آخرین خبر :

خراسان جنوبی قهرمان و نایب قهرمان مسابقات هاکی کشور

امروز خراسان جنوبی- قاسمی
مسابقات هاکی کشوری برای اولین دوره به میزبانی بیرجند برگزار شد که در سطح هاکی ۲ تیم خراسان جنوبی اول و گلستان دوم شدند. همچنین در هاکی ۳ تیم گلستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی به ترتیب اول تا سوم شدند. در سطح مینی هاکی هم خراسان رضوی، سمنان و گلستان اول تا سوم شدند.رئیس هیئت هاکی استان در گفت و گوی اختصاصی با امروز خراسان جنوبی با بیان اینکه اولین میزبانی دوره مسابقات هاکی با نام جشنواره فرهنگی ورزشی هاکی پسران کشور منطقه۲ برگزار شد، گفت: از ۵ استان، گلستان، مازندران، سمنان، خراسان جنوبی و رضوی شرکت داشتند. طهماسبی خاطر نشان کرد: هدف از این مسابقات شناساندن استعدادهای برتر این منطقه می باشد. وی با اشاره به اینکه ۸۰ ورزشکار، مربی و داور در این مسابقات حضور داشتند، افزود: این مسابقات در سه سطح هاکی ۲، هاکی ۳ و مینی هاکی بود که بهترین بازیکن رده هاکی ۲ رضا کاسه سنگی از خراسان جنوبی معرفی شد و سبحان مظفری به عنوان آقای گل این رده از گلستان اعلام شد. به گفتۀ وی در هاکی ۳ نیز سعید اخلاقی از خراسان رضوی بهترین بازیکن و آقای گل این رده شد، همچنین در مینی هاکی محمد امین کیاتپه از گلستان آقای گل و رضا بهلول از گلستان بهترین بازیکن معرفی شدند.
بیرجند و قاین فعال
رئیس هیئت هاکی استان با اشاره به اینکه خاستگاه هاکی ایران باستان است، عنوان کرد: به همین دلیل این ورزش می تواند رشد خوبی به ویژه در شرق کشور داشته باشد. طهماسبی خاطر نشان کرد: برای توسعه این ورزش در استان برنامه هایی داریم و از سال ۸۵که من آمدم تعداد ورزشکاران بیمه شده را از ۹ نفر به ۷۵ نفر در پایان سال ۹۶ افزایش داده ام. وی تصریح کرد: برای اینکه خانواده ها و هنرجویان به سمت این ورزش جذب شوند تمامی کلاس های آموزشی و تجهیزات رایگان است و در دو رده سنی نونهالان و نوجوانان یعنی از ۸ تا ۱۴ ساله را آموزش می دهیم. او با اشاره به اینکه هیئت هاکی در بیرجند و قاین فعال است، گفت: این رشته در زیرکوه و فردوس نیز نیمه فعال می باشد و ما آمادگی هر نوع حمایت جدی از شهرستان ها داریم تا بتوانند فعالیت خود را داشته باشند. به گفتۀ وی سال قبل هم کلاس مربی گری داشتیم و امسال هم این کلاس برگزار خواهد شد. طهماسبی با اشاره به مشکلات هیئت گفت: تجهیزات هاکی وارداتی و گران هستند و تجهیزات ما قابل استفاده هستند ولی به روز نیستند و نیاز به حمایت اداره کل ورزش داریم. وی از خانواده ها هم درخواست کرد که یک بار برای دیدن این ورزش بیایند تا با هیجان و کارایی این ورزش آشنا شوند.
تجهیزات وارداتی گران
نماینده فدراسیون و سرپرست برگزاری مسابقات عنوان کرد: هیئت هاکی خراسان جنوبی از نظر میزبانی و کیفیت اجرایی مسابقات خوب عمل کردند. شاطری گفت: خراسان جنوبی استعدادهای خیلی خوبی دارد که فقط نیازمند رسیدگی بیشتر هستند. وی تصریح کرد: برای توسعه ورزش هاکی در این استان باید از مربیان با دانش کشوری بهره ببرند. به گفته وی همچنین تجهیزات این ورزش گران هستند و نیاز است که اداره کل ورزش و جوانان استان در این زمینه با هیئت همکاری داشته باشند.
انتخاب برترین استعدادها
عضو کمیته استعدادیابی فدراسیون هاکی نیز عنوان کرد: این مسابقات همزمان در دو منطقه اصفهان و بیرجند برگزار شد، همچنین در ۲۴ شهریور نیز دو منطقه مرکزی و آذربایجان غربی میزبان مسابقات هستند. قیاسیان با اشاره به استعدادیابی که داشت، گفت: هدف از برگزاری این مسابقات در ۴ منطقه انتخاب بهترین های هاکی در تمام رده های سنی می باشد. وی اعلام کرد: در اواخر اسفندماه نیز مسابقه نهایی بین تیم های برتر خواهیم داشت تا بتوانیم استعدادهای برتر را برای تیم ملی جذب کنیم. به گفتۀ وی هاکی ایران در جهان خوش درخشیده است و قهرمانی آسیا و سومی جهان را داریم و در این استان هم استعدادهای خوبی حضور دارند.
قاین قطب هاکی بانوان کشور
عضو کمیته استعدادیابی فدراسیون هاکی گفت: ۶ ماه قبل هم برای آموزش هاکی به این استان آمده بودم که کلاس های آموزش برای مربیان و ورزشکاران برگزار کردم و این نوع کلاس ها باید در خراسان جنوبی ادامه داشته باشد تا بتوانند سطح خود را بالا ببرند. قیاسیان با اشاره به اینکه در سطح های هاکی ۲ و ۳ تیم خراسان جنوبی دو مقام آورد، عنوان کرد: رضا کاسه سنگی ۹ساله و نیما ناصری را در رده سنی ۱۰ سال به عنوان دو ورزشکار نخبه این استان انتخاب کرده ام تا به فدراسیون معرفی شوند. وی با بیان اینکه مسابقات به صورت آبرومند برگزار شد، افزود: از نظر اسکان و کیفیت مسابقات مشکلی نداشتیم. به گفتۀ وی تیم جوانان بانوان قاین قطب هاکی در کشور می باشد و قرار است در برج ۷ امسال مسابقات بانوان در لیگ برتر در اراک برگزار شود که حتما تیم قاین در این مسابقات خواهد درخشید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*