آخرین خبر :

زیرکوه ۱۱۰ روز بدون فرماندار وزارت کشور پاسخگوی تعلل در انتصاب فرماندار زیرکوه باشد/ کارت زرد امام جمعه به استاندار

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ‌کشور است باید پاسخگوی تعلل در انتصاب فرماندار زیرکوه باشد و درهمین راستا به وزیر کشور و استاندار خراسان‌جنوبی تذکر داده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، شهرستان زیرکوه به مرکزیت شهر حاجی‌آباد، در شمال شرقی استان خراسان‌جنوبی واقع شده‌ است.

زیرکوه ۱۱۰ روز بدون فرماندار!

شهرستان زیرکوه علی‌رغم هم‌مرزی با کشور افغانستان و به تبع آن اهمیت استراتژیک این شهرستان، ۱۱۰ روز پس از انتصاب حجت‌الله خانزاده فرماندار سابق زیرکوه به عنوان مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان‌شمالی، در کمال تعجب، همچنان با سرپرست اداره می‌شود.

موقعیت استراتژیک شهرستان مرزی زیرکوه

اداره ۱۱۰ روزه شهرستان مرزی زیرکوه با سرپرست در موقعیت حساس کنونی و انفعال وزارت کشور و به تبع استاندار خراسان‌جنوبی در انتصاب فرماندار این شهرستان، تبعات ناگریزی را برای این شهرستان در پی داشته است که برای بررسی این تبعات و چرایی تعلل وزارت کشور و استاندار خراسان‌جنوبی با نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی که خود روزگاری به عنوان اولین فرماندار این شهرستان فعالیت داشته است گفت‌وگویی داشتیم.

وزارت کشور پاسخگو باشد

فرهاد فلاحتی  در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاین، پیرامون عدم انتصاب فرماندار شهرستان زیرکوه اظهار داشت: این وزارت ‌کشور است که باید پاسخگوی تعلل در انتصاب فرماندار زیرکوه باشد و درهمین راستا به وزیر کشور و استاندار خراسان‌جنوبی تذکر داده شده است.

مدت قانونی سرپرستی سه ماه است

وی افزود: مدت قانونی سرپرستی سه ماه است اما نمی‌دانم که چرا در این دولت برخی سرپرست‌ها بیش از این سرکار می‌مانند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پاسخی که از سوی وزارت کشور دریافت شد مبنی بر گذراندن روال ادارای بوده است.

اما و اگرهای تصمیم وزارت کشور

فلاحتی پیرامون پیگیری این مشکل با استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد: اخیرا با شخص استاندار صحبتی نداشته‌ام اما با معاونت سیاسی ایشان که مسؤول عزل ونصب ها می‌باشد، رایزنی هایی انجام شده که پاسخ ایشان مبنی بر تصمیم نهایی وزارت کشور بوده است.

سرپرست اختیارات فرماندار را ندارد

وی درباره تبعات منفی تعلل در انتصاب فرماندارشهرستان زیرکوه عنوان داشت: طبیعی است اختیاراتی که فرماندار دارد سرپرست ندارد و نمی تواند برنامه‌ای دراز مدت برای مدیریت شهرستان ارائه نماید.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از کارگروه هایی که فرماندار متولی آن است سرپرست نمی تواند به شکل مناسبی آن ها را تشکیل دهد واین شرایط برای شهرستانی مانند زیرکوه با شرایط مرزی حساس‌تر است.

 فلاحتی گفت: علی‌رغم این شرایط سرپرست محترم فرمانداری زیرکوه تاکنون تلاش های زیادی را انجام داده است وقدردان زحمات ایشان هستیم اما هرچه قدر فرد پرتلاش باشد بازهم جایگاه و اختیارات او با فرماندار متفاوت است.

تعلل سؤال‌برانگیز وزارت کشور و استاندار خراسان‌جنوبی صدای امام جمعه زیرکوه را هم درآورد.

کارت زرد امام جمعه به استاندار

حجت‌الاسلام‌المسلمین غلامرضا مرتضایی‌نیا ۳۱ شهریورماه امسال در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در اعتراض به عدم انتصاب فرماندار زیرکوه خطاب به استاندار خراسان‌جنوبی اظهار داشت: این دومین کارت زردی است که از زیرکوه می‌گیرید.

مگر قحط‌الرجال است؟

وی افزود: مگر می‌شود در این موقعیت حساس، شهرستان بدون فرماندار اداره شود؟ حتما باید داد مردم بلند شود؟ مگر قحط‌الرجال است؟ مگر نیروهای خوب کم داریم؟

امام جمعه شهرستان زیرکوه اضافه کرد: مگر می‌شود شخصی همزمان مدیرکل سیاسی استانداری، فرماندار قاین و سرپرست فرمانداری زیرکوه باشد؟!

آنچه به وضوح در ماجرای عدم انتصاب فرماندار زیرکوه قابل طرح بوده و اعتراض نخبگان و صاحبنظران این شهرستان را برانگیخته، عدم پاسخگویی صریح و قانع‌کننده مسؤولین وزارت کشور و استاندار خراسان‌جنوبی در مورد چرایی عدم انتصاب فرماندار این شهرستان می‌باشد، اعتراضی که در شرایط حساس کنونی کشور و موقعیت استراتژیک این شهرستان تبعات خوب برای استان و کشور نخواهد داشت.

وزارت کشور نیز علیرغم پیگیری‌های مکرر خبرگزاری فارس جهت دریافت پاسخ شفاف در این مورد از پاسخگویی به سوالات خبرنگار ما امتناع کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*