در طرح نظارت بر بازار صورت گرفت تشکیل پرونده ۱۳ میلیارد ریالی احتکار در خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه طرح تشدید نظارت بر بازار از ۱۶ مردادماه امسال آغاز شده است، گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۱۳ میلیارد ریال پرونده تخلف در استان تشکیل شده است.

داوود شهرکی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: طرح تشدید نظارت‌ها بر بازار از ۱۶ مردادماه امسال آغاز شده است.

وی تصریح کرد: این طرح به منظور کنترل بازار، جلوگیری از نوسان قیمت‌ها و پیشگیری از کمبودهای احتمالی اجرا می‌شود.

فعالیت ۲۰ تیم نظارتی در اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای این طرح تاکنون ۱۰ انبار کالا به دلیل تخلفات احتکار و عدم اعلام انبار و موجودی آن‌ها شناسایی شده و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است، یادآور شد: ارزش این پرونده‌ها ۱۳ میلیارد ریال بوده و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

شهرکی ادامه داد: این انبارها شامل لوازم خانگی از جمله پکیج، کولر، رادیاتور، بخاری، انواع مواد غذایی از جمله شکر، برنج، رب گوجه‌فرنگی، تن ماهی و سایر اقلام، لوازم بهداشتی از جمله پوشک و انواع موتورسیکلت و لاستیک خودرو می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۲۰ تیم نظارتی شامل ۴۰ بازرس و ۶۰۰ ناظر انتخابی همکاری دارند، افزود: در راستای این طرح اگر تعداد ۱۱ قلم کالای حساس و اساسی اعلام انبار و موجودی انبار نشود به منزله احتکار محسوب شده و فرد دارنده به عنوان متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی می‌گردد.

لزوم ثبت انبار و موجودی آن در سامانه جامع انبارها/ اطلاع‌رسانی تخلفات توسط مردم از طریق سامانه ۱۲۴

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه انبار مشکوک به نگهداری کالا و احتکار از طریق سامانه ۱۲۴ به سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند تا در اسرع وقت به این موارد رسیدگی شود، اضافه کرد: همچنین از کسبه، مراکز و شرکت‌های توزیع کالاها تقاضا می‌گردد انبارها و موجودی آن‌ها را در سامانه جامع انبارها به صورت دقیق و به شکل روزانه ثبت نمایند تا دچار مشکل نشوند.

شهرکی خاطرنشان کرد: از ابتدای شهریورماه امسال ثبت موجودی انبارها برای کسبه و مراکز توزیع امری اجباری شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*