اخبار علمی

خواص چای کوهی

چای کوهی یا مخملی یکی از گیاهان خودروی دارویی در استان همدان است که در زبان ترکی به آن توکلیجه (پشمالو)  می‌گویند؛ چای کوهی از جمله گیاهان معطر است که آرام بخشی مطبوع، نشاط آور و با خاصیت معجزه آسای تقویت کننده‌ قوی برای اعصاب و روان به شمار می رود.

گل گیاه چای کوهی به صورت سنبله‌ای از گل‌های ریز صورتی مایل به سرخ و بنفش است و در میان کاسبرگ‌هایی با رنگ سبز روشن قرار دارد، از سوی دیگر چای کوهی، دارای خاصیت ضد درد ویژه‌ی دردهای مفصلی، سردرد، سرگیجه، دردهای عصبی و رماتیسمی است که ویژگی انرژی‌زایی و نشاط انگیزی را برای افراد افسرده و کم حوصله به همراه دارد.

خواص چای کوهی چیست؟/برای تقویت اعصاب این دانه‌های نرم مشکی را فراموش نکنید/عوارض رژیم های لاغری غلط چیست؟/ میوه‌ای ترش که به شدت لاغرتان می‌کند

فواید کشمش برای بدن

محققان طب سنتی معقتدند که مصرف کشمش به صورت ناشتا برای سلامتی بسیار مفید است؛ کشمش که خشک شده انگور است  منبع خوب فیبر برای لاغری، دشمن سرطان،کاهش استرس و تقویت اعصاب است، همچنین می‌توان از آن به عنوان یک خوشبو کننده دهان استفاده کرد علاوه بر این به رفع گرفتگی عضلات و  درمان یبوست کمک شایانی می‌کند با شروع مدارس می‌توان این خشکبار را به عنوان میان وعده برای فرزندان در نظر گرفت.

خواص چای کوهی چیست؟/برای تقویت اعصاب این دانه‌های نرم مشکی را فراموش نکنید/عوارض رژیم های لاغری غلط چیست؟/ میوه‌ای ترش که به شدت لاغرتان می‌کند

 

 

 

خواص آویشن

آویشن یکی از بهترین و پرخاصیت‌ترین گیاهان دنیا است که خواص فراوانی دارد؛ این گیاه را بیشتر افراد به عنوان ادویه در غذاها استفاده می‌کنند که علاوه بر طعم خوب خواص دارویی هم دارد، خوب است بدانید این گیاه خواص خلط آوری دارد و می‌توان از آن به عنوان یک آرامش بخش برای اعصاب استفاده کرد، همچنین کسانی که دچار نفخ معده می‌شوند، می‌توانند این گیاه را به عنوان دمنوش مصرف کنند و در نهایت می‌توان گفت این گیاه یکی از بهترین درمان‌ها برای  بهبود سرماخوردگی است.
خواص چای کوهی چیست؟/برای تقویت اعصاب این دانه‌های نرم مشکی را فراموش نکنید/عوارض رژیم های لاغری غلط چیست؟/ میوه‌ای ترش که به شدت لاغرتان می‌کند

دانشمندان راهکاری جدید برای معکوس سازی پیری در سالمندان شناسایی کرده اند که با کمک مواد پروتئینی موجود درخون جوانان امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران در جدیدترین پژوهش‌ها دریافتند انتقال خون از افراد جوان به سالمند می‌تواند مانع از ابتلای سالمندان به بسیاری از بیماری‌ها شود.
دانشمندان با تزریق خون موش‌های جوان به موش‌های سالمند دریافتند نرخ ابتلای موش‌های سالمند به بیماری‌های مرتبط با سن به میزان زیادی کاهش پیدا کرده است.


اکنون استارت آپی، پروژه‌ای روی داوطلبان انسانی دارد؛ هریک از داوطلبان حدود ۸ هزار دلار برای مشارکت در این پروژه دریافت کرده اند و پس از دریافت خون از افراد جوان اهدا کننده پژوهشگران ۱۰ درصد کاهش کلسترول بد خون را دربدن آن‌ها شناسایی کرده اند.


مطالعه‌ها نشان می‌دهند خون افراد جوان می‌تواند از ابتلای انسان به بیماری هایی چون سرطان، زوال عقل، بیماری‌های قلبی عروقی و مواردی از این دست جلوگیری کند.

محققان در این پژوهش به ۷۰ داوطلب که رده سنی آن‌ها بالاتر از ۳۵ سال بود، پلاسما (جزء اصلی خون) داوطلبان جوان دررده سنی ۱۶ تا ۲۵ سال را تزریق کردند.

محققان دانشگاه برکلی آمریکا هم در پژوهشی مشابه دریافتند اهدای خون افراد جوان به سالمندان سبب ترمیم بافت‌های آسیب دیده و سبب افزایش سلامت مغز و کبد می‌شود.


محققان درموسسه Ambrosia اعتقاد دارند دریافت پلاسمای خون به افراد میانسال و سالمند دوباره در سال باید انجام شود تا اثر‌های درمانی آن رخ دهد.

دانشمندان همچنین دریافتند خون بند ناف نوزاد نیزعنصری کلیدی برای حفظ جوانی در افراد است؛ دانشمندان اعلام کرده اند به پژوهش‌های بیشتری درباره اثرگذاری خون افراد جوان بر سلامت افراد میان سال و سالمند نیاز دارند وامکان دارد درآینده ازاین شیوه درمانی نوظهور در درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها استفاده شود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*