حوادث

 جوانترین میلیاردر قاره آفریقا ربوده شد
کد خبر: ۸۴۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ – ۱۹:۲۸ ۱۱ October 2018

 جوانترین میلیاردر قاره آفریقا ربوده شد خبرگزاری صدا و سیما نوشت: افراد مسلح سفیدپوست ” محمد دوجی ” تاجر تانزانیایی را که جوانترین میلیاردر قاره آفریقا به شمار می آید ربودند.به گزارش خبرگزاری فرانسه از نایروبی؛ منابع رسمی کنیا اعلام کردند افراد مسلح روز پنجشنبه در دارالسلام پایتخت تانزانیا ” محمد دوجی ” تاجر تانزانیایی را که جوانترین میلیاردر قاره آفریقا به شمار می آید ربودند. مقامات دولتی و پلیس تانزانیا اعلام کردند این تاجر ۴۳ ساله که مدیریت یک گروه بزرگ تجاری ( METL ) را به عهده دارد در حالی که وارد سالن ورزشی هتلی در دارالسلام شده بود ربوده شد.ام ای تی ال ( METL ) شرکتی است که در زمینه های کشاورزی، بیمه، حمل ونقل، تدارکات و محصولات کشاورزی-غذایی فعالیت می کند. این شرکت در ۱۰ کشور جهان شعبه دارد. فرماندار منطقه دارالسلام به خبرنگاران گفت ” براساس اخبار اولیه وی توسط سفید پوستانی که سرنشین دو خودرو بودند ربوده شده است. “رئیس پلیس دارالسلام گفت خارجی ها ” پیش از آنکه به زور دوجی را وارد خودرو کنند، تیرهوایی شلیک کردند. “این منبع اعلام کرد پلیس افراد مظنون را شناسایی و دستگیر کرده است.

 

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری دو جاعل ویزا و کشف ۴ هزار ویزای جعلی اربعین از آنان خبر داد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ‌ در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامیگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از دستگیری دو نفر از جاعلان ویزای سفر اربعین خبر داد و اظهار کرد: این افراد برای زائرانی که برای سفر به کربلا قصد خروج از کشور را داشتند، ویزای جعلی تهیه می‌کردند.

وی افزود: سردسته این گروه که فردی عراقی و ۴۳ ساله است توسط عوامل کلانتری ۲۰۸ ترمینال جنوب دستگیر شد.

سردار رحیمی گفت: در بازرسی از این متهمان، ۴ هزار ویزای جعلی، ۲۷۰ پاسپورت، مهر‌های جعلی کنسولگری، دستگاه‌های جعل اسناد و ۹۰۰ میلیون تومان دلار کشف و ضبط شد.

 

 

 

 

زن و شوهر جوان برای تأمین هزینه سفر ماه عسل‌شان به ایتالیا دام عجیبی سر راه دختران دم بخت پهن کردند.

سرقت زن و شوهر جوان از دختران دم بختبه‌ گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چندی قبل دختر ثروتمندی با پلیس تماس گرفت و از سرقت وسایل خانه‌اش خبر داد.

دختر جوان در تحقیقات گفت: در سایت همسریابی با پسر جوانی به‌نام شهاب آشنا شدم. خودش را خلبان معرفی کرد و مدعی شد که قصد ازدواج با مرا دارد. وضع مالی خوب و شغل مناسب شهاب باعث شد تا به او پاسخ مثبت بدهم. تا اینکه چند روز قبل شهاب گفت: خواهرش می‌خواهد مرا ببیند. به‌همین دلیل آن‌ها را به خانه‌مان دعوت کردم. برای شهاب و خواهرش آبمیوه آوردم، اما خواهرش از من خواست یک لیوان آب به او بدهم. به درخواست دختر جوان برای او آب آوردم و چند لحظه بعد آبمیوه‌ام را خوردم که بیهوش شدم. زمانی که به هوش آمدم متوجه شدم که وسایل با ارزش و مقدار زیادی پول و دلار از خانه‌ام به سرقت رفته و از مهمانان نیز خبری نبود.

سرنخی در صحنه سرقت

با شکایت دختر جوان تحقیقات آغاز شد و در بازرسی از صحنه سرقت، مأموران موفق شدند یک کارت عضویت در باشگاه رزمی را پیدا کنند که متعلق به دختر جوان نبود. با این احتمال که کارت از کیف خواهر شهاب افتاده است، تحقیقات خود را ادامه داده و بدین ترتیب موفق به شناسایی خواهر شهاب شدند.

سرقت به خاطر سفر اروپایی

دختر جوان به دستور بازپرس پرونده بازداشت شد و راز سرقت را برملا ساخت. او گفت: من خواهر شهاب نیستم او را مدت هاست که می‌شناسم، پسر همسایه‌مان بود، به خواستگاری‌ام آمد و با هم نامزد کردیم. از آرزوهایم گفتم و اینکه دلم می‌خواهد برای ماه عسل به ایتالیا برویم. همین آرزوی من باعث شد تا شهاب پیشنهاد دهد برای تأمین هزینه سفر باهم سرقت کنیم. اول مخالف بودم، اما او گفت: پولدار‌ها هیچ نیازی به پولی که ما از آن‌ها سرقت می‌کنیم ندارند. بالاخره راضی شدم و قرار شد نقش خواهر شهاب را در این سرقت‌ها اجرا کنم. در سایت همسریابی دختران دم بخت و ثروتمند را شناسایی می‌کردیم. شهاب خودش را خلبان معرفی و بعد از مدتی هم ماجرای ازدواج را مطرح می‌کرد. بعد به بهانه اینکه من خواهرش هستم و می‌خواهم دختر مورد علاقه برادرم را ببینم به خانه آن‌ها می‌رفتیم و با ریختن داروی بیهوشی در آبمیوه و شربت، دختران جوان را بیهوش کرده و سرقت را انجام می‌دادیم. در این مدت موفق شدیم از دو دختر سرقت کنیم. با اعتراف دختر جوان، شهاب بازداشت شد و به جرم خود اعتراف کرد. تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

 

 

 

آزادی سه گروگان در زاهدان

آدم‌ربایی

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری ۲ قاچاقچی آدم‌ربا و آزادی سه گروگان تبعه خارجی در زاهدان خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «محمد قنبری» در این‌باره اظهار کرد: در اوایل مهر با کسب خبری مبنی بر گروگانگیری سه تبعه خارجی در محدوده شهر خاش موضوع در دستور کار تیمی از پلیس امنیت عمومی سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی دقیق پرونده مشخص شد سه تبعه خارجی غیرمجاز که بین ۲۰ تا ۲۵ سال سن دارند هنگام انتقال به مناطق مرکزی کشور توسط قاچاقچیان انسان گروگان گرفته شده و آدم‌ربایان با تماس با خانواده این افراد در آنسوی مرزها تقاضای ۴۰۰ میلیون ریال وجه نقد برای آزادی این افراد می‌کنند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: افسران زبده پلیس امنیت عمومی با همکاری تیمی از پلیس آگاهی تحقیقات گسترده‌ای را برای رهایی گروگان‌ها آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی با گسترش چتر اطلاعاتی و استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی مخفیگاه متهمان را دیروز  در محدوده شهرک آتش‌نشانی شهر زاهدان شناسایی کردند.

قنبری گفت: تیم رسیدگی‌کننده پرونده پس از هماهنگی قضائی با محاصره مخفیگاه آدم‌ربایان در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه ۲ آدم‌ربا را دستگیر و با راهنمایی متهمان سه فرد ربوده شده که در همان محدوده نگهداری می‌شدند را آزاد کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به معرفی متهمان به دادسرا خاطرنشان کرد: پلیس اجازه جولان به مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی را نمی‌دهد و در صورت بروز هرگونه اقدام غیرقانونی با هنجارشکنان قاطعانه برخورد می‌شود.

 

 

 

گذشت از قصاص، پس از انداختن طناب دار به دور گردن قاتل گذشت از قصاص، پس از انداختن طناب دار به دور گردن قاتل

پدری که طناب دار به دور گردن قاتل فرزند خود انداخته بود وقتی متوجه شد اعدام قاتل فرزند در توانش نیست، با بخشش بدون قید و شرط از گناهش، به او جانی دوباره بخشید.

به گزارش خبرنگار حوادث فارس، ساعت ۹ شب ۶ خرداد ماه سال ۹۳ ماجرای درگیری مرگباری به کلانتری ۱۱۵ رازی مخابره شد.

دقایقی بعد مأموران خود را به محل جنایت رساندند و پی بردند که سه سرنشین یک خودرو با ضربات چاقو، قربانی خود را کشته و گریخته‌اند.

کارآگاهان همان شب صاحب خودرو به نام محمد را دستگیر کردند و وی بلافاصله به شرکت در درگیری اعتراف کرده و دو دوست خود به نام‌های علی‌اصغر ۱۸ ساله و احمد ۲۳ ساله را لو داد که هر دوی آنها هم دستگیر شدند.

علی‌اصغر وقتی دید راز جنایت برملا شده است، چاره‌ای جز بیان حقیقت ندید و به قتل سهراب اعتراف کرد.

حدودا سه سال پیش، علی‌اصغر با همدستانش در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

وی در دفاع از خود گفت: شب حادثه با محمد و احمد پس از اینکه بزم مستانه‌ای داشتیم، با خودرویمان در حال گردش در حوالی میدان راه‌آهن بودیم که احمد توقف کرد.

هر سه نفر از خودرو پیاده شدیم و شروع به ایجاد مزاحمت کردیم. همزمان موتورسیکلتی با سه سرنشین توقف کرد و با دادن تذکر از ما خواست محل را ترک کنیم اما بین ما دعوا درگرفت و من چاقویی را از زیر صندلی خودرو برداشتم و به سرنشینان موتور حمله کردم و سهراب را با چاقو زدم. از عملکرد خود پشیمان هستم و تقاضای عفو و بخشش دارم.

پس از اعتراف قاتل، هیئت قضائی برای صدور رأی نهایی با هم وارد شور شدند و علی‌اصغر را به قصاص نفس و پرداخت دیه محکوم کردند اما این تمامی ماجرا نبود و حکم تا اجرا سه سال زمان برد.

در حالیکه هفته گذشته قرار بود این حکم به مرحله اجرا در بیاید، پدر مقتول که طناب دار را بر گردن مقتول نیز انداخته بود از اعدام قاتل فرزندش گذشت کرد.

مادر مقتول نیز مانند همسر خود از قاتل اعلام گذشت بدون قید و شرط کرد و گفت: فرزند من شهید راه امر به معروف بود  و چه چیزی بالاتر از این که فرزندم شهید شده است.

مادر مقتول گفت: من نیز از قاتل او گذشت می کنم و این را نیز اعلام می کنم که اگرچه فکر می کردم با قصاص قاتل فرزندم آرام تر خواهم شد اما حالا متوجه شده ام که با گذشت او به آرامشی بیکران دست پیدا کرده ام.

 

 

 

 

 

سرنوشت غم انگیز نوزاد رها شده در یافت آباد

خبرگزاری فارس: سرنوشت غم انگیز نوزاد رها شده در یافت آباد

نوزاد دو ماهه ای که در پارک رها شده بود به مسئولان شیرخوارگاه آمنه تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار حوادث فارس، راس ساعت ۹ شب چهارشنبه هفته جاری بود که ماموران کلانتری ۱۵۱ یافت آباد در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت خبر از کشف یک نوزاد دو ماهه دادند.

این نوزاد را رهگذران در پارک پیدا کرده بودند و براساس نامه ای که همراهش بود فردی که او را رها کرده بود مدعی شده بود توان نگهداری نوزادش را نداشته است.

در نامه نوشته شده بود: “سلام! دیگر قادر نیستم این بچه را نگهداری کنم.”

در انتها با دستور قاضی محسن مدیرروستا، از شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده ای در این زمینه تشکیل شد و نوزاد به شیرخوارگاه آمنه تحویل داده شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*