آخرین خبر :

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اعلام کرد: تسهیلات ۱۲۰ میلیاردی برای جاده بیرجند-قاین

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از اخذ مجوز تسهیلات ۱۲۰ میلیارد تومانی از طریق فاینانس داخلی برای تکمیل باند دوم محور بیرجند-قاین خبر داد.
مهدی جعفری در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: قرار است بانک ملی این تسهیلات را پرداخت کند. وی افزود: در چهارم تیرماه سال جاری مجوز استفاده از تسهیلات مالی بر اساس مکانیزم ماده واحده قانون اصلاح ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اخذ و به تصویب سازمان برنامه و بودجه کشور هم رسیده است .وی با اشاره به برگزاری جلساتی با حضور استاندار خراسان جنوبی با مسئولان بانک مرکزی و بانک ملی افزود: در نهایت بانک ملی از استان اطلاعاتی را درخواست کرده که با کمک شرکت زیرساخت در حال تهیه و ارسال این اطلاعات هستیم که بعد از بررسی بانک ملی نتیجه اعلام خواهد شد .
وی با اشاره به بدهی ۳۵ میلیارد تومانی پیمانکاران پروژه بیرجند-قاین اظهار امیدواری کرد با تزریق این اعتبارات علاوه بر تسویه حساب با پیمانکاران روند اجرایی پروژه هم تسریع خواهد یافت .وی افزود: سال گذشته از محل ماده ۱۸۰ فقط ۲ میلیارد تومان برای محور بیرجند-قاین تخصیص یافت که امسال با تلاش مسئولان استان در صدد هستیم از این محل ۲۸ میلیارد تومان به پروژه تزریق کنیم که امید است محقق شد .
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم چنین با اشاره به اجرای بخش دیگری از این پروژه در قالب بهسازی راه اصلی فیض آباد – بجستان – فردوس – دیهوک، گناباد- فردوس و تربت حیدریه – بیرجند ادامه داد: این طرح ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب داشته که توانسته ایم ۲۰ میلیارد دیگر هم علاوه بر این اعتبار جذب کنیم .
جعفری تحقق تمام این اعتبارات و تسهیلات را منوط به پیگیری دانست .
تفاهم نامه شرکت زیر ساخت با بانک رفاه
وی در مورد جذب اعتبارات برای پروژه راه آهن هم اینگونه توضیح داد که : پیگیری جذب اعتبار برای پروژه راه آهن با شرکت زیرساخت است و تاکنون سه کنسرسیون با سه شرکت پیمانکار تشکیل شده است.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه در این زمینهافزود: شرکت زیر ساخت به منظور استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی با بانک رفاه تفاهم نامه تسهیلات ۱۵۵۰ میلیارد تومانی منعقد کرده تا این پروژه با استفاده از تزریق تسهیلات اجرایی شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*