آخرین خبر :

پارادوکس بیمه سلامت برای مردم تمام مراکز درمانی و داروخانه ها طرف قرارداد بیمه سلامت هستند

با اجرای طرح تحول سلامت بیمه این طرح نیز به صورت خاص در کشور اجرایی شد. اما بعد از مدتی انگار به جز مراکز دولتی هیچ مرکز درمانی دیگری این بیمه را پذیرش نمی کند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در نشست خبری روز گذشته در پاسخ به این مشکل با اشاره به اینکه بیمه سلامت با تمام مطب ها، داروخانه ها و مراکز پاراکلینیکی قرار دارد، گفت: اما بر اساس الزامی که در قانون بودجه آمده افرادی که می خواهند از صندوق بیمه سلامت به صورت رایگان بهره مند شوند باید خدمات را تنها از بخش دولتی دریافت کنند.
دکتر علی اربابی خدمات بخش دولتی در خراسان جنوبی را مناسب ارزیابی کرد و افزود: پرداخت مردم به صندوق بیمه ایرانیان سالانه ۲۶۵ هزار تومان است و می توانند. با استفاده از این بیمه از تمامی خدمات پزشکی به تعرفه های دولتی در مراکز وابسته با دولت بهره مند شوند.
وی درباره هم پوشانی بیمه ای گفت: سال گذشته ۹۰ هزار هم پوشانی بیمه ای در استان داشته ایم که با بررسی های انجام شده از این تعداد ۵۶ هزار روستایی از رده خارج شده اند.
وی با اشاره به این بررسی ها که امروز بسیاری از مشکلات را در راستای سیستم بیمه ای رصد می کند، گفت: این بررسی ها در سال گذشته مشخص کرد، ۱۵۰ کارمند در استان دو دفترچه ای بوده اند.مدیرکل بیمه سلامت استان یکی از درگاه های مهم برای برقراری انضباط در نظام بیمه ای را تولید الکترونیکی نسخ دانست و یادآور شد: به وسیله این سامانه، مراجعات و پرداخت مردم را به صورت کامل در اختیار خواهیم داشت، به این روش حتی سابقه بیمار نیز در اختیار پزشک معالج قرار می گیرد.
دکتر اربابی اعلام کرد: در حال حاضر ۴۷۲ هزار و ۵۰۰ نفر عضو سازمان بیمه سلامت استان هستند که از مجموع اعضا تعداد ۶۵ هزار و ۵۰۰ نفر در صندوق کارمندی عضو هستند. ۱۱ هزار و ۹۰۰ نفر سایر اقشار، ۳۳۴ هزار نفر صندوق روستایی، ۵۸ هزار و ۶۰۰ نفر بیمه سلامت همگانی و دو هزار و ۱۰۰ نفر نیز عضو صندوق بیمه ایرانیان در استان هستند.
وی درصد تحت پوشش بیمه سلامت در استان را حدودا ۶۲ درصد عنوان کرد.
بدهی ها کم شد
دکتر اربابی با اشاره به اسناد پرداختی مرداد و تیر ماه سال جاری مؤسسات اضافه کرد: این اسناد پذیرش و رسیدگی شده است و خوشبختانه مطالبات داروخانه ها، مطب ها، بیمارستان های غیردولتی، آزمایشگاه ها و تصویربرداری های خصوصی تا خرداد ماه پرداخت شده است.
وی همچنین از پرداخت مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری بیمارستان های دانشگاهی خبر داد و افزود: اسناد خرداد و تیرماه نیز ۷۰ درصد به صورت علی الحساب پرداخت شده است. دکتر اربابی درباره سایر مطالبات این بیمه اعلام کرد: مطالبات سطح یک روستائیان تا پایان تیرماه پرداخت شده و در حال حاضر وضعیت پرداختی بسیار خوب است.
مدیرکل بیمه سلامت استان درباره رقم پرداختی مطالبات اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲ میلیارد تومان مطالبات به مؤسسات پرداخت شده است که بیشترین هزینه ها مربوط به بخش بستری است و نیاز به بازنگری مجدد دارد.
دکتر اربابی در این باره توضیح داد: در این راستا از ابتدای امسال با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی سعی کردیم هزینه های مازاد و بستری های طولانی مدت و بی مورد را کاهش دهیم. وی با اشاره به وجود حدود ۶۰۰ نفر بیمار خاص در استان که عمدتا بیمار دیالیزی هستند، گفت: از مجموع بیماران خاص در استان ۲۲۳ نفر دیالیزی، ۶۰ نفر تالاسمی، ۱۰۰ نفر پیوند کلیه، ۱۰۴ نفر هموفیلی و ۱۱۵ نفر بیمار ام اس هستند.
شایان ذکر است این افراد علاوه بر دریافت خدمات بیمه سلامت تحت حمایت انجمن های بیماران خاص هستند. اما تورم و نرخ دلار، قیمت دارو های خاصی که توسط این بیماران مصرف می شود را افزایش داده است.و نیاز به حمایت بیشتر دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*