اخبار علمی

راهکاری برای داشتن گونه‌هایی برجسته

بسیاری افراد از داشتن صورتی لاغر و استخوانی رنج می‌برند و به دنبال راهی برای داشتن گونه‌هایی برجسته هستند، محققان طب سنتی راهی برای داشتن گونه های برجسته معرفی کرده‌اند، یکی از بهترین روغن‌ها برای داشتن گونه‌ای برجسته خراطین است، برای این کار گونه‌ها را با روغن خراطین ماساژ دهید یا روغن زفت را روزی۲بار روی آن بمالید؛ همچنین عرق یونجه با عسل هم برای برجسته کردن گونه مفید است؛ یکی دیگر از راه‌ها استفاده از عرق رازیانه و دم کرده رازیانه است.

///واریکوسـل چیست؟/

ماسک طبیعی ضد جوش و روشن کننده

بسیاری افراد به دنبال ماسکی برای از بین بردن جوش صورت خود هستند، یکی از بهترین ماسک‌ها استفاده از خیار، عسل،روغن زیتون، بابونه و لیمو ترش است و آن‌ها را با یکدیگر ترکیب و روی صورت خود بمالید؛ این ماسک نه تنها درمان بسیار مناسبی برای جوش صورت است بلکه یک ماسک روشن کننده فوق العاده هم به شمار می‌رود، این ماسک یکی از طبیعی‌ترین ماسک‌ها برای پوست است که ضمن اثر بخشی مناسب برای پوست اثر ویتامینه  هم دارد.

توصیه می‌شود روزانه یک بار و زمانی که قصد خارج شدن از محل کار، منزل یا قصد رفت و آمد در مقابل نور مستقیم آفتاب را ندارید این ماسک را استفاده کنید، برای این کار ابتدا پوست را با آب گرم و صابون شستشو داده سپس بابونه را همراه با ۲ استکان آبجوش دم کنید، پوست را بخور دهید سپس لیموترش تازه را آب گرفته به همراه مواد ذکر شده را با هم مخلوط کرده روی پوست قرار داده و پس از گذشت ۱۵ دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو دهید.

///واریکوسـل چیست؟/

خواص انواع تخمه

اغلب افراد برای اینکه دور هم جمع شوند و وقت بگذرانند تنقلات و آجیل‌هایی استفاده می‌کنند، یکی از این آجیل‌ها استفاده از تخمه است که در بین ایرانیان جایگاهی محبوب دارد، خوب است خواص انواع تخمه را بدانید و بهترین آن را انتخاب کنید، تخمه خربزه یک خون ساز است، تخمه کدو به عنوان یک ماده مفید برای دفع کرم‌های بدن به کار می‌رود، تخمه آفتابگردان انرژی ساز است و  تخمه هندوانه به عنوان یک استخوان ساز استفاده می‌شود.

///واریکوسـل چیست؟/

درمان قند خون بالا

درمان قند خون مساله بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود، چرا که امروزه بسیاری افراد از پیر و جوان قند خون دارند و قند خون بالا و در نهایت دیابت عوارض خیلی بدی دارد، برای اینکه این بیماری را درمان کنید  پودر شنبلیله و گزنه را با یکدیگر ترکیب و آن را داخل کپسول بریزید و روزی سه بار صبح، ظهر و شب بعد از غذا میل کنید، همچنین یکی دیگر از روش‌های درمان قند بالا کاهش سردی‌ها و مصرف بیشتر خوراک‌های با طبع گرم است.

///واریکوسـل چیست؟/

محققان دانشکده پزشکی Duke-NUS و دانشگاه ملی سنگاپور بود در یک تحقیق مشترک توانستند نشان دهند که چگونه کاهش مصرف قند و شکر موجب مرگ سلول‌های سرطانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ یک مطالعه اخیرا نشان داده است که کاهش مصرف قند و شکر می‌تواند احتمال ابتلا به برخی سرطان‌ها را کاهش دهد، محققان دانشکده پزشکی Duke-NUS و دانشگاه ملی سنگاپور بود در یک تحقیق مشترک با دانشکده پزشکی دانشگاه دوک و دانشگاه پزشکی وین، توانستند نشان دهند که چگونه کاهش مصرف قند و شکر موجب مرگ سلول‌های سرطانی می‌شود.

پیش از این محققان اثبات کرده بودند سلول‌های سرطانی که به سرعت تکثیر می‌شوند، نسبت به سلول‌های سالم احتیاج به قند بیشتری دارند، در این تحقیق، محققان دریافتند که پایین بودن سطح قند در برخی از سلول‌های سرطانی، موجب می‌شود این سلول‌ها انرژی کافی نداشته باشند، در نتیجه پایداری این سلول‌ها به دلیل نداشتن انرژی کافی کاهش می‌یابد

هشدار جدی به علاقمندان ته‌دیگ سیب زمینی

ته‌دیگ سیب زمینی

بازرس انجمن علمی بهداشت و ایمنی مواد غذایی ایران، با اشاره به ضرورت جلوگیری از ته دیگ سیب زمینی برشته شده، گفت: ته‌دیگ سیب زمینی در صورت طبخ نامناسب سرطان‌زا می‌شود.

دکتر«بهادر حاجی‌محمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-‌ با اشاره به این‌که در کشور ما سه نوع ته دیگ لذیذ و پرطرفدار وجود دارد، اظهار کرد: این سه نوع شامل ته‌دیگ برنج، ته‌دیگ نان و ته‌دیگ سیب زمینی است.

وی با بیان این‌که ته دیگ سیب زمینی در صورت طبخ نامناسب می‌تواند سرطان‌زا باشد، گفت: هنگامی که اغذیه غنی از کربوهیدارات طی زمان مدیدی در معرض دماهای بالای ۱۲۰ درجه سانتی گراد قرار می‌گیرند، سم سرطان‌زای آکریلامید در آن‌ها تولید می‌شود.

رییس مرکز تحقیقات سلامت و ایمنی غذای دانشگاه علوم پزشکی یزد، با اشاره به این‌که سم آکریلامید یکی از عوامل ابتلا به ناباروری و سرطان است، افزود: به طور کلی خطر سرطان‌زایی در اثر حرارت بیش از حد همه انواع ته دیگ‌ها وجود دارد.

وی دلیل بیشتر بودن احتمال خطر سرطال و ناباروری در ته‌دیگ سیب‌زمینی را ترکیبات موجود در آن دانست و بیان کرد: مقدار قندهای پیش ساز سم آکریلامید در سیب زمینی بسیار بیشتر از برنج یا گندم است.

حاجی محمدی تصریح کرد: خطر سرطانزایی و ناباروری در اثر طبخ نامناسب ته‌دیگ سیب زمینی، بیشتر از ته‌دیگ نان یا ته‌دیگ برنج است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*