با حضور مسئولین بهزیستی کشور صورت گرفت افتتاح اولین خانه کوچک پناهگاهی معلولان ذهنی خراسان جنوبی در بیرجند

اولین خانه کوچک پناهگاهی معلولان ذهنی خراسان جنوبی امروز با حضور مسئولان بهزیستی کشور و تنی چند از مسئولان استانی در بیرجند افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خاورستان، حسن شرفی رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیرجند صبح امروز در حاشیه افتتاح‌ اولین خانه کوچک پناهگاهی معلولان ذهنی خفیف خراسان جنوبی در بیرجند، اظهار کرد: فرزندان در اینگونه خانه ها علاوه بر برخورداری از اقدامات مراقبتی با رضایت قیم از خدمات مهدهای کودک مدارس و مراکز روزانه توانبخشی، خدمات درمانی و توانبخشی خارج از خانه بهره مند شده و در داخل خانه ها نیز تحت آموزش های متنوع در زمینه های رشدی مورد نیاز قرار می گیرند.

وی افزود: هدف بعدی در این خانه ها، مشارکت در انجام امور شخصی به منظور تقویت حس مسئولیت پذیری متناسب با سن، توانمندی و امکان زندگی مستقل فرزندان است.
رئیس بهزیستی بیرجند با بیان این که هدف بهزیستی از ایجاد این مراکز رسیدن به یک سری اهداف تخصصی است مطرح کرد: کوچک سازی موسسات یکی از اهداف مذکور است.
شرفی تصریح کرد: تلاش می شود تا معلولان به سطح توانمندسازی لازم برسند و انتطارمان آن است که برای دیگر معلولیت ها نیز اینچنین مراکزی افتتاح شود.
وی عنوان کرد: بهزیستی به ازای هر نفر ۸۰۰ هزار تومان یارانه به موسسه پرداخت می کند تا به آن اهداف مدنظر برسد.
رئیس بهزیستی بیرجند با تاکید بر این که در راستای کاهش معلولیت ها بایستی تلاش شود، بیان کرد: این مراکز با خدماتی که ارائه می دهند برای کودکان زندگی خوبی را به ارمغان می آورند.
شرفی اضافه کرد: باید با ایجاد توانمندسازی برای کودکان زمینه حضور آن ها در اجتماع را فراهم کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*