چند خبر از دهه فجر

گلزار شهدای بیرجند غبارروبی و عطرافشانی شد
قطعه دوم گلزار شهدای بیرجند همزمان با هفته دولت، با حضور استاندار خراسان جنوبی و مدیران استانی غبارروبی و عطر افشانی شد.
  محمدمهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی به همراه معاونین و مدیران دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی سوم شهریور در اولین برنامه کاری خود، به منظور تجدید میثاق با آرمان های شهدای والا مقام در قطعه دوم گلزار شهدای بیرجند حضور یافتند.

 

در این مراسم، ‌مسئولان ضمن غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، با قرائت فاتحه و اهدای گل یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.

 

 

سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون تومانی برای اجرای آزمایشگاه دامپزشکی شرق کشور در بیرجند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: برای فاز نخست آزمایشگاه دامپزشکی شرق کشور نیز بیش از ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

سرمایه‌گذاری 700 میلیون تومانی برای اجرای آزمایشگاه دامپزشکی شرق کشور در بیرجند

 علیرضا رفیعی پور ظه در  مراسم افتتاح طرح های فنی و عمرانی دامپزشکی خراسان جنوبی در بیرجند اظهار داشت: برای ساخت و تکمیل ساختمان شبکه دامپزشکی بیرجند حدود ۶۵۰ میلیون تومان هزینه شده است که از منابع شهرستانی هزینه شده است.

وی افزود: این ساختمان در دو طبقه برای فضاهای فنی و اداری در زیربنای ۵۰۰ متر مربع در مدت یک سال ساخته شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: همچنین برای فاز نخست آزمایشگاه دامپزشکی شرق کشور نیز بیش از ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که برای این سازمان نیز اعتبارات بیشتری اختصاص خواهد یافت.

وی به اینکه یکی از این پروژه‌ها، پروژه ساختمان شبکه دامپزشکی بیرجند است، تصریح کرد: این پروژه در سال گذشته کلنگ‌زنی و امسال در طی هفته دولت افتتاح شد که دارای ۴۹۰ متر زیربنا بوده و حدود ۶۵۰ میلیون تومان برای بنای این پروژه و ۷۵ میلیون تومان برای تجهیز آن هزینه شده است.

رفیعی پور آزمایشگاه تشخیص مولکولی استان را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت دانست و افزود: برای احداث ساختمان و تجهیز این آزمایشگاه ۵۵۰ میلیون تومان در فاز نخست هزینه شده و فاز دوم آن در سال جاری در حال پیگیری است.

 

 

 

 

رییس هیئت دو ومیدانی دختران خراسان جنوبی گفت: تیم دو ومیدانی استان در رقابت‌های کشور صاحب یک نشان برنز شد.

چاجی افزود: تیم دو ومیدانی دختران دانش آموز استان در رقابت‌های قهرمانی مدارس کشور که به میزبانی شهرکرد برگزار شد، موفق به کسب یک نشان برنز شد.

وی گفت: کوثر محمدزاده در ماده ۳۰۰متر مانع توانست نشان برنز را کسب کند.

 

 

 

۴۵۰ میلیون تومان برای مرمت مدارس خراسان جنوبی هزینه شد

 سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۴۵۰ میلیون تومان برای تعمیر و مرمت مدارس استان طی سال جاری هزینه شده است.

علی‌اصغر موسوی کیا  در مراسم افتتاح هنرستان کاردانش امام خمینی (ره) بیرجند بیان کرد: آموزش و پرورش پایه و اساس پیشرفت و تعالی کشور است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دولت بیان کرد: بالغ بر ۵۱ پروژه طی این هفته در خراسان ن جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

موسوی کیا اعتبار این پروژه‌ها را بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: کمک‌های خیرین و مردمی بخش قابل‌توجهی از این اعتبار را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در سه فضای آموزشی چمن مصنوعی خریداری کرده‌ایم، افزود: این امر با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیون تومان اجرایی شده است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در کنار هزینه‌های سخت‌افزاری به محتوای آموزشی توجه شده است، افزود: در این راستا پایه دوازدهم را مستقر کرده ایم.

وی با بیان اینکه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در بخش آزمایشگاهی به هنرستان‌ها تزریق شده است، افزود: همچنین ۴۵۰ میلیون تومان در راستای تعمیرات مدارس، توزیع شده است.

 

 

 

۱۴۵ کلاس درس در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: ۱۴۵ کلاس درس تا مهرماه سال جاری در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

 محمدرضا بیکی پیش از ظهر شنبه در مراسم افتتاح سالن ورزشی هنرستان کار و دانش امام خمینی(ره) بیرجند بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۱۸ و در خراسان جنوبی ۶.۷۷ است.

وی با بیان اینکه پراکندگی جمعیت و کلاس‌های با جمعیت پایین در نرخ سرانه آموزشی تأثیرگذار است، افزود: اگرچه از میانگین کشوری بالاتر هستیم اما این امر به معنی بی‌نیازی استان از فضای آموزشی نیست.

بیگی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در سطح استان بیان کرد: علی‌رغم تنگناها، ۱۴۵ کلاس درس به مدارس اخراسان جنوبی اضافه می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد، ۴۶ کلاس درس در بیرجند بوده و در مهرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: از این میزان ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردم و خیرین بوده است.

بیکی ادامه داد: همچنین سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی بوده است.

وی بیان کرد: در سال جاری تخصیص اعتبارات ملی در دو ردیف ۱۰۰ درصد بوده که این امر در احداث کلاس‌های درس بسیار تأثیرگذار است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی افزود: همچنین ۷۶ درصد از تخصیص نفت را دریافت کرده‌ایم که ۲۵ درصد به صورت نقدی بوده است.

 

 

 

۱۰۰ روستای خراسان جنوبی گازدار می شود

 مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته دولت امسال بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در ۱۰۰ روستای استان از شبکه گاز بهره مند می شوند.

 محمود هاشمی افزود: علاوه بر این پروژه ها احداث خط انتقال گاز سربیشه – نهبندان، گازرسانی به شهرهای نهبندان و شوسف و گازرسانی به شهرک صنعتی سربیشه با مجموع اعتبار ۱۴۷ میلیارد تومان تکمیل و تزریق گاز می شود.
وی همچنین از شروع عملیات گازرسانی به ۳۸۸ روستا با برآورد اعتبار بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پروژه ها نیز بالغ بر ۱۹ هزار و ۳۰۰ خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*