مطالبه ۳۵ میلیاردی پیمانکاران محور بیرجند-قاین/ نیاز ۱۲۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر سه پیمانکار در محور بیرجند-قاین مشغول فعالیت هستند که میزان مطالبات آن‌ها ۳۵ میلیارد تومان می‌باشد.

مهندس مهدی جعفری تصریح کرد: از سال ٩۶ تاکنون ۶۶ کیلومتر باند دوم در استان بازگشایی شده که در این باندها بعد از بازگشایی تصادفات رخ‌به‌رخ نداشته‌ایم و تأثیر زیادی در کاهش این نوع تصادفات داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ٧۵ کیلومتر باند دوم آسفالت شده در استان داریم که اگر به بهره‌برداری برسد در کاهش تصادفات بسیار مؤثر خواهد بود، تصریح کرد: همچنین در محور بیرجند- قاین که جزو محورهای اولویت‌دار در استان بوده از ١٠٠ کیلومتر باند دوم در دست اقدام، ۴۵ کیلومتر زیر بار ترافیک بوده و از ۵۵ کیلومتر باقی مانده ٢٠ کیلومتر آماده آسفالت و بخشی قیرپاشی و بخشی نیز آسفالت شده است.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی راه و شهرسازی استان بحث افزایش باندهای دوم بوده و این امر در حال پیگیری بوده تا در سال جاری در محور بیرجند- قاین و بیرجند- زاهدان بتوانیم باندهای دوم را راه‌اندازی نماییم.

وی ضمن بیان این‌که این پروژه به ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه برای تکمیل نیاز دارد، افزود: ان‌شاء‌الله با پیگیری استاندار خراسان جنوبی و نمایندگان مجلس، مشکلات مالی این پروژه حل خواهد شد.
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی زمان حضور وزیر راه و شهرسازی را در استان خراسان جنوبی را پس از تکمیل پروژه‌های باند دوم اعلام کرد و گفت: تا زمانی که اعتبار کافی برای انجام این پروژه نداشته باشیم، افتتاح آن به تأخیر خواهد افتاد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*