اخبار علمی

فواید نخود آب

نخود جزو مغذی‌ترین حبوبات است که به دلیل سرشار بودن از آهن به رفع کم خونی و ریزش مو کمک می‌کند؛ نخود نه فقط یک غذا، بلکه یک دارو به شمار می‌رود  و محققان طب سنتی به قدری که به استفاده از آن توصیه کرده‌اند، به مصرف هیچ‌یک از حبوبات دیگر تاکید نکرده‌اند،  البته انداختن نخود درون آب باعث نرمی آن می‌شود و نوشیدن آن نیز فواید بسیاری دارد؛ نیز  از جمله خواص نخود آب تقویت سیستم ایمنی، رفع ناباروری، تقویت سیستم عصبی و مناسب برای بیماران ام اس است، خوب است بدانید که نخود طبعی گرم و خشک دارد و نخود‌آب بهترین غذا در روزهای سرد سال است که به تعدیل مزاج بدن کمک می‌کند.

////

فواید مصرف گلپر با انار

انار میوه‌ای سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان است که علاوه بر ارزش غذایی بسیار در درمان بیماری‌ها و زیبایی پوست و استحکام دندان‌ها کمک شایانی می‌کند، اما محققان طب سنتی توصیه می‌کنند، انار به دلیل طبع سردی که دارد  با مکمل یعنی گلپر مصرف شود، گلپر معده را پاکسازی و خون را تصفیه می‌کند، پوست را شاداب نگه می‌دارد، خواص آنتی اکسیدانی دارد، دشمن سرطان و آلزایمر، دفع کننده چربی و سموم بدن است.

////

درمان طبیعی زخم معده

به گفته محققان طب سنتی اگر بعد از صرف غذا ۳ قاشق روغن بادام شیرین میل کنید و تا یک ساعت چیزی مصرف نشود سخت ترین زخم معده هم درمان می شود، بادام یکی از آجیل‌های خوشمزه و محبوبی است که علاوه بر خواص زیبایی مزایای تغذیه‌ای زیادی دارد و همچنین برای درمان سرطان موثر است، مصرف ۹ عدد بادام در روز باعث زیبایی پوست و رفع چین و چروک در صورت می‌شود.

////

ذرت پخته چه فوایدی دارد

محققان طب سنتی استفاده از ذرت را بسیار توصیه می‌کنند چرا که خواص بسیار زیادی دارد و برخی بیماری‌ها را درمان می‌کند، خوب است بدانید ذرت اگر بخار پز شود منبع آهن است، برخی آن را روی زغال کبابی می‌کنند، که این کار خاصیت اصلی آن را می‌گیرد، دود زغال هنگام درست کردن بلال روی ذرت می نشیند و آن‌را سرطان زا می‌کند، ذرت خواص ذرت وزن دهنده کودک، ضد اگزما، ضد کم خونی، ضد یبوست و آب کننده چربی شکم و پهلو است، همچنین ذرت مقدار زیادی اسید فرولیک دارد که خاصیت آنتی ‌اکسیدانی دارد.

////

خواص بهار نارنج

بهار نارنج بی‌ضررترین و طبیعی‌ترین دیازپام به شمار می‌رود؛ این گل آرامبخش، شکوفه درخت نارنج است که در عطرسازی و ساختن اسانس، انواع نوشیدنی‌های فصلی و عرقیجات و تهیه مربا، گز و سوهان کاربرد بسیاری دارد، محققان طب سنتی استفاده از آن را بسیار توصیه می‌کنند و اگر مشکل کم خونی یا بی خوابی دارید کافیست پیش از خواب مقداری عرق بهار نارنج یا چای بهارنارنج بنوشید، این نوشیدنی یکی از بهترین آرام‌بخش‌ها به شمار می‌رود.

////

 

مراقب التهاب عضله قلب باشید

اسکن قلب

دبیر انجمن آترواسکلروز ایران، نسبت به عوارض کشنده یک نوع بیماری قلبی ناشناخته برای مردم، هشدار داد.

به گزارش ایسنا، دکتر اسلامی در حاشیه برگزاری بیستمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق ایران، گفت: یکی از بیماری‌های قلبی که برای مردم ناشناخته بوده و عوارض کشنده دارد، التهاب عضله قلب است.

وی توضیح داد: در صورتی که این بیماری به موقع تشخیص داده نشود، می‌تواند کشنده باشد.

اسلامی با اشاره به این موضوع که این بیماری منشاء ویروسی دارد، گفت: این عارضه می‌تواند در اثر سرماخوردگی که یک بیماری ویروسی است، فرد را مبتلا کند.  ویروس این بیماری می‌تواند از طریق سرماخوردگی وارد عضله قلب شده و منجر به تخریب عضلات قلب شود.  یکی از عوارض این بیماری، کاهش قدرت انقباضی قلب و ایجاد عارضه است.

دبیر علمی بیستمین  کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق با اشاره به شیوع این عارضه در فصول بهار و پاییز، گفت: چون سرماخوردگی در این فصول شایع‌تر است، این عارضه نیز بیشتر شیوع دارد.  توصیه ما به فرد سرما خورده، استراحت و دوری از فعالیت‌های ورزشی است. زیرا فعالیت سنگین باعث آسیب به عضله قلب شده و منجر به بروز نارسایی قلبی می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری بستمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق، وی افزود: در صورتی که این بیماری به موقع تشخیص داده شود، امکان درمان دارویی وجود دارد. همچنین عارضه التهاب عضله قلب، در هر رده سنی می‌تواند فرد را مبتلا کند.  داروهای ضد التهابی و ضد ویروسی، برای درمان این عارضه استفاده می‌شود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*