدنظر پرونده مشایی دادگاه تجدیدنظر است و اعتراض وی به دادگاه تجدیدنظر می‌رود، اگر ارسال نشده باشد امروز و فردا ارسال می‌شود و اعتراض در پرونده جوانفکر به دلیل غیابی بودن رای ابتدا در دادگاه بدوی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون پرونده ثامن‌الحجج گفت: این پرونده هنوز به دیوانعالی کشور ارسال نشده است، در این پرونده تعداد شکات زیاد بودند و از ابلاغ‌هایی که لازم بود سه مورد برنگشته بود تا بتوانیم پرونده را به دیوان‌عالی ارسال کنیم.

رییس کل دادگستری استان تهران در مورد پرونده متهمین فساد اقتصادی گفت: به رای باقری درمنی و مظلومین اعتراض شده و پرونده به دیوان عالی ارجاع شده است و باید در دیوان‌عالی کشور تعیین شعبه شود.

 

 

 

دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: تعدادی از عکاسان شیرازی به دلیل انتشار عکس های نامناسب در صفحه های اینستاگرام خود در بازداشت به سر می برند و پرونده آنها در دادسرای این شهر در حال رسیدگی است.

کد خبر: ۸۴۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ – ۱۱:۲۵ ۱۳ October 2018

دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: تعدادی از عکاسان شیرازی به دلیل انتشار عکس های نامناسب در صفحه های اینستاگرام خود در بازداشت به سر می برند و پرونده آنها در دادسرای این شهر در حال رسیدگی است.

علی صالحی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صفحات اینستاگرام این افراد نیز به دلیل تشویق مردم به فساد و فحشا مسدود شد.

وی اظهار داشت: گزارش هایی درباره انتشار عکس های مستهجن از سوی این گروه از عکاسان دریافت شده بود که تحقیقات قضایی به همین منظور در دستور کار قرار گرفت و در نهایت، دستگاه های امنیتی برای بررسی مساله، وارد عمل شده و تعدادی از عکاسان را دستگیر کردند.

از اواخر هفته گذشته، صفحه های اینستاگرام برخی عکاسان شیرازی بسته شد و دسترسی کاربران به این صفحات امکان پذیر نیست.

این گروه از عکاسان و مخاطبان آنها هنگام مراجعه به اینستاگرام خود با صفحه ای مواجه شدند که حاکی از فیلتر صفحه شخصی آنها بود.

در مراجعه به اینستاگرام این گروه از عکاسان که شمار آنها مشخص نیست، صفحه ای مشکی که پیامی با حروف قرمزرنگ روی آن درج شده به نمایش درآمده و نوشته شده است: با دستور مقام محترم قضائی، بدلیل انتشار محتوای مجرمانه این نشانی اینترنتی

توقیف شده و عوامل دخیل در جرائم موضوع پرونده، تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

رصد شبکه های اجتماعی نشان می دهد برخی از صفحات بسته شده، عکس های موسوم به مدلینگ را منتشر کرده بودند.

 

 

کد خبر: ۸۴۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ – ۱۱:۰۰ ۱۳ October 2018
 			 				 					هک شدن ۲۹ میلیون حساب فیس‌بوک 				 			 		فیس بوک اعلام کرد ۲۹ میلیون حساب کاربری این شبکه اجتماعی مورد حمله هکرها قرار گرفته است.

به گزارش فارس به نقل از آسوشیتدپرس، فیس بوک روز جمعه اعلام کرد که در پی نقص ایمنی این شبکه و حمله سایبری که خبر آن دو هفته پیش برملا شده بود، هکرها به ۲۹ میلیون حساب کاربری دسترسی پیدا کرده اند.

بنا بر اعلام فیس بوک، هکرها توانسته اند به اطلاعات مهمی از این ۲۹ میلیون کاربر از جمله نام، پست الکترونیکی و شماره تلفن کاربران دست یابند.

در مورد ۱۴ میلیون از این حساب ها، اطلاعات حساس دیگری همچون شهر محل سکونت، تاریخ تولد، و ۱۵ جستجوی آخر نیز به دست هکرها افتاده است.

فیس بوک قصد دارد برای کاربرانی که حساب آن ها هک شده است پیام بفرستد.

به گفته فیس بوک، اپلیکیشن های دیگر این شرکت همچون واتس اپ و اینستاگرام از این حملات در امان مانده اند.

 

سردار لطفی خبر دستگیری رئیس سازمان نظام روانشناسی را تأیید کرد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی دستگیر شدسردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامیگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبر دستگیری رئیس سازمان نظام روانشناسی را تأیید کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر گفت: در راستای اجرای دستور مقام محترم قضایی شعبه یک اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت، کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ در ساعت ۱۷:۰۰ روز چهارشنبه مورخه ۱۸ مهرماه ۱۳۹۷ متهم «عباسعلی. الف» را در منطقه ولنجک تهران دستگیر و برابر روال قانونی در اختیار مقام قضایی مربوطه قرار دادند.

همچنین حمیدرضا پوراعتماد عضو سازمان نظام روانشناسی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از بازداشت رئیس این سازمان به دلیل کلاهبرداری و سوءاستفاده مالی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه عباسعلی اللهیاری از سال گذشته رد صلاحیت شده بود باید به وسیله شورای مرکزی در همان زمان رئیس جدید سازمان انجمن روانشناسان ایران معرفی می‌شد.

وی افزود: سال ۹۵ نیز آقای اللهیاری برای چند روز بازداشت شده بود که با ضمانت ملکی معاونش از زندان آزاد شد اما از آن زمان تاکنون بقیه پرونده‌ها در سازمان نظام روانشناسی مسکوت مانده بود.

پوراعتماد مطرح کرد: دستگیری اخیر وی به دلیل مسائل شخصی مالی است.

 

 

 

سه ماه پس از وقوع یک قتل در تهران و در حالی که متهم در زندان به سر می‌برد، دختر جوانی به دادسرای جنایی تهران رفت و از بازپرس پرونده خواست تا اجازه دهد وی با این متهم ازدواج کند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سه ماه پس از وقوع یک قتل در تهران و در حالی که متهم در زندان به سر می‌برد دختر جوانی به دادسرای جنایی تهران رفت و از بازپرس پرونده خواست تا اجازه دهد وی با این متهم ازدواج کند. این دختر جوان مدعی شد از مدت‌ها قبل دلباخته این پسر بوده و حتی ارتکاب این قتل و به زندان افتادن وی نیز از علاقه‌اش کم نکرده است.

گفتنی است، این جنایت ساعت ۶ بعد از ظهر ۱۸ تیر همزمان با کشف جسد پسری جوان در خیابان کوثر- شهید محلاتی به پلیس اعلام شد. به‌ دنبال این خبر موضوع به بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم اطلاع داده شد. با حضور تیم جنایی در محل آن‌ها با جسد پسری ۲۸ ساله در حالی که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود، مواجه شدند.

این در حالی بود که هیچ مدرک شناسایی که هویت قربانی را مشخص کند در تحقیقات میدانی به‌دست نیامد. بررسی‌ها در رابطه با شناسایی هویت مقتول و عامل جنایت ادامه داشت تا اینکه دو روز بعد از کشف جسد، زن جوانی به کلانتری ۱۳۲ نبرد رفت و از ناپدید شدن برادرش به‌نام مهرداد خبر داد.

زن جوان مدعی بود که برادرش از روز ۱۷ تیر ناپدید شده است. با توجه به اینکه مشخصات مهرداد با جسد کشف شده شباهت داشت از خواهر وی خواسته شد جسد را شناسایی کند. بدین ترتیب هویت مقتول روشن شد.

ردپای یک دوست

در ادامه تحقیقات از خانواده مهرداد مشخص شد که وی آخرین بار با یکی از دوستانش به‌نام مصطفی سوار بر خودروی وانتی دیده شده است. از آنجایی که مصطفی آخرین نفری بود که با مقتول دیده شده بود کارآگاهان به سراغ پسر جوان رفتند، اما مصطفی همزمان با ناپدید شدن مهرداد خودرواش را فروخته و متواری شده بود. بررسی‌ها برای دستگیری مصطفی ادامه داشت تا اینکه ۱۳ مرداد پسر جوان به همراه پدرش به اداره آگاهی رفت و خود را تسلیم پلیس کرد.

وی در تحقیقات گفت: با یکی از اوباش محل دعوا داشتم، از مهرداد خواستم همراهم بیاید تا سر قرار دعوا برویم وقتی به محل رسیدیم وحید- طرف دعوا- نیامد، برای همین تصمیم گرفتیم به خانه‌مان برویم و مشروب بخوریم. در پشت بام نشسته بودیم و حال طبیعی نداشتم و در این میان بین و من و مهرداد درگیری لفظی شد. نمی‌دانم چه شد که وقتی به خودم آمدم مهرداد را با چاقو زده بودم.

خیلی ترسیده بودم جسدش را روی دوشم انداختم تا از خانه بیرون ببرم که پدرم در راه پله‌ها مرا دید. برای اینکه شک نکند به دروغ به او گفتم مهرداد مشروب خورده و حالش بد است می‌خواهم او را به بیمارستان برسانم. اما او متوجه خون شد، برای همین تهدیدش کردم که اگر حرف بزند او را هم می‌کشم. جسد را داخل پتو پیچیده و در وانت قرار دادم و پس از طی مسافتی کنار خیابان داخل جوی آب رها کردم.

با اعتراف پسر جوان به جنایت او به بازسازی صحنه جنایت پرداخت و روانه زندان شد. اما در حالی که مصطفی از حدود دو ماه قبل در زندان است هفته گذشته دختر جوانی به‌نام زهرا به دادسرای جنایی تهران و نزد بازپرس پرونده رفت و تقاضای عجیبی را مطرح کرد، وی به بازپرس گفت: من مدت‌هاست که مصطفی را می‌شناسم و به او علاقه دارم. دلم می‌خواهد با او ازدواج کنم.

درست است که خانواده مقتول برایش تقاضای قصاص کرده‌اند و قرار است محاکمه شود، اما علاقه‌ام به او باعث شده تا چنین درخواستی را مطرح کنم. از شما می‌خواهم اجازه دهید که با او ملاقات داشته باشم و بتوانم به عقد او در بیایم. با درخواست دختر جوان، بازپرس جنایی دستور ملاقات با متهم را صادر کرد و در صورت موافقت پسر جوان تشریفات قانونی برای ازدواج آن‌ها فراهم شود.

 

 

 

 

معاون مبازره با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد

سرهنگ کارآگاه علی ولیپورگودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، از مرگ سه عضو یک خانواده در منطقه تهرانپارس خبر داد.

مرگ سه عضو یک خانواده در منطقه تهرانپارسبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ علی ولیپور گودرزی اظهار داشت:ساعت یک بامداد روز پنجشنبه مورخه ۱۹ مهرماه ا. ز. طریق مرکز فوریت‌های پلیسی خبر مرگ سه عضو یک خانواده به کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس اعلام شد.

با حضور مأموران در محل و تأیید خبر اولیه بلافاصله موضوع به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی و قاضی کشیک ویژه قتل اعلام شد.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با حضور در محل، در بررسی محل وقوع جنایت طمینان پیدا کردند که خانمی حدودا ۳۵ ساله به هویت مشخص با نوشیدن یک نوشیدنی مسموم و در ادامه خوراندن نوشیدنی به دو پسربچه ۸ و ۱۰ ساله اش اقدام به خودکشی کرده و در دست نوشته‌ای صراحتا عنوان کرده است که به واسطه افسردگی شدیدی که داشته اقدام به این کار کرده است.

در تحقیقات اولیه مشخص شد که همسر متوفی در زمان جنایت برای شرکت در مراسم سوگواری یکی از بستگانش در شهرستان حضور داشته که در پی تماس‌های تلفنی و عدم پاسخگویی همسرش به این تماس‌ها، از برادرش درخواست می‌کند تا جهت بررسی موضوع به محل سکونت خانواده اش مراجعه کند که نهایتا با ورود به منزل، اجساد مادر و دو فرزندش در کنار یکدیگر و در حالت استراحت کشف می‌شود.

 

 

کد خبر: ۸۴۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ – ۰۸:۵۲ ۱۳ October 2018

چهار متهم پرونده کلاهبرداری‌های گسترده تلفنی با عناوین جعلی «رادیوجوان» شرکت رضوان و … که با ترفند «شما برنده شده اید!» طعمه ها را پای دستگاه های خودپرداز می کشاندند و حساب های بانکی آنان را خالی می کردند با تلاش گروه زبده ای از کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خراسان رضوی در حالی دستگیر شدند که تاکنون ۱۲۰ شاکی دارند.

به گزارش روزنامه خراسان، سرپرست پلیس خراسان رضوی روز گذشته با تایید این خبر و در گفت وگوی اختصاصی با خراسان، از دستگیری اعضای این باند طی عملیات های جداگانه در مشهد و تهران خبر داد. سرهنگ ابراهیم قربان زاده افزود: چند روز قبل شکایت زنی به پلیس آگاهی استان خراسان رضوی رسید که محتویات آن حکایت از یک کلاهبرداری گسترده در نقاط مختلف کشور داشت. وی گفت: این زن جوان که اهل صومعه سرا بود و با نیابت قضایی شکایت خود را در پلیس آگاهی خراسان رضوی پیگیری می کرد، درباره چگونگی ماجرا اظهار کرد: «خانم جوانی با تلفن همراهم تماس گرفت و درحالی که با ذوق و شوق از برنده شدن پنج میلیونی من در قرعه کشی یک شرکت سخن می گفت، با چرب زبانی و رویاپردازی مراپای دستگاه عابر کشاند تا جایزه پنج میلیونی را به طور نقد دریافت کنم! من که هنوز در شوک بودم و باورم نمی شد بیخودی و بدون انجام هیچ خرید یا فعالیتی در یک شرکت، برنده این مبلغ باشم، پای نزدیک ترین دستگاه خودپرداز رفتم! او آن قدر از شانس خوب من و تبریک گویی حرف می زد که هرکس دیگر هم جای من بود فریب می خورد! اصلا فکر نمی کردم با رفتن پای دستگاه عابر بانک همه یک عمر پس اندازم را از دست می دهم! با آن که بارها شنیده بودم افرادی با همین ترفندها کلاهبرداری می کنند اما آن لحظه چنان غرق در سخنان زیبا و فریبنده آن زن شده بودم که این موضوع را به کلی فراموش کردم! در حالی که کارت بانکی ام را درون دستگاه گذاشته بودم آن زن همچنان تلفنی مرا سرگرم کرده بود تا به این که منوی انگلیسی را انتخاب می کنم نیز توجهی نکنم!

اما لحظاتی بعد وقتی پیامک بانک برایم ارسال شد تازه فهمیدم که مبالغی از حسابم کسر شده است! دیگر هرچه با آن شماره تلفن تماس گرفتم کسی پاسخگو نبود!

طی چند مرحله و در حالی که هنوز از این ترفند کلاهبرداری گیج و منگ بودم همه موجودی ام که مبلغ ۶۳ میلیون تومان بود، به یغما رفت و من این گونه یک عمر پس اندازم را از دست دادم و …»

سرپرست فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: به دنبال شکایت این زن گروه زبده ای از کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری با نظارت و فرماندهی مستقیم سرهنگ کارآگاه حسین بیات مختاری (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) مامور رسیدگی به این پرونده شدند چرا که پرونده مذکور از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار بود و عاملان این کلاهبرداری با شیوه های مرموزانه به خاطر گستره وسیع جغرافیایی جرم، به حساب های بانکی مردم دستبرد می زدند.

سرهنگ قربان زاده ادامه داد: تلاش های کارآگاهان با ردیابی های اطلاعاتی و تجزیه و تحلیل های کارشناسی در حالی آغاز شد که با هر لحظه تاخیر در دستگیری متهمان پرونده، امکان داشت افراد دیگری طعمه کلاهبرداران حرفه ای شوند. به همین دلیل بلافاصله تحقیقات با صدور دستورات ویژه قضایی آغاز و مشخص شد که متهمان در برخی موارد نیز با عناوین جعلی مانند تماس از «رادیو جوان» و غیره دست به ارتکاب جرم می زنند تا اعتماد طعمه های خود را بیشتر جلب کنند.

مقام ارشد انتظامی استان خراسان رضوی که طی روزهای گذشته با ابلاغ تدابیر ویژه به پلیس های تخصصی، موجب شده است تا پرونده های مهمی در استان به نتیجه برسد، درباره چگونگی دستگیری متهمان به کلاهبرداری های گسترده گفت: رصدهای اطلاعاتی کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری نشان می داد که دو تن از متهمان در مشهد و دو نفر دیگر آنان در تهران فعالیت می کنند بنابراین کارآگاهان با نظارت مستقیم سرهنگ بیات مختاری، وارد عمل شدند و چهار متهم این پرونده را در عملیات های غافلگیرانه به دام انداختند.

سرهنگ ابراهیم قربان زاده خاطرنشان کرد: آخر هفته گذشته، دو متهم دستگیر شده در تهران نیز به مشهد منتقل شدند و تحت بازجویی های تخصصی قرار گرفتند. وی با اشاره به این که دو متهم پرونده زن و دو نفر دیگر مرد هستند، اضافه کرد: این پرونده تاکنون ۱۲۰ شاکی دارد اما احتمال می رود تعداد شاکیان افزایش یابد چرا که اعضای این باند مبالغ هنگفتی را از حساب های بانکی مردم بیرون کشیده اند.

سرپرست پلیس خراسان رضوی در پایان و با تاکید بر هوشیاری مردم در برابر این گونه جرایم گفت: بسیاری از طعمه های کلاهبرداران تلفنی، با عناوین «شما برنده شده اید!» از قشر تحصیل کرده جامعه هستند به طوری که در میان آنان پزشکان فوق تخصص هم به چشم می خورند. سرهنگ قربان زاده به شهروندان توصیه کرد: هیچ وقت برای پرداخت وجه یا جایزه یا هر عنوان دیگر نباید پای دستگاه خودپرداز بروند و در صورتی که افرادی چنین تقاضایی داشته باشند، یقین بدانید که ماجرا کلاهبرداری است! وی نقش رسانه ها را در این زمینه بسیار موثر دانست و افزود: رسانه ها باید در این زمینه اطلاع رسانی کنند و شهروندان نیز هوشیار باشند که رمز دوم حساب بانکی خود را در هیچ موقعیتی در اختیار دیگران قرار ندهند! چرا که برای واریز وجه به حساب بانکی نیازی به رمز دوم نیست.

 

سرنوشت ستاره های ایرانی ترانسفرشده چه می شود؟
کد خبر: ۸۴۲۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ – ۰۹:۵۶ ۱۳ October 2018

بر اساس گزارش منتشر شده از طرف یک تلویزیون اروپایی، یکی از داوران رسمی فدراسیون فوتبال بلژیک از دستکاری نتایج و تبانی در تقریباً تمامی مسابقات باشگاهی این کشور خبر داده است.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که نام عباس بیات مالک باشگاه شارلروای بلژیک و همچنین مجی بیات در صدر گردانندگان باندهای فساد در فوتبال بلژیک دیده می شود، حالا زوایای جدیدی بعد از دستگیری های گسترده پلیس این کشور فاش شده که می تواند عواقبی هم برای آینده ستاره های ایرانی شاغل در لیگ بلژیک که توسط این دو ایرانی به آنجا منتقل شده اند، درپی داشته باشد. بازیکنانی مثل نورافکن ، کاوه رضایی و علی قلی زاده توسط بیات به لیگ بلژیک منتقل شده اند.

شبکه‌ تلویزیونی RTL با انتشار برنامه‌ای مدعی شد این داور بلژیکی به این شبکه اعلام کرده که «تقریباً تمامی مسابقات با تبانی انجام شده و از ابتدا مشخص است که کدام تیم در این بازی برنده خواهد شد.» این داور که نامش فاش نشده اعلام کرده که داوران در این اقدامات مقصر نیستند بلکه نماینده‌هایی از طرف باشگاه‌ها با قدرت پشت پرده‌ بسیار زیاد هستند که این فعالیت‌های پنهانی و مجرمانه را سازماندهی می‌کنند.

ردپای ایرانی ها در فساد وتبانی فراگیر فوتبال بلژیک

این درحالی است که فدراسیون فوتبال بلژیک چندی پیش دو داور بین‌المللی و مشهور این کشور سباستین دلفریر و بارت فرتنتن را به صورت مادام‌العمر از داوری در فوتبال این کشور منع کرد. بر اساس ادعای مطرح شده این دو داور که از بهترین داوران کشورشان به حساب می‌آمدند در دستکاری نتایج بازی‌های در لیگ فوتبال بلژیک نقش داشتند. لودو واندوال رئیس فدراسیون فوتبال بلژیک از ماجرای رسوایی این دو داور با عنوان اقدامی بسیار تلخ و ناامیدکننده یاد کرد تا هواداران فوتبال بلژیک را در بهت و حیرت فرو برد.

اما حالا گزارش RTL نشان می‌دهد که این احتمال وجود دارد که مشکل بسیار بزرگتر از آن باشد که تا کنون تصور می‌شده. این داور رسمی فدراسیون فوتبال بلژیک در برنامه‌ی این شبکه‌ تلویزیونی به صورت مفصل درباره‌ فشارهای سنگین وسازمان‌یافته‌ای که برای تاثیرگذاری در نتایج، روی داورها اعمال می‌شود صحبت کرده است.

این داور که نامش فاش نشده در این برنامه گفت:«تقریباً هیچ بازی‌ای نیست که روی نتیجه‌اش اعمال نفوذ نشود یا تیم برنده در آن از قبل مشخص نشده باشد. این داوران نیستند که در بازیها دستکاری می‌کنند بلکه روسای تیمهای باشگاهی هستند. آنها همدیگر را می‌شناسند و در مورد نتایج بازیها به توافق می‌رسند. مثلاً یک رئیس به رئیس باشگاه دیگر می‌گوید خیلی خوب می‌شود اگر امروز بگذاری من برنده شوم یا مثلاً امروز خیلی خوب می‌شود اگر بگذاری من ببازم.»

این داور بلژیکی در ادامه گفت:” این توافق‌ها چنان ظریف در زمین پیاده می‌شوند که هیچکس نمی‌تواند متوجه شود. مثلاً تیمی که چند هفته با بازیکنان ثابتی بازی کرده، ناگهان هفته‌ بعد با تعداد زیادی بازیکن جوان به میدان می‌آید که تا قبل از آن به ندرت به بازی گرفته شده‌اند. یا یک تیم در جریان بازی بارها فرصت گلزنی پیدا می‌کند اما توپها را به آسمان می‌کوبد. یا دروازه‌بانی که ناگهان اشتباه‌های عجیب می‌کند. بله این اتفاق‌ها می‌افتد. همه‌ اینها حساب شده است”.

این داور بلژیکی در ادامه گفت:” این شرایط از لیگ دسته یک تا دسته سه برقرار است. هیچ داوری وقتی وارد زمین می‌شود قصدش این نیست که در نتیجه‌ی بازی دستکاری کند. ولی فشار زیادی به داورها وارد می‌شود. ما در نهایت متوجه می‌شویم که عملاً چاره‌ی دیگری نداریم. فشار به داورها یا به صورت هدایایی که برایشان ارسال می‌شود، یا به صورت پیامهای فیسبوک یا واتس‌اپ، تماس گرفتن با یکی از دوستان داور و خلاصه به شکل‌های مختلف اعمال می‌شود. آنها بالاخره به ما دسترسی پیدا می‌کنند. بعضی وقتها ما حتی تهدید می‌شویم و صراحتاً به ما می‌گویند اگر نگذاری فلان تیم یا بهمان تیم برنده شود برایت گران تمام خواهد شد”.

این داور بلژیکی که شبکه‌ی RTL نامش را مسکوت گذاشته در ادامه گفت:” قبل از شروع بازی ما دائماً با سیلی از پیامها بمباران می‌شویم، از روسای باشگاه‌ها گرفته تا بازیکنان دو تیم. مثلاً می‌گویند ما به فلان قدر امتیاز نیاز داریم. خیلی خوب می‌شود اگر به ما کمک کنی به آنها برسیم. یا مثلاً بازیکن ها تماس می‌گیرند و می‌خواهند به آنها کارت زرد بدهیم یا مثلاً می‌گویند نکند در این بازی به ما کارت زرد بدهی آقای داور! در لحظات پیش از شروع بازی رئیس کمیته‌ی داوران با داوران مسابقه یک جلسه‌‌ی توجیهی دارد. بعد هم روسای باشگاه‌ها از راه می‌رسند، دست داور را به گرمی می‌فشارند و به او می‌گویند بعد از بازی می‌تواند به رستوران برود یا مثلاً بلیط کنسرت یا سینمایش پیش آنها محفوظ است. بله آنها در آخرین لحظات پیش از مسابقه حرفی نمی‌زنند که برای شان گران تمام شود و عملاً فساد را در لفافه‌ای از دوستی و رفاقت می‌پوشانند”.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*