آخرین خبر :

سرمقاله/خودکشی جمعی…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
گاه لازم نیست که برای نابودی مردم کشوری به آن حمله نظامی کرد و یا بر روی شهرهایش بمب اتم رها نمود.
کافی است که فرهنگ آنان را از میان تهی کنی و فقط حبابی از آن باقی بگذاری، کافی است که در اعتلای فرهنگ جدید، منافع جمعی و منافع ملی اصلا جایگاهی نداشته باشد!! کافی است که در این فرهنگ کذایی منافع فردی و خویش محوری حرف اول را بزند، کافی است که در این فرهنگ، قانون فقط کلمه ای باشد برای آذین سخنرانی ها و خوراک سمینارها و …کافی است که در این فرهنگ شایستگان را بنا به هر دلیلی حذف و خانه نشین کنی یا بگذاری که باقیمانده عمرشان را بی سروصدا و هیاهو به اتمام برسانند و در عوض از فرصت طلبان بی هویت و بی سواد استفاده کنی.
فرهنگی که نتواند مردم کشوری را متحول و در جایگاه تصمیم ساز و تصمیم گیرنده ارتقا دهد ضد فرهنگ است، فرهنگی که نتواند مردمش را در طرازی قرار دهد تا نص قانون مندی و قانون مداری را بیاموزد و در درون تفکر جامعه اش تبدیل به ملکه ذهن کند، نامش دیگر فرهنگ نیست!! بلکه معرکه پهلوان پنبه ها و مارگیرهاست.
وقتی کل کشور سالهاست که دچار بحران شدید آب است و کسی هم عین خیالش نیست و همچون کشورهای سر ریز از آب دارد زندگی می گذراند!! وقتی بحران محیط زیست کشور را دارد به سوی نابودی هل می دهد، وقتی بحران اقتصادی کمر مردم را خم کرده و صدای شکستن استخوانهایشان را به گوش می شنوند!! وقتی انسان نماهای بی ریشه که خویش را عضوی از این آب وخاک می دانند اما احتکار می کنند و در روز روشن دزدی و چپاول!! وقتی قانون نقش یک بام و چند هوا را بازی می کند .!!
وقتی کیفیت خودروهای تولیدی ات آنچنان مضحکه خاص و عام است که تبدیل به ماشینهای کشتار جمعی شده اما با گران شدنی که کاملا برنامه ریزی شده بود همچنان در صف خرید آنها جایی برای خودت دست و پا میکنی!! وقتی بانک های کشورت تبدیل به تراست های ورشکسته نزولخوار می شوند و نقدینگی را به اوجی ناباورانه می رسانند و در قراردادی یکسویه و نابخردانه فقط در سود وام هایی که به تو می دهند شریک می شوند و نه ضرر آن!!
وقتی برخی مدیرانت هنوز سرسختانه پای می فشارند که فساد مالی و اداری نهادینه نشده است!!
وقتی روز به روز بر فاصله طبقاتی در جامعه ات افزوده می شود!! وقتی اراده ای قوی و محکم و بدون افکار محافظه کارانه و شفاف برای مبارزه با این همه کاستی و پلشتی وجود ندارد!!
وقتی دائم به فکر انداختن تقصیر بی کفایتی ها و نامدیریتی های مان بر دوش آدمها و کشور های دیگریم …
طبیعی است که تمامی موارد گفته شده می شود ضد فرهنگی که بیشتر به یک خودکشی دسته جمعی می ماند تا یک زندگی مرفه و پر از آسایش و آرامش، مدینه فاضله هایی که چون سراب دائم ما را می فریبند و در این بین گناه یکان یکان از ماست که در انتظار معجزه، دائم توپ را به زمین خدا می غلطانیم…

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*