چند خبر از قاین

۲۵ شهریور؛ یادواره ۵۸ شهید ۶ روستای قاین

یادواره سرلشکر پاسدار محمود کاوه و ۵۸ شهید روستاهای بیهود، بزبیشه، سرمساران، نوغاب پسکوه، خونیک و تجن ۲۵ شهریور ماه جاری در مسجد جامع روستای بیهود زادگاه سرلشکر کاوه برگزار می شود.

بخشدار مرکزی قاین با اعلام این خبر عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهید کاوه و ۴۰ شهید بیهود، تجلیل از خانواده شهدا، مداحی، سینه زنی و برپایی نمایشگاه آثار شهدا را از جمله برنامه های جانبی این یادواره برشمرد.

«رمضان پور» با اشاره به برگزاری این یادواره با همت سپاه پاسداران، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بخشداری مرکزی، شورای اسلامی، دهیاری و هیئت مذهبی بیهود و روستاهای یاد شده از برگزاری مراسم یادبود شهدا در همه روستاهای بخش مرکزی در شب های تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

۱۰۰ جهادگر در نقاط محروم بخش نیمبلوک

۱۰۰ جهادگر در حاشیه شهرها و روستاهای کارشک، کرغند، دهشک و … بخش نیمبلوک به محرومان خدمت رسانی می کنند.

فرمانده حوزه شهید باهنر نیمبلوک با اعلام این خبر به اعزام ۱۰ گروه جهادی ۲۰ روزه به نقاط مختلف شهرها و روستاهای این بخش اشاره کرد که تا پایان شهریور ماه جاری در عرصه های فرهنگی، پزشکی، عمرانی و … به محرومان خدمت رسانی می کنند.

«فرخ دوست» همچنین به برگزاری اردوهای یک روزه این حوزه در سطح نوجوانان اشاره کرد که به مدت ۱۰ روز به مناسبت کنگره دو هزار شهید و یادواره ۳۰۲ شهید شهرستان قاینات و ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی همراه با مسابقات ورزشی و فرهنگی برگزار شد.

رییس هیئت والیبال خراسان جنوبی گفت: دوره داوری درجه ۳ به میزبانی شهرستان قاین برگزار شد.

ملکی افزود: کلاس داوری درجه ۳ استان به میزبانی شهرستان قائن با مدرسی مسعود ذوقی مدرس و داور والیبال کشور به مدت ۵ روز برگزار شد.
وی افزود: در این دوره ۲۵ نفر شرکت کردند.

 

 

 

 

 

 

 

رونمایی از طرح ملی پارک گام در شهرستان قاین

 رونمایی از طرح ملی پارک گام در 5 شهرستان استان خراسان جنوبی

از طرح ملی پارک گام در شهرستان قاین  همزمان با  شهرستان های بیرجند، سربیشه، قاین، خوسف و درمیان خراسان جنوبی و با حضور نزدیک به ۳۰۰۰ نفری بانوان و خانواده های استان رونمایی شد.
این طرح در بیرجند همراه با پیاده روی و اهدا جوایز ۱۸ شهریور در محل پارک آزادگان با حضور ۴۵۰ نفر، سربیشه همراه با ورزش صبحگاهی و مسابقات ورزشی ۱۸ شهریور در محل پارک بانوان با حضور ۱۵۰ نفر، در قاین همراه با پیاده روی ۱۵ شهریور در محل پارک بانوان و با حضور ۷۰۰ نفر،خوسف با پیاده روی و ورزش صبحگاهی یکصدنفری ۲۱ شهریورماه و در درمیان نیز طرح ملی پارک گام همراه با پیاده روی و مسابقات بومی وملی ۸ شهریور ماه در روستای نوغاب با شرکت ۱۵۰۰ نفر به اجرا در آمد.

این طرح با هدف گسترش فرهنگ ورزش در جامعه بانوان، همزمان با سراسر کشور، از سوی هیأت های ورزش های همگانی و گروه ورزش بانوان استان ها اجرایی شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*