اختتامیه مدرسه فوتبال ایرانجوان برگزار شد تجلیل از تیم نونهالان قهرمان استان توسط باشگاه ایرانجوان

باشگاه فرهنگی ورزشی ایرانجوان در تابستان مدرسه فوتبالی دارد که در آن به افراد علاقمند آموزش های لازم داده می شود. امسال نیز حدود ۱۰۰ نفر از علاقه مندان نونهال تا نوجوان آموزش های لازم را در ۲۴ جلسه فرا گرفتند و طی مراسمی لوح پایان آموزش تقدیم آنان شد و مورد تجلیل قرار گرفتند، همچنین تیم نونهالان باشگاه فرهنگی ورزشی ایرانجوان که قهرمان استان شده بود با اهدای جوایزی مورد تجلیل قرار گرفت.
نبود حمایت رسانه ای از باشگاه ها
رئیس هیئت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی ایرانجوان در گفت وگوی اختصاصی با امروز خراسان جنوبی گفت: اغلب مشکلات ما در نبود اسپانسر و حمایت رسانه ای است. جواد قاسمی تصریح کرد: باشگاه های فوتبال استان در این چند ماه هر کدام برنامه های زیادی داشتند که حمایت رسانه ای از آنها نشد که اگر رسانه ها وارد میدان شوند خانواده ها هم با این نوع باشگاه ها آشنا می شوند و باعث رشد فوتبال خواهد شد. وی با اشاره به اینکه در باشگاه فرهنگی ورزشی ایرانجوان در مجموع حدود ۱۵۰ ورزشکار فعالیت می کنند، درباره اختتامه مدرسه فوتبال این باشگاه بیان کرد: در فصل تابستان نیز کلاس فوتبال برگزار می کنیم که امسال ۱۰۰ هنرجو داشتیم که در ۲۴جلسه توانستند حکم فوتبال خود را بگیرند. به گفتۀ وی برگزاری چنین مراسمی به دلیل انگیزه دادن به این ورزشکاران است که فوتبال را ادامه دهند همچنین برای تشویق بیشتر آنها مراسم تجلیل از تیم باشگاه را که در مسابقات نونهالان استان قهرمان شده بودند در این زمان برگزار کردیم تا متوجه شوند که اگر تلاش کنند و راه خود را ادامه دهند می توانند به قهرمانی هم دست پیدا کنند.
باشگاه ایرانجوان
الگویی در باشگاه داری موفق
نایب رئیس هیئت فوتبال استان نیز در این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: فوتبال جزو ورزش های پرجنب و جوش و دارای حس همدلی، صمیمیت و نشاط می باشد. برات زاده تصریح کرد: در خراسان جنوبی با توجه به پراکندگی شهرستان ها محدودیت ها و مشکلاتی داریم. به گفتۀ وی دلیل این مشکلات نبود اسپانسر و تزریق نکردن منابع دولتی و حمایت های مالی است. وی در حوزه باشگاه داری نیز عنوان کرد: باشگاه ایرانجوان نمونه موفقی در باشگاه داری می باشد که استعدادهای خوبی را تربیت کرده است و توانسته در استان خودی نشان دهد و دیگر باشگاه ها نیز باید این روند را طی کنند. برات زاده با اشاره به مشکلات فوتبال استان گفت: برای تشکیل یک تیم در لیگ ۳ کشوری نیازمند ۳۰۰ میلیون تومان هزینه هستیم و مشکلات باشگاه داران را کامل متوجه می شویم ولی خود آنها هم باید همدلی داشته باشند. وی خاطر نشان کرد: در کشور هم فوتبال به صورت دولتی و نیمه دولتی اداره می شود و اگر باشگاه ها به حدی از استقلال مانند این باشگاه برسند ما هم کمک هایی در حد توان خود خواهیم داشت.
تشکیل آکادمی فوتبال در استان
این مقام مسئول به تأسیس آکادمی تخصصی فوتبال در استان اشاره کرد و افزود: در سال های ۹۰ و ۹۱ این آکادمی ایجاد شد ولی چون سیاست ها با این موضوع همخوانی نداشت و آن را قبول نداشتند کنسل شد و موفق نبودیم ولی هنوز وضع تغییری نکرده است. برات زاده خاطر نشان کرد: اختلافات باید کنار رود تا بتوانیم این سرمایه های استان را با حمایت خانواده ها، هیئت فوتبال و فدراسیون و باشگاه ها به آنجایی که شایسته است برسانیم. وی با بیان اینکه برنامه های خیلی خوبی اداره کل ورزش و جوانان استان، هیئت استان و فدراسیون در نظر گرفته اند، عنوان کرد: یکی از این برنامه ها ایجاد آکادمی تخصصی فوتبال در استان و در هر شهرستانی که توانایی حمایت مالی را از آن داشته باشد ایجاد می شود چرا که ما اکنون مسابقات را به صورت مجتمعی و در یک شهرستان برگزار می کنیم و تمام می شود و این در حالی است که باید به صورت رفت و برگشت باشد تا پویایی خود را در طول سال داشته باشد.
توجه به سنین پایه
نایب رئیس هیئت فوتبال استان فوتبال را دارای ۳ پایه اصلی دانست و گفت: پرورش، شکار و آموزش و نگهداری ورزشکار ۳پایه است که هر کدام از آنها دچار اخلال و مشکلی شود نمی تواند ورزشکار موفقی را به جامعه تحویل دهند یا خود آن فرد از ورزش زده می شود. برات زاده با بیان اینکه با توجه به مشکلات ما دغدغه فوتبال را داریم و نگران این موضوع هستیم، عنوان کرد: دغدغه ما این است که با وجود استعدادهای خوبی که داریم آنها را نگهداری کنیم و در سه حوزه فوتسال، فوتبال و فوتبال ساحلی فعال کنیم. وی ادامه داد: در همین راستا به سنین پایه توجه زیادی داشتیم و اخیرا تیم دختران زیر ۱۳ سال را به مسابقات البرز اعزام کردیم و امروز هم پسران زیر ۱۳ سال را اعزام خواهیم کرد چرا که ۶۰ درصد انتخابی تیم ملی از این مسابقه خواهد بود. به گفتۀ وی از جمله تلاش های فدراسیون توجه به فوتبال ساحلی و سالنی است و ما هم در همین راستا در تقویت این ورزش ها برنامه هایی را اجرایی می کنیم و نگرش مدیریت جدید اداره کل ورزش و جوانان نیز مثبت می باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*