آخرین خبر :

اخبار علمی

راهی ساده برای کاهش ریزش مو

این روز‌ها ریزش مو یکی از دغدغه‌های بسیاری افراد شده است و اصولا به دنبال راهی برای کاش این ریزش هستند، محققان طب سنتی راه‌های مختلفی را برای کاهش ریزش مو معرفی کرده‌اند، گیاهان معجزه آسایی وجود دارد که این ریزش را کاهش می‌دهند و حتی از ریزش و سفید شدن موی سر جلوگیری می‌کنند، مالت جو، آمله هندی، هلیله سیاه، جوانه ماش، جوانه گندم، جوانه شبدر، سبوس گندم و سبوس برنج از مواردی است که به کاهش ریزش مو کمک می‌کند.

///

معجزه مصرف یک قاشق سرکه سیب

سیب یکی از میوه‌هایی است که ویتامین و مواد مغذی زیادی دارد و خوردن آن در روز باعث از بین رفتن بسیاری بیماری‌ها می‌شود، زمانی که آب سیب گرفته می‌شود و آن را به سرکه تبدیل می‌کنند به گوارش کمک شایانی می‌کند و یبوست را در بدن از بین می‌برد، همچنین سرکه سیب برای بیماران دیابتی بسیار مفید است و از پیشرفت بیماری جلوگیری می‌کند، از بیماری قلبی پیشگیری می‌کند، علاوه بر این سرکه سیب باعث سم زدایی کلیه‌ها می‌شود و از بروز یبوست جلوگیری می‌کند، گرفتگی بینی را رفع و به کاهش وزن کمک می‌کند.

///

خواص نعناع

نعنا گیاهی خوش بو و خوش طعم است که برای درمان بسیاری بیماری‌ها از جمله بیماران با روده تحریک پذیر مفید است؛ خوب است بدانید این گیاه احتمال بروز زخم اثنی عشر را کاهش می‌دهد و مشکلات گوارش را درمان می‌کند، بسیاری افراد گیاه نعنا را به طور عادی نمی‌توانند مصرف کنند و از عرق آن استفاده می‌کنند، عرق نعنا ضد دل درد، ضد ترشی و ضد نفخ است و بسیاری افراد از آن به عنوان یک مسکن استفاده استفاده می‌کنند همچنین این گیاه یک ضد عفونی کننده است و به افزایش اشتها کمک شایانی می‌کند، علاوه بر این ضد دل پیچه و باد شکن است.

///

خواص آب اسفناج

اسفناج گیاهی سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آهن است که با مصرف آن بسیاری بیماری‌ها دربدن درمان می‌شود؛ برخی افراد نمی‌توانند اسفناج  را به عنوان سبزی مصرف کنند و آن را یا به صورت پوره یا  آب مصرف می‌کنند، یا به صورت ترکیبی در برخی مواد از خواص آن بهره می‌برند، خوب است بدانید که اسفناج دارای مواد مغذی با ارزش و آنتی اکسیدان‌های زیادی است،  همچنین اگر آب اسفناج را با آب سبزیجات دیگر ترکیب کنید خواص این سبزی چند برابر می‌شود از جمله به درمان یبوست و کم خونی کمک می‌کند و دیابت را ریشه کن و فشار خون را کاهش می‌دهد.

///

خواص جینسینگ

جینسینگ خواص درمانی فراوانی دارد و یکی از محبوب‌ترین دارو‌های گیاهی به‌شمار می‌رود، یکی از گیاهان نیروزا و مقوی است، همچنین این گیاه یک ماده بسیار مفید برای سلامتی است که به مدت هزاران سال است در طب سنتی چینی استفاده می‌شود، خوب است بدانید که این گیاه به عنوان یک داروی ضدیائسگی، تقویت اعصاب، تنظیم فشار خون، چاق کننده، مقوی بدن و خون ساز و انرژی ساز استفاده می‌شود.

///

تاثیر ورزش سبک بر تقویت حافظه

ورزش پا عضلات سالمندان

گروهی از متخصصان ژاپنی بر اساس بررسی‌های خود اظهار داشتند: انجام حرکات ورزشی سبک می‌تواند قدرت حافظه را تقویت کند.

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده است که تنها انجام حرکات ورزشی سبک می‌تواند بلافاصله قدرت حافظه را بهبود دهد.

متخصصان ژاپنی در بررسی روی ۳۶ زن و مرد که از وضعیت سلامت کامل برخوردار بودند، دریافتند تنها انجام ۱۰ دقیقه حرکت ورزشی با دوچرخه ثابت باعث شد این افراد در تست حافظه‌ای که مدت کوتاهی پس از ورزش کردن انجام دادند، عملکرد خوبی داشته باشند.

بررسی روی اسکن‌های مغزی ۱۶ نفر از شرکت‌ کنندگان نشان داد انجام حرکات ورزشی سبک به سرعت ارتباط بین بخش‌های قشریِ مغز و “hippocampal dentate gyrus” برقرار می‌کند. این دو بخش از مغز در فرآیند حافظه نقش کلیدی دارند.

یکی از محققان ارشد این مطالعه گفت: انجام حرکات ورزشی سبک تاثیرات مثبتی بر مغز و قدرت شناختی دارد. همچنین یافته‌های بدست آمده می‌تواند خبر خوبی برای افرادی باشد که اصولا ورزش کردن برای آنها کار دشواری است.

به گزارش هلث‌دی نیوز، محققان ژاپنی همچنین اظهار داشتند: درحالیکه این بررسی بر تاثیر ورزش کردن در قدرت حافظه زنان و مردان تمرکز داشته اما می‌توان گفت که انجام حرکات ورزشی سبک نه تنها روی جوانان بلکه بر افراد مسن‌تر هم تاثیرگذار است.

راه های حفظ کلسترول سالم را بشناسید

کلسترول بالا عمدتاً فاقد علامت است از اینرو باید در اوایل عمر بین سنین ۹ تا ۱۲ سال، بین سنین ۱۷ تا ۱۹ سال، و حداقل هر ۵ سال یکبار در بزرگسالی چک شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا اعلام می کند افراد مبتلا به کلسترول بالا در معرض ریسک بیشتر ابتلا به برخی مشکلات سلامت قرار دارند.

این مرکز نحوه کنترل کلسترول را به شرح زیر عنوان می کند:

– غذاهای سالم سرشار از فیبر مصرف کنید. مصرف مواد خوراکی مملو از چربی های اشباع یا چربی های ترانس و نمک را محدود کنید.

– حداقل هر هفته ۲ ساعت و نیم ورزش با شدت متوسط داشته باشید.

– سیگار نکشید.

– در صورت نیاز برای حفظ کلسترول سالم دارو مصرف کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*