اخبار علمی/علت عفونت لثه چیست؟/ خرفه گیاهی برای کاهش قند و چربی خون/علت ریزش مو در آقایون چیست؟/شناسایی جدیدترین روش کاهش قند خون با مواد غذایی/بیماری‌های مزمن کبدی را با این گیاه شگفت‌انگیز ایرانی درمان کنید / واریس را چگونه درمان کنیم؟

خرفه گیاهی برای کاهش قند و چربی خون

خرفه گیاهی است که مانند دیگر سبزیجات خواص بسیار زیادی دارد که با مصرف آن می‌توان بدن را در برابر بیماری‌ها مقاوم کرد؛ خوب است بدانید که  تخم خرفه یکی از بهترین مواد برای تصفیه خون است و از آن می‌توان برای تسکین تشنگی استفاده کرد، همچنین این گیاه می‌تواند برای رفع سرفه مفید باشد؛ مصرف روزانه یک قاشق تخم خرفه باعث کاهش قند و چربی خون می شود، حتما قبل از مصرف تخم خرفه را به خوبی کوبیده یا آسیاب کنید.

///

علت عفونت لثه چیست؟/

متورم شدن لثه اغلب به علت رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان به وجود می‌آید، این تورم ناشی از عفونت لثه است که افراد زیادی درگیر آن هستند و از این بابت نگرانی‌هایی دارد، راهکارهای زیادی برای درمان آن وجود دارد که می توان با به کار گیری آن‌ها عفونت را درمان کرد، یکی از بهترین کارها برای از بین بردن عفونت لثه استفاده از پودر میخک است، خوب است بدانید که برای رفع عفونت لثه کافی است کمی پودر میخک را بر روی لثه‌های خود بمالید، اینکار در اکثر موارد عفونت لثه را به طوری قطعی از بین می‌برد.

///

برخی از خواص نخود

نخود از خانواده بنشن‌ها است و محققان طب سنتی استفاده از آن را بسیار توصیه می‌کنند؛ برخی افراد نخود را در غذا می‌ریزند و از آن استفاده می‌کنند و برخی آن را می‌پزند و قبل از غذا استفاده می‌کنند، خوب است بدانید که اگر نخود پخته قبل و بعد غذا مصرف شود مفید است، پیش غذا و هم دسر مفیدی است و می‌توان از خوراک نخود آب در وعده صبحانه نیز استفاده کرد؛ نخود برای دردکمر و درد سینه مفید است و اخلاط چهارگانه بدن را تنظیم می‌کند، همچنین ضعف بدن را از بین می‌برد و سرشار از فیبر است و به کاهش وزن کمک شایانی می‌کند.

///

علت ریزش مو در آقایون چیست؟

مشکل ریزش مو یکی از دغدغه‌های اساسی برای آقایان و خانم‌ها است، چه بسا این مشکل در آقایان بسیار بیشتر است و به دنبال راهی برای خلاص شدن از این ریزش مو هستند، خوب است بدانید که ریزش مو معمولا از شدت حرارت و گرمی در بدن است و اگر حرارت ناشی از خلط دم باشد وسط سر شروع به ریزش می‌کند و اگر حرارت ناشی از خلط صفرا باشد ریزش از جلوی سراتفاق می‌افتد، برای اینکه بتوان از ریزش مو جلوگیری کرد باید بتوانید حرارت و گرمی در بدن را کنترل کنید.

///

گردو در بارداری چه فوایدی دارد؟

گردو یکی از خوراکی‌های بسیار ساده‌ای است که برای سلامتی‌ فوق‌العاده مفید است و پزشکان مصرف آن را در هر سنی توصیه می‌کنند؛ این خوراکی بسیار برای زنان باردار مفید است؛ از این رو محققان بسیار توصیه می‌کنند زنان باردار روزی یک عدد گردو میل کنند زیرا سبب تقویت عمومی بدن می‌شود و ذهن جنین را تقویت می‌کند، همچنین زیبایی شکم تا پس از زایمان حفظ می‌کند.

///

انتهای پیام/

 

 

شناسایی جدیدترین روش کاهش قند خون با مواد غذایی

تهران- ایرنا- مطالعات محققان مرکز دیابت جسلین در آمریکا نشان می دهد یک نوع اسید آمینه با تغییر سوخت و ساز انرژی در سلول، منجر به کاهش سطح گلوکز می شود. این یافته قدم بزرگی در درمان دیابت نوع ۲ است.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، اسیدهای آمینه سنگ بنای مولکولی پروتئین ها هستند. بسیاری از مسیرهای سوخت و ساز در سلول ها توسط اسیدهای آمینه هدایت می شوند. مطالعات جدید نشان می دهد یک نوع اسید آمینه به نام آلانین،‌ با تغییر سوخت و ساز انرژی در سلول می تواند منجر به کاهش سطح گلوکز خون شود.
محققان به این نتیجه رسیده اند که با استفاده از برخی مواد غذایی از جمله اسیدهای آمینه خاص، می توان بسیاری از مسیرهای سوخت و ساز سلول را تغییر داد و از این جهت در کاهش سطح کلوکز نقش داشت.
محققان در تلاشند تا مواد غذایی موثر در فعالیت پروتئینی به نام AMPK را شناسایی کنند. این پروتئین در سلول های سراسر بدن وجود دارد و در مقابله با مواد غذایی خاص یا فعالیت های ورزشی فعال می شود. این آنزیم منجر به تغییرات مثبتی در سلول ها می شود و ژن هایی را فعال می کند که تولید انرژی را بالا می برند. مهترین نقش این پروتئین در بیماری های مربوط به سوخت و ساز از قبیل دیابت نوع ۲ و چاقی است.
در ادامه مطالعات آمده است آلانین با فعال کردن این آنزیم می تواند در کنترل و درمان دیابت بسیار مفید باشد. محققان امیدوارند روزی با استفاده از مواد غذایی قادر به کنترل میزان قند خون و بیماری دیابت شوند.
دیابت به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین به وجود می ‏آید. انسولین ماده ‏ای است که توسط لوزالمعده تولید می شود و نقش آن استفاده از قند به عنوان عظیم ترین منبع انرژی بدن است. قند خون بالا به مرور زمان بر تمام ارگان های بدن تاثیر می گذارد و منجر به بیماری های قلبی، سکته مغزی، نارسایی کلیه، نابینایی، ناتوانی جنسی و عفونت های منتهی به نقص عضو می شود.
در حال حاضر بیش از ۴۲۲ میلیون نفر در سراسر جهان گرفتار دیابت هستند و این آمار در ۲۰ سال آینده، به بیش از ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

 

 

 

چین و چروک اطراف چشم

چروک زیر چشم در جوانی علاوه بر تاثیری که بر زیبایی فرد می‌گذارد، از نظر روحی هم به او حس بدی را منتقل می‌کند؛ گرچه چین و چروک بخشی اجتناب‌ناپذیر از افزایش سن است، اقدامات خاصی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود ظاهر پوست و درمان کامل چروک انجام دهید؛ یکی از بهترین راه‌ها استفاده از گلاب است، خوب است بدانید که گلاب علاوه بر از بین بردن چین و چروک باعث جوان سازی پوست زیر چشم هم می‌شود. حداقل روزی یک بار مقداری گلاب روی پوست بمالید تا از شر چین و چروک دور چشم رها شوید.

////

زنجبیل و خواص آن

زنجبیل از زمان‌های دور مورد استفاده بوده است و در طب سنتی نقش مهمی ایفا می‌کند؛ خوب است بدانید که زنجبیل درد عضله، درد مفصل، سفت شدن و ورم عضله را در عرض ۲ ماه تا ۶۳ درصد کاهش می‌دهد، مصرف روزی یک تا ۲ قاشق مرباخوری زنجبیل تازه یا خشک برای افراد مبتلا به درد عضله توصیه می‌شود و اگر درمان را ادامه دهید، مشکلات عضله‌ای کاهش پیدا می‌کند.

////

راه جلوگیری از زردی نوزاد

اغلب زمانی که نوزاد به دنیا می‌آید دچار زردی است که باعث نگرانی والدین است، زردی نوزاد یکی از اتفاقات شایع است که در آن، رنگ پوست و رنگ چشمان نوزاد زرد می‌شود  اما هیچ جای نگرانی نیست چرا که زردی، معمولا پس از آنکه نوزاد شروع به غذا خوردن می‌کند، از طریق کبد از بدن خارج می‌شود و خود به‌ خود از بین می‌رود؛ خوب است بدانید که مصرف خربزه و کندر در دوران بارداری از ایجاد زردی در نوزاد جلوگیری می‌کند.

////

 واریس را چگونه درمان کنیم؟

اغلب افرادی که در طول روز مدام ایستاده هستند و کارهای خود را در حالت ایستاده انجام می‌دهند؛ دچار واریس می‌شوند که نه تنها زیبایی را از پاهایشان می‌گیرد، بلکه برایش مشکلات متعددی ایجاد می‌کند، برای درمان واریس یبوست را درمان کنید و مصرف سردیجات را کاهش دهید، همچنین خوردن سکنجبین با آب ولرم در درمان واریس بسیار موثر است، علاوه بر این اگر پاهایتان را با روغن سیاهدانه  ماساژ دهید بسیار در درمان واریس مفید است.

////

شیر پاک کن طبیعی

پاکسازی صورت یکی از مفیدترین کارها برای زیبایی پوست است که با استفاده از آن می‌توان آلودگی را از پوست برداشت و پوست را تمیز کرد؛ برای اینکار راهکارهای زیادی وجود دارد که با به کار گیری آن می‌توان پوست را جوان و شاداب کرد، سه قاشق غذاخوری روغن دانه انگور را با یک قاشق غذاخوری روغن کرچک مخلوط و در یک بطری آن‌ها را نگهداری کنید، این کار را ادامه دهید تا پوستتان شاداب بماند.

////

انتهای پیام/

 

 

یک گیاه بومی آسیا و ایران در درمان بیماری‌های زیادی از جمله بیماری کبدی و یبوست تاثیر گذار است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ یافته‌های یک مطالعه علمی نشان داده است که ریواس علاوه بر اثرات فوق‌العاده درمانی، در درمان بیماری مزمن کبد نیز موثر است.

در یک مطالعه منتشر شده در مجله طب سنتی چینی، دانشمندان به بررسی ایمنی و کارایی فرمول‌های گیاهی چینی نزدیک به ریواس در درمان آنسفالوپاتی کبدی (HE) پرداختند؛ آنسفالوپاتی کبدی اختلال عملکرد مغز  ناشی از بیماری مزمن کبد است.

بیماری‌های مزمن کبدی را با این گیاه شگفت‌انگیز ایرانی درمان کنید

خواص درمانی ریواس در بدن

یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که فرمول ریواس می‌تواند با کاهش نفوذپذیری روده از دهانه روده محافظت کند، همچنین ریواس قادر است انتقال باکتری را در مرحله اولیه سپتیسمی یا گندخونی مهار کند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش درمان کبد چرب


محققان این مطالعه با انجام تحقیقات و مطالعه بر موش‌های مبتلا به پانکراتیت شدید نشان دادند که ریواس می‌تواند عملکرد روده را تنظیم و مانع از واکنش شدید و التهاب روده شود.
همچنین طبق مطالعات انجام شده دیگر، ریواس می‌تواند لیپوپلی ساکارید را در بیماران مبتلا به هپاتیت B کاهش دهد؛ یافته‌های این تحقیق حاکی از آن است که ریواس می‌تواند برای درمان بیماری‌های کبدی به شدت مورد استفاده قرار گیرد. در واقع ریواس می‌تواند یک درمان جایگزین موثر برای بیماری‌های کبدی باشد.
بیماری‌های مزمن کبدی را با این گیاه شگفت‌انگیز ایرانی درمان کنید

مزایای دارویی ریواس

ریواس به طور گسترده‌ای در طب سنتی چینی برای درمان، پیشگیری و مهار علائم بیماری‌های مختلف مانند تب، سردرد، درد دندان، زخم و مشکلات خاص کبدی کاربرد داشت؛ همچنین شناخته شده است که مشکلات معده مانند یبوست مزمن، اسهال، و نفخ، و همچنین سنگ کلیه و نقرس را درمان و تسکین می دهد.
ساقه و ریشه ریواس به علت داشتن ترکیبات ارگانیک به نام آنتراکینون گلیکوزیدها، دارای خاصیت ضدیبوست است. علاوه بر این، ساقه ریواس منبع غنی فیبر نامحلول است و به بهبود هضم غذا و دفع بیشتر مواد سمی کمک می‌کند.
بیماری‌های مزمن کبدی را با این گیاه شگفت‌انگیز ایرانی درمان کنید
برای درمان خانگی یبوست، ساقه‌های پخته شده ریواس را با آب جوشیده، شکر و دانه‌های ترجیحا خیس نشده چیا مخلوط و آن را همراه با صبحانه خود میل کنید.
همچنین فیبر نامحلول در ساقه‌های ریواس دارای سطح پایینی از کلسترول بد (کلسترول LDL) است. بنابراین ساقه ریواس می‌تواند از بیماری‌های قلبی عروقی و سایر مشکلات مرتبط با آن جلوگیری کند.
ساقه ریواس حاوی پلی فنول‌هایی مانند آنتوسیانین است. گفته می‌شود آنتوسیانین‌ها خواص ضد سرطان دارند. همچنین یافته‌های ابتدایی تحقیقات علمی نشان می‌دهد که آنتراکینون‌ها اثرات ضد انعقادی بر روی سلول‌های سرطانی پانکراس دارند.

برخی خوراکی‌ها می‌توانند سبب تقویت مغز شوند که در فصل امتحان یک روش اورژانسی برای افزایش سطح هوش و تمرکز است.

با این خوراکی‌ها مغزتان را شارژ کنید + اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ هر یک از اعضای بدن ما به مواد غذایی خاص خودشان نیاز دارند؛ موادی که جدا از سایر خوراکی‌های ضروری برای فعالیت عمومی بدن، بر سوخت و ساز یا عملکرد یک عضو خاص تأثیر مثبت می‌گذارند.

در این میان مغز از جمله اعضایی است که در صورت دریافت نکردن خوراکی‌های مورد نیازش، بیشترین تأثیر را بر کیفیت زندگی ما می‌گذارد. اینفوگرافی زیر موادغذایی مورد نیاز مغز را نشان می‌دهد که در طول روز یا هفته باید آنها یا مواد مشابه‌شان را به مغز برسانیم.

قند غذا نیست بلکه شکلی از کربوهیدرات است که یک انرژی واهی تولید می‌کند. مصرف زیاد مواد قندی باعث بروز علائم عصبی و رنج آور، ضعف حافظه و سایر اختلالات عصبی می شود. غذاها را بدون افزودن شکر مصرف کنید و از مصرف نوشیدنی‌های شیرین یا مقدار زیادی شکر یا قند با کافئین پرهیز کنید.

اینفو جمعه///راههای شارژ کردن و افزایش کارآیی مغز+اینفوگرافی

انتهای پیام/

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*