آخرین خبر :

در بازدید شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر از پروژه های عمرانی مطرح شد: طرح های شهری با قوت و قدرت در حال اجراست

شهردار بیرجند از اجرای طرح های شهری با قوت و قدرت در سطح شهر خبر داد.
مهندس محمدعلی جاوید در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی سطح شهر اظهار داشت: پروژه های مختلفی در دستور کار شهرداری قرار دارد که می تواند تاثیر بسزایی در توسعه بخش های مختلف عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و زیرساختی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه چرخش چرخ عمرانی سریعتر از گذشته می باشد، افزود: در اجرای پروژه های شهری، ایجاد هماهنگی بین واحدهای مختلف شهرداری برای به نتیجه رساندن پروژه ها ضروری می باشد.شهردار بیرجند بر تسریع در اتمام پروژه ها تأکید کرد و ادامه داد: توزیع عادلانه امکانات در سطح شهر، از نقاط قوت مدیریت شهری می باشد که خوشبختانه رضایت شهروندان را در پی داشته و شهرداری با تسریع در روند اجرای پروژه ها می تواند این رضایتمندی را دو چندان کند.جاوید با اشاره به اهمیت مقوله خدمت رسانی به همشهریان، رفاه و آرامش مردم را جزو ضروری ترین اهداف شهرداری برشمرد و ایجاد بسترهای مناسب و انجام پروژه های عمرانی را از مولفه های ایجاد شهری زیبا و مدرن برشمرد.شایان ذکر است در این برنامه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر از پروژه های زیباسازی بلوار الهیه، میدان شهید فهمیده، پارک بهجت، پارک الهیه، پارک واقع در سایت اداری و … بازدید کرده و به بیان نقطه نظرات خود در خصوص بهتر شدن روند پیشرفت کار پرداختند.

ارتقای کیفیت و زیباسازی سیمای شهر
با استفاده از سنگ های طبیعی در بلوارها
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری بیرجند نیز گفت: استفاده از سنگ های طبیعی در زیباسازی بلوارها باعث ارتقای کیفیت و زیباسازی سیمای شهری می شود.
مهندس علیرضا جهاندیده اظهار داشت: شهرداری بیرجند با حمایت از تولیدات داخلی و معادن استان برای زیباسازی معابر شهری اقدام نموده است.
وی افزود: در راستای تأکید و توجه شهردار بیرجند بر زیباسازی مبلمان و مناظر شهری، زیباسازی بلوارهای غفاری، شهید بهشتی، شهید عبادی و خلیل طهماسبی انجام و بلوارهای زکریای رازی، توحید، پاسداران، امام رضا (ع) و بلوار معلم در حال انجام می باشد.وی عنوان کرد: زیباسازی بلوارهای سطح شهر با هدف اصلاح هندسی معابر، مناسب سازی آیلندها برای معلولین و بزرگسالان، طراوت محیط شهری، اثربخشی آن در زیبایی سیمای شهری و اجرای آبیاری قطره ای انجام شده است. وی با اشاره به دوام کم جداول بتنی به دلیل ناسازگاری با شرایط آب و هوایی منطقه ای و شهری اضافه کرد: بسیاری از جداول بتنی با گذشت زمان، با صرف هزینه های گزاف نیاز به تعویض دارند ولی سنگ های طبیعی با استحکام و مقاومت بالا، سطح طبیعی خود را حفظ کرده بدون آنکه به زیبایی آن لطمه ای بخورد.
وی اذعان داشت: نگهداری، رنگ آمیزی و شست و شوی جداول بتنی بلوارهای سطح شهر در طی سال هزینه های گزافی را بر شهرداری تحمیل می کرد.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری با اشاره به عمر بالای سنگهای طبیعی، دوام و مقاومت بالا و ثبات رنگ این سنگها یادآور شد: مقاومت فشاری بالا و دوام در مقابل یخ زدگی، قابل شست و شو بودن و مقاومت در برابر اختلاف درجه حرارت شب و روز از مزایای استفاده از سنگ های طبیعی در زیباسازی بلوارهای سطح شهر می باشد.
جهاندیده زیبایی، غیر قابل نفوذ بودن و دوام زیاد را از دیگر مزایای این سنگ ها دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر از محصولات سنگ داخل استان در مکان های مختلف استفاده می شود.
وی ادامه داد: کیفیت سنگ های مورد استفاده در بلوارهای سطح شهر توسط آزمایشگاه مکانیک خاک استان بررسی شده و بکارگیری این سنگ ها با کاهش مشکلات زیست محیطی به شکیل شدن خیابان های شهر کمک می کند.
وی از بکارگیری بالغ بر ۲۰ هزار متر طول سنگ در زیباسازی بلوارهای سطح شهر خبر داد و اضافه کرد: در میادین ابن حسام، ایثار و شهادت و میدان تقاطع الهیه و موسی بن جعفر و جدول گذاری پارک واقع در سایت اداری نیز از این سنگ ها استفاده شده است.
لازم به ذکر است ۱۷ سال پیش شهرداری بیرجند در زیباسازی آیلند حدفاصل میدان اول مدرس تا تقاطع نواب از سنگ های سفید استفاده نموده که تاکنون آسیبی ندیده و سالیان سال نیز قابل استفاده می باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*