آخرین خبر :

اخبار علمی

فواید رب انار قبل از صبحانه

محققان طب سنتی معقتد هستند که مصرف رب انار قبل از صبحانه بسیاری بیماری‌ها را درمان می‌کند، از این رو توصیه می‌کنند که قبل از صبحانه یک قاشق رب انار بخورید؛ خوب است بدانید که مصرف رب انار قبل از صبحانه یک داروی ضد سرطان پروستات است که از بروز این بیماری جلوگیری می‌کند، همچنین این رب ترش مزه ضد کلسترول بد خون است و از آن به عنوان بهترین تصفیه کننده خون استفاده می‌کند، علاوه بر این رب انار به رفع خستگی و افزایش انرژی کمک شایانی می‌کند و سیستم ایمنی و گوارش را تقویت می‌کند.

پوست سفید هندوانه را دور نیندازید/گیاهی قرمزرنگ برای درمان تورم زبان/برای کاهش کلسترول خون رب انار را فراموش نکنید

 

فواید دمنوش عناب

عناب یکی از میوه‌های لذیذی است که  علاوه بر خاصیت دارویی از آن به عنوان تغذیه هم یاد می‌شود، این میوه یکی از بهترین تصفیه کننده‌های خون است که محققان طب سنتی آن را به عنوان یک داروی ضد سرفه و درمان تنگی نفس یاد می‌کنند، همچنین دمنوش عناب فشار خون را کاهش می‌دهد و خشونت سینه و حلق را برطرف می‌کند، علاوه بر این این دمنوش به عنوان یک آرام‌بخش کاربرد فراوانی دارد.

با این میوه، سرفه‌های پاییزی را فراموش کنید/ خواص پوست پرتقال برای درمان افسردگی/ ترش مزه‌ای که قاتل سرطان مردانه می‌شود/ معده را با مربایی عجیب تقویت کنید

سرطان کبد قابل پیشگیری است

تهران-ایرنا- دبیر شبکه هپاتیت ایران با اشاره به اینکه سرطان کبد قابل پیشگیری است، گفت: هپاتیت های ویروسی B و C مهمترین عامل ابتلا به سرطان کبد هستند.

دکتر حیدر شرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: سرطان کبد جزو سرطان های شایع نیست اما بیماری تهاجمی است که اگر خوب کنترل نشود، معمولا سبب مرگ و میر بیماران می شود.
وی ادامه داد: معمولا سالانه بین یک تا ۲ درصد مبتلایان به سیروز کبدی می توانند دچار سرطان کبد شوند.
دبیر شبکه هپاتیت ایران اظهار داشت که بیشتر موارد ابتلا به این بیماری در سنین بالا بوده و ابتلا به سرطان کبد در سنین پایین، خیلی کم مشاهده می شود.
رییس شبکه هپاتیت ایران نیز گفت: درمان به موقع بیماری های مزمن کبدی از جمله هپاتیت ویروسی B و C ، پرهیز از مصرف الکل و دخانیات، پرهیز از مصرف مواد غذایی مانده و آلوده به سم آفلاتوکسین، استفاده بیشتر از غذاهای دریایی و پرهیز چاقی می تواند از عوامل موثر در پیشگیری از ابتلا به سرطان کبد باشد.
دکتر سید موید علویان اظهار داشت: سرطان کبد بیماری خطرناکی است که به دنبال بیماری های مزمن کبدی ایجاد می شود و در اکثر موارد با پیشگیری از هپاتیت های ویروسی یا درمان آنها می توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*