اولین جلسه شورای روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد استقبال مدیرکل ورزش و جوانان از انتقادات

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه رسانه باید ما را رصد کند، عنوان کرد: در برخی مواقع اداره ورزش و هیئت های ورزشی استان رفتارهایی دارند که قابل درک نیست و رسانه اگر شاهد چنین موضوعاتی است می تواند انتقاد داشته باشد و تقاضای پاسخ داشته باشد. مهران سرپرست سرپرست روز گذشته در اولین شورای روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: در جلساتی که در شهرستان ها با هیئت ها و ادارات داشته ایم شاهد رفتارهای نامناسب هیئت های استان بوده ایم و اینکه توزیع ناعادلانه امکانات و زیرساخت ها انجام شده است. به گفتۀ وی همین توزیع نامتوازن می تواند باعث فرصت سوزی برای قهرمانان بسیاری شود و همین موارد موجب شده که جایگاه مناسب ملی نداشته باشیم. وی خاطر نشان کرد: رسانه ها این قدرت را دارند که از هر مقام و شخصی درخواست پاسخگویی داشته باشند و آن فرد با توجه به انتقادها پاسخ بدهد.
نقش مؤثر رسانه و روابط عمومی در ورزش
مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه در تمام حوزه ها نقش رسانه ها پر رنگ است، گفت: معرفی، کارایی و توسعه هر سازمان مدیون حضور آنها می باشد. سرپرست بیان کرد: ادارات، سازمان ها و هیئت ها می توانند از ظرفیت رسانه ها استفاده کنند و روابط عمومی می تواند پل ارتباطی باشد و ما حتی برای معاونت های خود رابط روابط عمومی درنظر گرفته ایم و چرا در این جلسه بخشی از روابط عمومی هیئت ها حضور ندارند. وی تأکید کرد: روابط عمومی ها فقط وظیفه خبرنویسی ندارند بلکه وظیفه افکارسنجی و نیازسنجی را هم برعهده دارند و این یعنی اینکه مشخص کند مردم چه مقدار از کارایی آن حوزه رضایت دارند و مخاطبان چه نیازهایی دارند. او اعلام کرد: روابط عمومی ها برای انجام کار خود به ابزار نیاز دارند و ما هم قول می دهیم در این مدت در بخش کمیته روابط عمومی هیئت ها هزینه داشته باشیم. به گفتۀ وی حجم کارهای ورزشی و بخش جوانان بیشتر از این است ولی کسی اطلاع رسانی آن را برعهده ندارد.
جایگاه مطلوب نداریم
این مقام مسئول عنوان کرد: وزارت ورزش و جوانان به خراسان جنوبی نگاه ویژه ای دارد چرا که جزو ۴استان کم برخوردار در نظر گرفته شده است. به گفتۀ سرپرست خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کردستان و کهگیلویه و بویراحمد جزو استان های کمتر توسعه یافته ای هستند که در ورزش نیز برخوردار نیستند و حتی خراسان جنوبی بین استان های درجه سه هم در انتهای جدول قرار دارد. وی بیان کرد: از زمانی که خراسان جنوبی استان مستقلی شده است بر اساس شاخص های تعیین شده وزارت ورزش و جوانان، کشور خروجی مطلوبی نداشته است چرا که خروجی آن باید قهرمانان، ملی پوشان و مدال آوران المپیک و آسیا باشد ولی جایگاه ما مطلوب نیست. سرپرست ادامه داد: در بخش جوانان هم با توجه به روند مهاجرتی جوانان و جمعیت پراکنده و کم استان جایگاه خوبی نداریم. وی با اشاره به اینکه نقاط قوت هم داریم ولی چندان زیاد نیستند، تصریح کرد: همچنین از نظر شاخص ساختاری و امکانات هم وضع اینگونه است و سرانه فضای ورزشی استان ۴ دهم متر مربع بیشتر نیست و توزیع متوازن عادلانه در امکانات و زیرساخت ها نداشته ایم. به گفتۀ وی یکی از راه های توسعه، توزیع متوازن و عادلانه امکانات است که البته نمی خواهیم مسئولان سابق را زیر سؤال ببریم ولی واقعیتی است که نیاز به برنامه ریزی و کار دارد.
مشکل کجاست، چه باید کرد؟
مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه به دنبال این هستیم که دلایل موفق نبودن خود را پیدا کنیم، گفت: یکی از این دلایل نیروی انسانی است که از نظر کمی در ساختار اداری و تشکیلات خوب عمل نکرده اند و از نظر نیروی انسانی کمی ضعیف هستیم. سرپرست ادامه داد: ادارات ورزش و هیئت ها اگر درست کار می کردند باید در این سال ها خروجی خیلی بهتر و بیشتری می داشتند پس قیمت مدیریت خوب نیست چرا که برنامه های عملیاتی باید در نظر گرفته می شد تا در مدت زمان مشخص خروجی مشخص می داشت ولی شاهد چنین خروجی نیستیم.
وی با اشاره به اینکه زمانی که دیدیم از نظر نیروی انسانی مشکل داریم به دنبال این رفتیم که چه باید کنیم، عنوان کرد: از چند نقطه کار را شروع کردیم از اداره کل ورزش و جوانان، ۱۱ اداره ورزش شهرستان ها، ۴۸ هیئت ورزشی استان و حدود ۲۷۰ هیئت شهرستانی، فدراسیون ها و وزارت ورزش و جوانان که تمام حوزه ها را دربر بگیرد. به گفتۀ وی تمام این بخش ها باید در کنار هم قرار گیرد تا با حرکتی متوازن و برنامه ریزی درست به توسعه ورزش استان کمک کنند. وی خاطر نشان کرد: جزو سیاست های ما است که در تمام شهرستان مسابقات ملی را برگزار کنیم تا ظرفیت ها و فرصت ها معرفی شود. سرپرست اعلام کرد: وزارت ورزش و جوانان قرار است المپیاد نخبگان ورزشی در ایران برگزار کند که در ۳۹ رشته برای پسران و ۲۹ رشته برای بانوان ۱۱ تا ۱۴ سال می باشد که هر فردی که در مسابقات شهرستانی و استانی بالا برود و در مسابقات کشوری موفق شود برای المپیک ۲۰۲۰ آماده می شود و ما هم می خواهیم که هیئت ها در این زمینه حتما همکاری کامل را داشته باشند.
مشکل در تمام حوزه ها
این مقام مسئول بیان کرد: از هیئت ها خواسته ایم که با استعدادیابی مناسب زیر نظر مربی های مجرب شناسایی استعدادها را داشته باشند تا بتوانیم به آن جایگاهی که باید برسیم. سرپرست ادامه داد: همچنین از هیئت های شهرستانی خواسته ایم تا تقویم ورزشی برای نیمه ای که مانده است بدهند هر چند زمان مناسبی نیست و از ابتدای سال باید این کار انجام می شد ولی هیئت ها کمی کند کار کرده اند. وی عنوان کرد: در هر حوزه ای که وارد می شدیم می دیدم که حرفی برای گفتن ندارد و مشکل داریم. او یکی دیگر از نشانه های بی برنامه بودن را زمان طولانی ۱۹ ماهه برای صدور پروانه بهره برداری دانست و افزود: در استان های دیگر در ۴۵ روز این کار انجام می شود ولی اینجا سرمایه گذار بخش خصوصی برای ورزش می آید ولی به دلیل ناهماهنگی و بی اطلاعی کسی نیست تمام مراحل و مدارک از صفر تا صد را برای آن سرمایه گذار مشخص کند. به گفتۀ وی در سال ۹۵ یک برگه نرخ نامه در نظر گرفته شده است و هنوز همان مدنظر می باشد و یک نرخ نامه مشخص برای شهریه و اجاره بهای سالن ها نداریم و امسال به تفکیک سالن ها و سانس ها شهریه در نظر گرفته شده و اجاره بها مشخص شده که برای ۵۰سال بعد نیز برنامه ریزی شده است.
هیئت های ورزشی حیات خلوت برخی افراد نیست
مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی هم در این جلسه بیان کرد: آمادگی همکاری با تمام هیئت های ورزشی را داریم. علیرضا آینه دار تصریح کرد: ورزش در رسانه های استان جایگاه خوبی دارد و مورد توجه قرار گرفته است و هیئت های ورزشی و اداره ورزش و جوانان نیز باید به این توجه کنند تا اخبار خود را به بهترین نحو انعکاس دهند.
وی با بیان اینکه باید رسانه به دنبال نقاط قوت و ضعف هیئت ها و ورزش برود، تأکید کرد: نباید همواره نقاط ضعف را گرفت ولی در کنار نقاط قوت نباید بگذاریم برخی از هیئت ها و سمت ها حیات خلوت برخی افراد شود که هر کاری بخواهند انجام دهند و با انتقاد از آنها باید تلنگری برای انجام کار درست داشته باشیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*