آخرین خبر :

آخرین تحولات خاورمیانه: ترامپ به مکرون: مذاکره با ایران زود است، آن ها باید زجر بکشند!/پیشنهاد امریکا به ایران برای استفاده از خط نظامی آمریکا و روسیه/ورود نیروهای جدید آمریکا به سوریه/ اعلام آمادگی عراق برای میانجی گری میان ایران و آمریکا

پیشنهاد امریکا به ایران برای استفاده از خط نظامی آمریکا و روسیه، سفر نمایندگان ترامپ به ۳۰ کشور برای جلب حمایت از تحریم‌ها علیه ایران، گفتگوی تلفنی نخست وزیر جدید عراق و وزیر خارجه آمریکا، درخواست اسراییل از آلمان برای حمایت از تحریمهای ضد ایرانی، ورود نیروهای جدید آمریکا به سوریه و اعلام آمادگی عراق برای میانجی گری میان ایران و آمریکا از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اظهارات ترامپ در مورد مذاکره با ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، «دیوید ایگناتیوس»، ستون‌نویس روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از یک منبع مدعی شده «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره پیشنهاد آمریکا برای مذاکره با ایران گفت‌وگو کرده‌اند.

ایگناتیوس نوشته ترامپ اکنون بیش از یک سال است که به صورت محافظه‌کارانه برای مذاکره با ایران علامت می‌دهد. یک مقام آمریکایی سپتامبر سال ۲۰۱۷ به ماکرون گفت که ترامپ آماده دیدار با روحانی است و از رئیس‌جمهور فرانسه خواست مقدمات انجام این دیدار را برگزار کند.

طبق ادعای ستون‌نویس واشنگتن‌پست، ماکرون در جریان نشست مجمع عمومی در هفته گذشته از ترامپ پرسیده این بار چه پیامی برای روحانی دارد. منابع آگاه گفته‌اند ترامپ این طور پاسخ داده است: «من آماده‌ام با آنها مذاکره کنم، ولی هنوز خیلی زود است. لازم است آنها زجر بکشند.»

ترامپ به مکرون: مذاکره با ایران زود است، آن ها باید زجر بکشند!/پیشنهاد امریکا به ایران برای استفاده از خط نظامی آمریکا و روسیه/ورود نیروهای جدید آمریکا به سوریه/ اعلام آمادگی عراق برای میانجی گری میان ایران و آمریکا

دولت آمریکا در ماه‌های گذشته بارها خواستار گفت‌وگو با تهران شده، اما مقام‌های ایران با یادآوری پشت کردن آمریکا به دیپلماسی تأکید کرده‌اند مذاکره‌ای با این کشور انجام نخواهد شد.

درخواست‌های دولت آمریکا برای مذاکره در حالی است که این کشور ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام از این توافق خارج شد.

پیشنهاد امریکا به ایران برای استفاده از خط نظامی آمریکا و روسیه

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا، اظهار داشت که آمریکا از ایران می خواهد که از خط نظامی آمریکا و روسیه در سوریه به جای حمله هوایی در سوریه استفاده کند؛ بر خلاف حمله اخیر ایران که بدون هیچ هشداری انجام شد که همسایگان سوریه را تهدید می‌کند.

ووتل گفت: ما دارای یک کانال ارتباطی حرفه ای با روس ها هستیم که به خوبی کار کرده است و نیروهای مربوطه ما را در زمانی که در این فضای بسیار پیچیده ای عمل می کنند، حفظ کرده است. بنابراین من فکر می کنم که این چیزی است که در دسترس آنها است و ایرانیان می توانند از آن استفاده کنند.

ترامپ به مکرون: مذاکره با ایران زود است، آن ها باید زجر بکشند!/پیشنهاد امریکا به ایران برای استفاده از خط نظامی آمریکا و روسیه/ورود نیروهای جدید آمریکا به سوریه/ اعلام آمادگی عراق برای میانجی گری میان ایران و آمریکا

گفتنی است که این اظهارات پس از حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر تروریست ها در سوریه، صورت گرفته است.

سفر نمایندگان ترامپ به ۳۰ کشور برای جلب حمایت از تحریم‌ها علیه ایران

«گروه اقدام ایران» که وزارت خارجه آمریکا چند وقت پیش تشکیل آن را اعلام کرد تا کنون برای همراه کردن شرکت‌ها و دولت‌ها با تحریم‌ها علیه ایران به بیش از ۳۰ کشور فرستاده اعزام کرده است.

بلومبرگ گزارش داده کارکنان گروه اقدام ایران که ریاست آن را «برایان هوک» به عهده دارد در سکوت خبری سفرهایی را به پایتخت‌های کشورهای مختلف انجام داده و با مقام‌های کشور و نمایندگان شرکت‌ها دیدار و درباره تحریم‌های ایران گفت‌وگو کرده‌اند.

ترامپ به مکرون: مذاکره با ایران زود است، آن ها باید زجر بکشند!/پیشنهاد امریکا به ایران برای استفاده از خط نظامی آمریکا و روسیه/ورود نیروهای جدید آمریکا به سوریه/ اعلام آمادگی عراق برای میانجی گری میان ایران و آمریکا

فرستاده‌های دولت آمریکا در این سفرها به شرکت‌ها هشدار داده‌اند در صورت عدم همراهی با تحریم‌ها و ادامه تجارت با ایران با تحریم‌های دولت آمریکا مواجه شده و دسترسی آنها به نظام مالی آمریکا قطع می‌شود.

از جمله اهداف این گروه محقق کردن اهداف دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای رساندن صادرات نفت ایران به صفر است.

بلومبرگ نوشته در حالی که فرستاده‌های دولت ترامپ این امیدواری را می‌دهند که عربستان و کویت، کسری ناشی از فروش نفت ایران را در بازارهای جهانی جبران خواهند کرد، قیمت نفت خام در روزهای گذشته به بالاترین رقم در چهار سال گذشته رسیده است.

گفتگوی تلفنی نخست وزیر جدید عراق و وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به صورت تلفنی به عادل عبدالمهدی که به تازگی مامور تشکیل کابینه عراق شد گفتگو کرد.

عبدالمهدی در گفتگو با وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت که دولت آینده عراق بازسازی و خدمت رسانی به شهروندان و تقوت روابط با جامعه بین المللی را در اولویت های خود قرار خواهد داد.

در این تماس تلفنی پمپئو مامور شدن عبدالمهدی برای تشکل کابینه عراق را تبریک گفته و همکاری بین دو کشور مورد رایزنی قرار گرفت.

درخواست اسراییل از آلمان برای حمایت از تحریمهای ضد ایرانی

«رئوون ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان خواست تا برای تحقق ثبات جهانی به تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران بپیوندد.

ریولین از برلین خواست تا جستجوی راه هایی برای دور زدن تحریم های ایران و حفظ توافق هسته ای ایران را متوقف کند.

ترامپ به مکرون: مذاکره با ایران زود است، آن ها باید زجر بکشند!/پیشنهاد امریکا به ایران برای استفاده از خط نظامی آمریکا و روسیه/ورود نیروهای جدید آمریکا به سوریه/ اعلام آمادگی عراق برای میانجی گری میان ایران و آمریکا

ریولین گفت: از نظر ما، اکنون وقت آن است که به تحریم های موثر علیه ایران ملحق شویم و آنها را دور نزنیم. ایرانی ها باید از گرسنگی بمیرند و به آن ها غذا داده نشود! این تنها راه تضمین ثبات در جهان است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از مرکل به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی و مقابله با یهودستیزی در آلمان، گفت: درس تاریخ این است که ما نباید یهودستیزی را تحمل کنیم. در هرجا که شرایط برای چنین چیزی وجود دارد، ما باید این تهدیدات وحشتناک را ریشه‌کن کنیم.

ورود نیروهای جدید آمریکا به سوریه

نهاد موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد: یک کاروان نظامی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا شامل ۶ خودرو و چهار کامیون حامل موشک ها و مواد تدارکاتی وارد مناطق تماس کردهای سوریه با گروه تروریستی داعش در جنوب شرق دیرالزور شدند.

این نهاد وابسته به مخالفان سوری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته گروه هایی از تفنگداران دریایی آمریکا با یک هواپیمای نظامی در اطراف شهرک هجین فرود آمدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه تصریح کرد که از دهم سپتامبر(۱۹ شهریور ۱۳۹۷) تاکنون ۲۱۶ نیروی کرد سوریه و ۱۱۷ تروریست داعشی در درگیری های میان دو طرف در جنوب شرق دیرالزور کشته شدند.

نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) ائتلافی از نیروهای سیاسی و نظامی با اکثریت کرد و عرب است که در سال ۲۰۱۵ میلادی با حمایت آمریکا و با هدف «مبارزه با تروریسم» تاسیس شد.

استان دیرالزور در شرق سوریه در مرز این کشور با عراق و در کرانه رود فرات واقع شده است.

اعلام آمادگی عراق برای میانجی گری میان ایران و آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه عراق که برای دیدار با مقام‌های آمریکایی به واشنگتن سفر کرده گفته کشورش آماده است میان ایران و آمریکا میانجی‌گری کند.

«احمد محجوب» در جمع گروهی از روزنامه‌نگاران و تحلیلگران در مقر سفارت عراق در واشنگتن گفت: «عراق قادر است و تمایل دارد نه تنها میان آمریکا و ایران بلکه میان تمام کشورها در منطقه روابط را ایجاد کرده و تسهیل کند.»

محجوب اضافه کرد: «طی دو سال گذشته، عراق توانسته چند مشکل میان کشورها را حل کند.» او گفت که نمی‌تواند درباره جزئیات این میانجی‌گری توضیحات بیشتری ارائه کند چون طرف‌ها توافق کرده‌اند نقش بغداد را افشا نکنند.

وی گفت: «اما من به شما اطمینان می‌دهم عراق توانسته در سال‌های گذشته مشکلات میان کشورها را حل کند و معتقدم که بغداد مایل است این نقش را ادامه دهد.»

سخنگوی وزارت خارجه عراق در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرده عراق نمی‌خواهد به میدانی برای مناقشه میان ایران و آمریکا تبدیل شود.

محجوب تصریح کرد: «چیزی که می‌خواهم بگویم و معتقدم بسیار مهم است این است که عراق نمی‌خواهد ببیند که روابط بین ایران و آمریکا بر روابط میان آمریکا و عراق تأثیر می‌گذارد.»

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*