آخرین خبر :

بزرگترین سفره بنفش ایران در بیرجند برپا می‌شود

دبیر جشنواره سفره بنفش بیرجندی‌ها گفت:چهارم آذرماه بزرگترین سفره بنفش ایران با هدف معرفی غذای سنتی«قروت» در بیرجند برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گلدانی دبیر جشنواره سفره بنفش بیرجندی ها پیش از ظهر امروز در نشست خبری گفت:در راستای معرفی آداب و رسوم و غذاهای سنتی خراسان‌جنوبی به ویژه شهرستان بیرجند جشنواره سفره بنفش بیرجندی‌ها برپا می‌شود.

وی افزود:در تیرماه سال جاری نیز در تهران در سالن آبگینه سفره بنفش بیرجندی‌ها با هدف معرفی غذای سنتی «قروت» بیرجندی برپا شد که مورد استقبال بسیاری از هم وطنان قرار گرفت.

گلدانی با اشاره به اینکه غذای سنتی «قروت» جزء نادرترین غذاهای بنفش رنگ در جهان است،ادامه داد:این استقبال موجب شد که برای معرفی بیشتر این غذای سنتی در شهرستان بیرجند نیز دومین سفره بنفش را برپا کنیم.

عضو انجمن بیرجندی‌های مقیم تهران با اشاره به اینکه این مراسم چهارم آذرماه همزمان با سالروز میلاد حضرت محمد(ص) در دشت علی آباد مجموعه نمایشگاه بین المللی جدید بیرجند برگزار می شود،گفت:تلاش ما بر این است که غذای سنتی «قروت» در فهرست غذاهای رستوران‌های کشور جا گیرد.

وی افزود:رونمایی از بزرگترین کشک ساب دنیا در ابعاد ۲ در ۳ متر و رونمایی از تمبر همایش از برنامه های مورد اجرا خواهد بود.

دبیر جشنواره سفره بنفش بیرجندی ها افزود:۱۴کمیته در این جشنواره همکاری خواهند کرد از جمله کمیته ثبت نام،امور مالی،تدارکات، آشپزی،پذیرایی،انتظامات،اطلاع رسانی،فیلمبرداری و عکاسی،نظارت بهداشتی،اسپانسرمالی و معنوی و کمیته رفاهی برای اقامت برونگردی است.

وی اظهار کرد:تعداد هزار و ۴۰۰ کاسه سفالی از فردوس و ۲۰۰ تغار از بیرجند تهیه کردیم و تعداد نیروهای کمکی نیز ۲هزار نفر است.

گلدانی گفت:از حضور افراد تأثیر گذار از جمله آقای رشید پور و خانم برومند نیز دعوت به عمل خواهد آمد.

دبیر جشنواره سفره بنفش بیرجندی ها افزود:تعداد ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر ظرفیت مکان مسقف جشنواره خواهد بود .

وی بیان کرد:ثبت نام افراد از اواخر هفته آینده آغاز خواهد شد و هزینه برای هر نفر حدود ۲۵ تومان خواهد بود.

گلدانی افزود:برگزاری جشنواره به بهترین شیوه بهداشتی و زیر نظر بهترین کارشناسان انجام خواهد شد.

دبیر جشنواره سفره بنفش بیرجندی ها گفت:همچنین قصد داریم شب یلدا را به سرو غذاهای محلی استان اختصاص دهیم‌.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*