اخبار علمی

خواص گل کلم

از زمان‌های قدیم پزشکان استفاده از سبزیجات را توصیه می‌کنند، چرا که این مواد هم برای کاهش وزن و هم برای افزایش سلامتی بسیار موثر است و می‌توان با استفاده از سبزیجات به وزنی ایده آل دست پیدا کرد و بسیاری بیماری‌ها را رها کرد، خوب است بدانید که مصرف مستمر گل کلم، کلم بروکلی و کلم بروکسل از احتمال ابتلا به سرطان پروستات می‌کاهد و خطر سرطان سینه را کاهش می‌دهد، علاوه بر این گل کلم مشکل هضم‌ غذا رارفع می‌کند، از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند، علاوه بر این بر کنترل دیابت، تسکین بیماری التهاب روده‌ی بزرگ، تسکین پاپیلوماتوز تنفسی، دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه‌ی زرد)، و رفع مشکل چاقی و فشار خون موثر است.

////

گیاهی دارویی برای افزایش تمرکز

محققان طب سنتی استفاده از برخی گیاهان را موثر می‌دانند و به افراد توصیه می‌کنند که برای افزایش سلامتی این گیاهان را در روز استفاده کنند، یکی از این گیاهان مفید بادرنجبویه است، این گیاه خلق و خوی‌تان را بهتر می‌کند، اگر با رسیدن فصل سرما و ابری شدن هوا دچار افسردگی می‌شوید این گیاه به دردتان می‌خورد، این گیاه تمرکز را بالا می‌برد و برای کودکان هم مناسب است.

////

تاثیر مصرف غوره در لاغری

غوره میوه نارس انگور دارای طعم ترشی است، خوب است بدانید این میوه نارس برای افراد مبتلا به چربی خون بسیار مفید است و ضد عفونی کننده بدن هم به شمار می‌رود، همچنین اگر با سالاد میل شود، برای لاغر کردن سودمند است؛ علاوه بر این غوره کاهنده صفرا به شمار می‌رود و چاقی را درمان می‌کند،  اغلب افراد این میوه نارس را  برای افزایش طعم ترش  در غذاهای خود اضافه می‌کنند، خوب است بدانید که پزشکان به افرادی که مشکل قلبی دارند توصیه می‌کنند این آب این میوه را هر روز مصرف کنند.

////

درمان یبوست

یبوست مشکل بسیاری افراد است و به دنبال راهی برای درمان آن هستند؛ برای درمان یبوست دم‌کرده ۲ قاشق غذاخوری برگ سنا با یک قاشق غذاخوری گل محمدی در یک لیوان آب جوش به مدت ۲ تا سه روز مصرف شود، همچنین دم‌کرده یک قاشق مرباخوری اسفرزه در یک لیوان آبجوش به مدت پنج دقیقه روزی ۲ لیوان مفید است؛ خوردن انجیر تازه یا خیسانده انجیر خشک برای سرد مزاجان و برگه آلو برای گرم مزاجان، مصرف مرتب روغن زیتون،کاهو و سبزیجات و خوب جویدن غذا و همراه غذا آب و نوشیدنی مصرف نکردن، مصرف مایعات بیشتر و خوردن آلو به ویژه آلوی سیاه شیرین بسیار مفید است.

////

راهی طبیعی برای رفع تیرگی پوست

این روزها زیبایی پوست نه تنها برای افراد میان سال بلکه برای جوانان هم مهم است و به دنبال راهی برای از بین بردن تیرگی پوست و روشن کردن آن و از بین بردن چین و چروک هستند، راهکارهای زیادی برای این کار وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان این زیبایی را دوچندان کرد، برای روشن کردن و برطرفی تیرگی پوست آب خیار و گلاب را با مقدار خیلی کمی آب لیمو ترکیب کنید و روزی یکبار آن را روی نقاط تیره پوست بمالید و این کار را تا دریافت نتیجه مثبت ادامه دهید.

////

ارتباط آرتریت روماتوئید با “مِه مغزی” چیست؟

بیمار ذهن حافظه مغز آلزایمر زوال عقل فراموشی سردرد

آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) که موجب التهاب مزمن می‌شود نه تنها مفاصل را درگیر می‌کند بلکه می‌تواند بر دیگر اعضای بدن نیز تاثیر بگذارد.

به گزارش ایسنا، یکی از علائم کمتر شناخته شده عارضه آرتریت روماتوئید، “مه مغزی” است. بسیاری از مبتلایان به آرتریت روماتوئید از عدم توانایی در تمرکز کردن و مشکلات حافظه شکایت دارند.

این علائم که با اسم مه مغزی شناخته شده در میان مبتلایان به بیماری‌های مزمن التهابی از جمله آرتریت روماتوئید، سندرم شوگرن و ام اس گسترده است. با اتخاذ راهکاری‌های پیشگیرانه و روش درمانی مناسب، بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید می‌توانند از علائم مه مغزی در امان بمانند.

متخصصان معتقدند که بین التهاب مزمن و نارسایی شناختی ارتباط وجود دارد. در مطالعه‌ای که به تازگی انجام گرفته به چگونگی تاثیر احتمالی التهاب مزمن بر مغز پرداخته شده‌ است.

آنها با بررسی روی تصاویر ام‌آرآی مغزی ۵۴ فرد مبتلا به آرتریت روماتوئید متوجه شدند بین التهاب‌های ناشی از آرتریت روماتوئید و تغییرات در الگوی ارتباطات مغزی ارتباط وجود دارد. همچنین مشاهده شد حجم ماده خاکستری مغز این افراد در سطح پایین‌تری بوده‌ است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*