۸ هزار دانش آموز در خراسان جنوبی امروز سر کلاس درس حاضر می شوند هم شاگردی سلام

آیین بازگشایی مدارس ابتدایی در پایه اول و مدارس متوسطه در پایه هفتم روز گذشته در خراسان جنوبی با نواختن نمادین زنگ شکوفه ها و زنگ جوانه ها در یک دبستان و یک دبیرستان شهر بیرجند توسط سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.
روز گذشته ۱۶ هزار و۳۱۱ دانش آموز پایه اول ابتدایی و ۱۲ هزار و ۱۰۰ دانش آموز پایه هفتم در استان سال تحصیلی را به طور همزمان آغاز کردند.
ممنوعیت تکلیف مشق
آیین بازگشایی مدارس ابتدایی در پایه اول روز گذشته با حضور جمعی از مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی در دبستان دخترانه علامه حلی بیرجند برگزارشد. سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان در این مراسم با بیان اینکه امسال در خراسان جنوبی در مجموع ۱۶۸ هزار دانش آموز دختر و پسر در ۲۷۵۲ آموزشگاه و ۹۴۳۰ کلاس درس در ۱۲ منطقه آموزشی و به همت ۴ هزار نفر عوامل آموزشی و تربیتی، سال تحصیلی را آغاز می کنند، گفت: سواد تنها به خواندن و نوشتن محدود نمی شود بلکه یک نوع تغییر زندگی است و لذا در پایه های اول تا سوم ابتدایی از این پس تکلیف مشق ممنوع است و آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان مد نظر قرار دارد و آنها به طور غیرمستقیم مفاهیم آموزشی که در زندگی دانش آموزان تأثیر دارد را خواهند آموخت و دانش آموزان این مقاطع باید همانند خانه در مدرسه نیز بازی کنند و در کنار بازی مهارت ها و فنون زندگی را بیاموزند. موسوی کیا افزود: نحوه تربیتی و آموزشی متفاوت در خانه و مدرسه یک آفت است و نگاه خانواده، مربیان و معلمان باید در این زمینه به یکدیگر نزدیک شود.
آزمون خارج از کتب درسی و استفاده از کتب
کمک آموزشی ممنوع است
وی با اشاره به اینکه کتاب های درسی، سند و منبع رسمی آموزش دانش آموزان است، اظهار کرد: هرگونه آزمون خارج از کتب درسی و یا استفاده از کتب کمک آموزشی که باعث وارد آمدن استرس به دانش آموزان یا خانواده ها می شود، در مقطع ابتدایی ممنوع می باشد. موسوی کیا به همزمانی بازگشایی مدارس با ایام هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در سایه ایمان به خدا بسیاری از ناشدنی ها توسط جوانان این مرز و بوم در طول هشت سال دفاع مقدس، اجرایی شد و لذا همه ما باید فرهنگ جهاد و شهادت را سرلوحه کار قرار داده و آن را به نونهالان انتقال دهیم زیرا عزت دنیا و آخرت ما در گرو فرهنگ جهاد و شهادت است.
تجلیل از ۹۲ معلم و ۳۴۲ دانش آموز شهید استان
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان با گرامیداشت یاد ۳۶ هزار شهید دانش آموز و ۵ هزار معلم شهید در کشور، افزود: یاد و خاطره ۹۲ معلم شهید و ۳۴۲ دانش آموز شهید استان خراسان جنوبی را در آذرماه و در قالب کنگره ۲ هزار شهید گرامی خواهیم داشت و از مقام شامخ این عزیزان تجلیل به عمل خواهیم آورد. موسوی کیا با تأکید برضرورت رعایت حرمت و عزت معلم، تصریح کرد: بالاترین شأن معلمی از آن خداوند تعالی است و سپس به انبیا و ائمه اطهار علیهم السلام تعلق می گیرد.
زنگ مهرورزی برای ۴ هزار دانش آموز استثنایی
مراسم نواختن زنگ مهرورزی نیز روز گذشته در مرکز آموزش استثنایی مشکوه روستای امیرآباد از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند با حضور سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد. سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان در این مراسم نیز گفت: حوزه تعلیم و تربیت وقتی زیبا می شود که عدالت در آن رعایت شود. موسوی کیا با اشاره به اینکه استعداد و توانایی در افراد متفاوت است و شکوفایی استعداد هر فرد نیازمند برنامه ریزی خاصی می باشد، افزود: از آنجا که خداوند هر نقصی را در وجود بنده اش با تقویت اعضای دیگر جبران می فرماید، لذا مهمترین رسالت معلمان، کشف استعداد و هوش دانش آموزان است. وی با بیان اینکه برای آموزش کم توانان ذهنی نیازمند برنامه ریزی ویژه ای هستیم، اظهار کرد: از مجموع این افراد شاید ۱۰درصد مشکلاتی داشته باشند که متأسفانه تنها یک درصد آن شناسایی و برایشان برنامه ریزی می شود و ۹ درصد دیگر باقی می ماند و در حق آنان اجحاف می شود. وی اضافه کرد: دانش آموزان استثنایی نیز باید در کنار سایر دانش آموزان تحصیل کنند مگر کم توانان ذهنی که باید در مراکز خاص تحت آموزش قرار گیرند. با اطمینان مدیرآموزش و پرورش استثنایی استان نیز در این مراسم گفت: ما تعداد ۱۶ هزار دانش آموز را مورد سنجش قرار دادیم و امسال ۴ هزار دانش آموز در ۲۷ مرکز آموزش استثنایی و ۴۲ کلاس خاص در ۷ گروه کم توان ذهنی، نابینا، ناشنوا، جسمی و حرکتی ، اخلال هیجانی، اخلال یادگیری و چند معلولیتی با همت ۴۵۰ نفر از همکاران سال تحصیلی خود را آغاز می کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*