مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی: ۱۴۵ کلاس درس به فضای آموزشی خراسان جنوبی اضافه می‌شود

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: در مهرماه جاری ۱۴۵ کلاس درس به کلاس‌های درس استان خراسان جنوبی اضافه می‌شود و بهره‌برداری می‌رسد که ۴۶ کلاس در بیرجند است.

به گزارش خبرنگار خاورستان، محمدرضا بیکی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم افتتاح سالن ورزشی در محل هنرستان کارودانش امام خمینی رحمه‌الله‌علیه بیرجند که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد گفت: سرانه فضای آموزشی در خراسان جنوبی ۶٫۷۷ است و از میانگین کشوری که ۵٫۱۷ است بالاتر هستیم اما استاندارد سرانه آموزشی ۹ مترمربع است.

وی با اشاره به مهاجرت‌ها به شهر و حاشیه‌نشینی افزود: اگرچه از میانگین کشوری بالاتر هستیم اما به معنی بی‌نیازی استان از فضای آموزشی نیست.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: سالن ورزشی هنرستان کارودانش امام خمینی رحمه‌الله‌‎علیه بیرجند با مساحت ۶۰۰ متر مربع با اعتبار ۹۳۰ میلیون تومان افتتاح شد

بیکی افزود: در مهرماه جاری ۱۴۵ کلاس درس به کلاس‌های درس استان خراسان جنوبی اضافه می‌شود و بهره‌برداری می‌رسد که ۴۶ کلاس در بیرجند است.

وی با بیان این‌که این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد گفت: از این میزان ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردم و خیران بوده است.

بیکی افزود: ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی بوده است.

وی اظهار کرد: در سال جاری تخصیص اعتبارات ملی در دو ردیف ۱۰۰ درصد بوده که در احداث کلاس‌های درس بسیار تأثیرگذار است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: ۷۶ درصد از تخصیص نفت را دریافت کرده‌ایم که ۲۵ درصد به صورت نقدی بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*