اخبار علمی

رژیمی فوق‌‍العاده برای فرار از سرطان

خرما اولین و قوی ترین داروی ضد سرطان است، سرطان نامی است که به مجموعهٔ بیماری‌هایی گفته می‌شود که از تکثیر مهار  نشدهٔ سلول‌ها به وجود می‌آید؛ حال برای اینکه از این بیماری ها در امان بمانیم باید کارهایی انجام دهیم، خوب است بدانید اگر هر شخص روزانه ۱۰ الی ۱۵ مغز بادام را با ۳ الی ۵ خرما بخورد تا آخر عمر بسیاری از بیماری‌‌ها از او دور می‌شود و بدنی مقاوم خواهد داشت، این مواد به سیستم ایمنی کمک می‌کنند تا تقویت شود و زمانی که این سیستم تقویت شود بدن در برابر بیماری ها مقاومت می‌کند و بدن سالم خواهد ماند.

////

هدیه نوشابه به بدن

سال های بسیاری است که پزشکان مضرات نوشابه را بیان کرده‌اند اما متاسفانه افراد نسبت به این مضرات بی اهمیت هستند و همچنان این نوشیدنی را میل می کنند و حتی به کودکان خود این نوشیدنی بی خاصیت را می‌دهند؛ خوب است بدانید نوشابه خطر سکته قلبی را افزایش می ‌دهد و حافظه را ضعیف می کند، این نوشیدنی پرضرر سبب ایجاد سنگ کلیه می شود و پوسیدگی دندان را به همراه دارد، همچنین باعث ایجاد زخم معده، نفخ می شود و پوکی استخوان را به همراه دارد.

////

دانه‌های ریز معجزه گر

براساس تحقیقات طب سنتی خاکشیر در درمان بسیاری بیماری‌ها از جمله رفع لک و جوش، دفع سنگ کلیه، رفع بدبویی دهان، افزایش وزن، درمان ضعف معده، درمان تورم لوزه‌ها، جلوگیری از خونریزی، بهبود یبوست سوداوی موثر است، اگر این دانه ها را شب در مقداری آب جوشیده خیس کنید و صبح روز بعد با کمی آبلیمو و عسل میل کنید، هم به کاهش وزن دست پیدا خواهید کرد و هم مشکل یبوستتان درمان خواهد شد.

//////

ماساژ پا و سکته قلبی

آیا میدانید ماساژ دادن پا از سکته قلبی پیشگیری می‌کند؟، ماساژ پا قبل از خواب به کاهش استرس و ایجاد آرامش در هنگام خواب کمک می‌کند، ماساژ پا می‌تواند کاهنده بار قلب باشد چون خلط را جابجا می‌کند به خصوص در آنهایی که پاهایشان سرد است،  ماساژ را از پنجه تا ساق پا ادامه دهید که اخلاط انباشته شده در سر و قلب پایین کشیده شود.

ماساژ فواید بسیاری دارد از جمله افزایش موضعی قطر مویرگ‌ها، تنظیم انقباض عضلانی، کمک به برگشت خون وریدی، کمک به حرکت لنف‌ها، فعال سازی هورمون‌های عصبی، تسکین و آرامش عمومی، کاهش دردهای عضلانی و رفع اسپاسم‌های موجود.

//////

مواد غذایی که هوش را کم می‌کنند

محققان معقتدند مصرف برخی مواد روی مغز تاثیر می‌گذارد و هوش را کم می‌کند؛  برای اینکه این اتفاق در بدن نیفتد از مصرف موادی چون شیرینی، نمک، شکر، چیپس، پفک، سوسیس،کالباس، سیب زمینی سرخ کرده، آدامس و پنیر در صورتی که بدون گردو باشد، خودداری کنید و به دنبال جایگزینی برای آن‌ها باشید، به طور مثال به جای استفاده از نمک از ترخون استفاده کنید.

//////

خواص میوه به و دمنوش به

به برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله عفونت‌های روده‌، ورم حاد روده، اسهال مخصوصا از نوع خونی، سوزش مجاری ادرار، تنگی نفس، سردردهای مزمن و التهاب‌های مختلف مفید است؛ با خوردن به، عرق بدن خوشبو می‌شود، بهتر است خانم‌های باردار برای جلوگیری از سقط جنین به مصرف کنند.

علاوه بر گوشت به، دانه آن نیز برای التهاب‌ دستگاه گوارش و مخاط‌ها، سرفه‌های خشک، سینه درد، تب و گرفتگی صدا تاثیر شگفت‌انگیزی دارد، میوه به تاثیر مثبتی بر فکر و ذهن دارد روحیه را احیا کرده و باعث ایجاد نشاط و خوشحالی می‌شود، افسردگی ناشی از انواع سردردها را از بین می‌برد تقویت کننده قلب، کبد و معده است.

//////

خواص شیر بادام

شیر بادام سرشار از املاح و ویتامین‌ها و  برای کودکان و نوجوانان در حال رشد بسیار مفید است؛ این نوشیدنی انرژی زا بوده و به افزایش قدرت عضلات، درخشندگی و زیبایی پوست،  افزایش قدرت بینایی کمک شایانی می‌کند، همچنین برای مبتلایان به دیابت مفید است و به کاهش کلسترول بد، تقویت قلب کمک می‌کند، علاوه بر این کاهنده وزن، ملین و ضد یبوست، بسیار مناسب جهت بیماران کلیوی است؛  این نوشیدنی را می‌توان به عنوان یک وعده خوراکی مصرف کرد.

//////

سقز یکی از مفیدترین گیاهان دارویی با نام‌هایی مختلف از جمله بنه، پسته کوهی و کندر شناخته می شود و خواص دارویی فراوانی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ سقز را با نام‌های مختلفی می‌شناسند از بنه و پسته کوهی گرفته تا کندر و جزء یکی از مفیدترین گیاهان دارویی و یا شیره درختانی است که خواص دارویی فراوانی دارد.

سقز طبع گرم و خشکی دارد و در درمان یبوست و پاکسازی معده و رفع بوی بد دهان و … کاربرد دارد، باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا در این مطلب به بررسی خواص سقز و کاربرد‌های مختلف آن بپردازد، پس با ما همراه باشید.

///

سقز چیست؟

سقز (wild pistacio)، بنه و پسته کوهی یا کندر از جمله مفید‌ترین گیاهان دارویی است که مصرف آن فواید بسیاری را برای سلامت فرد به دنبال دارد و صمغ یا شیره غلیظ درختی به نام بنه است.

معمولا از تنه این درخت در فصل پاییز به طور طبیعی یا با ایجاد شکاف صمغی خارج می‌شود که در فارسی به آن سقز گویند و در ساخت آدامس مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین خواص درمانی و صنعتی بسیاری دارد.

قسمت اصلی این گیاه که مورد استفاده قرار می‌گیرد شیره این گیاه است که مصارف بسیاری را در طب سنتی و صنایع غذایی دارد.


بیشتر بدانید: از خواص سقز چه می‌دانید؟


درخت سقز از تیره پسته‌ایان بوده با ارتفاع ۲ تا ۷ متر که گاهی به ۹ متر هم می‌رسد و معولا در کوهستان‌های با آب و هوای نه چندان سرد می‌روید.

عمر درخت سقز طولانی بوده در بعضی مناطق ایران درخت‌هایی با عمر ۱۵۰۰ سال یافت می‌شود و در حال حضر جزو لیست درختان حفاظت شده قرار دارد. قسمت‌های مورد استفاده درخت سقز، میوه، برگ، صمغ و گال‌های گیاه است.

سقز داررای تربانتین و کلوفان است که از درجه خلوص بالایی برخوردار می‌باشد. به طور کلی سقز جزو دسته صمغ‌هایی قرار می‌گیرد که دارای خواص دارویی، خوراکی و صنعتی فراوان است و در طب سنتی نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

سقز در درمان یبوست، پاکسازی معده، جلوگیری از پوسیدگی دندان و جلای آن، رفع بوی بد دهان، تقویت چشم و درمان کچلی استفاده می‌شود.

///

خواص سقز

سقز در کل طبع گرم و خشکی دارد و طبیعت سقز تازه گرم و خشک و سقز خشک شده گرم و خیلی خشک است.

خوردن کندر در ماه‌های آخر بارداری هر روز صبح ناشتا سبب ازیاد هوش و حافظه جنین نیز می‌شود.

جویدن سقز سبب پاکسازی معده و دستگاه گوارش می‌شود.

جویدن سقز بوی بد دهان را رفع می‌کند و خشکی دهان را از بین می‌برد.

جویدن سقز دندان‌ها را سفید و از پوسیدگی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

خوردن شیره سقز به طور ناشتا، سنگ کلیه را دفع می‌کند.


بیشتر بدانید: خواص معجزه آسای رازیانه برای بانوان


استفاده از پودر سقز به نرم کردن سینه و درد‌های ریوی کمک می‌کند.

صمغ سقز را با روغن زیتون مخلوط نمایید و برای برطرف کردن ترک و خارش‌های پوستی از آن‌ها استفاده نمایید.

///

برای التیام زخم‌ها شیره سقز را روی آن بمالید.

ترکیب شیره سقز با عسل و آلوئه ورا برای درمان زخم‌های دیابتی بسیار مفید است.

از بخارپز سقز برای تقویت چشم، درمان درد‌های روماتیسمی و تسکین درد‌های مفصلی استفاده می‌شود.

برای پاکسازی کبد و درمان سردرد از ترشی بنه می‌توان استفاده کرد.

شیره سقز یبوست را درمان می‌کند و به هضم راحت غذا کمک کرده و اشتها آور است.

از ترکیب سقز و زفت برای درمان کچلی استفاده می‌شود.

سقز با باکتری‌های عامل زخم معده و زخم اثنی عشر مبارزه می‌کند.

برای درمان کم خونی از بنه می‌توان استفاده نمود.


این مطلب را از دست ندهید: طعم خوش «سقز»‏


از میوه بنه به منظور تقویت جنسی استفاده می‌کنند.

میوه بنه دارای ویتامین A، B و D است به همین علت مقوی اعصاب بوده، ترک لب را درمان می‌کند و از شب کوری جلوگیری می‌نماید.

از میوه یا دانه بنه دارویی به دست می‌آید که برای طحال مفید است. آشنایی با فواید سقز

///

آشنایی با کاربرد سقز در صنایع

از دیگر کاربرد‌های سقز می‌توان به استفاده از آن در داروسازی، صنایع پلیمری، چسب، رنگ و لاک اشاره نمود. املسیون موجود در خواص سقز در تهیه روغن‌های چاپ، پارکت و کفپوش استفاده می‌شود. کلوفان خام موجود در این صمغ، به عنوان حجیم کننده و پرکننده صمغ‌های گران بها، آهار کاغذ، چسب و از مشتقات آن در روغن‌های معدنی، مرکب چاپ روزنامه ها، محلول‌های چسبی، روغن‌های کابل، مایع جوشکاری، کف پوش، تهیه رزینات فلزی، صنایع کاغذ‌های اختصاصی و رنگ‌های سرامیکی است.

مضرات سقز

زیاد روی در خوردن میوه، بنه و سقز سبب زخم شدن دهان و کم اشتهایی می‌گردد.

مطالعات نشان داده است از ابتلا به ۹۰ درصد سرطان‌ها می‌توان با استفاده از رژیم غذایی، شیوه زندگی و عوامل محیطی جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ مواد غذایی زیادی وجود دارند که قادرند از ابتلا به سرطان جلوگیری کنند، امروزه تغذیه مناسب به عنوان بخشی از روند پیشگیری از ابتلا به سرطان معرفی شده است.

آیا می‌توان از سرطان با تغذیه و شیوه زندگی مناسب پیشگیری کرد؟ برای اکثریت مردم، پاسخ مثبت است؛ علیرغم آنچه که صنعت سرطان مایل است به شما بقبولاند، تغذیه خود یک نوع درمان پزشکی است. خوردن غذاهای مناسب می‌تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند، مطالعات نشان داده است از ۹۰ درصد کل سرطان‌ها می‌توان با استفاده از رژیم غذایی، شیوه زندگی و عوامل محیطی جلوگیری کرد، این بدان معنی است که تعداد بسیار کمی از سرطان‌ها تنها بدخیم و به عوامل ژنتیکی مربوط هستند.

ارتباط بین شیوه زندگی، رژیم غذایی و سرطان به خوبی اثبات شده است، نتایج یک مطالعه که توسط دانشمندان دانشگاه تگزاس در هوستون در سال ۲۰۰۸ انجام شد، نشان داد که «سرطان یک بیماری قابل پیشگیری است و پیشگیری از آن نیازمند تغییراتی در شیوه زندگی است.

اخیرا مطالعات بیشتری در زمینه این همبستگی انجام شده است، یکی از این تحقیقات، مطالعه سال ۲۰۱۶ محققان دانشگاه هاروارد است، طبق نتایج به دست آمده از این مطالعات: «با اصلاح شیوه زندگی می‌توان از سرطان به طور قابل توجهی جلوگیری کرد.»

۸ ماده طبیعی که سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد

شما نباید به یک رژیم غذایی گیاهی روی آورید، با این حال برخی از میوه‌ها، سبزیجات و گیاهان هستند که به علت داشتن اثرات ضد سرطانی استثنایی خود بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ مواد مغذی موجود در برخی از مواد گیاهی چنین مزایای شگفت‌انگیزی دارند:

۱- گینجرول
گینجرول‌ها به مقدار زیادی در ریشه گیاه زنجبیل یافت می‌شود و دارای خواص ضد سرطان است، ریشه زنجبیل منبع غنی، گینجرول‌ها و دیگر ترکیبات ضد سرطان مانند زینگرون و پارادول‌ها است، گینجرول‌ها به داشتن خواص ضدسرطانی شناخته می‌شوند.

مطالعه مرکز بیوتکنولوژی گیاهی و زیست شناسی مولکولی در هند در سال ۲۰۱۶ گینجرول را به عنوان قوی‌ترین ترکیب ضد سرطان موجود در ریشه زنجبیل عنوان کرده است، مطالعات دیگر نیز نشان داده‌اند که ترکیبات زنجبیل قادر به سرکوب رشد و گسترش سلول‌های سرطانی سینه و کولون است.

۸ ماده طبیعی که سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد

۲- سولفورافان
سولفورافان ترکیبی است که در سبزیجاتی نظیر کلم بروکلی، بروکسل، کلم کیل، کلم برگ و خردل یافت می‌شود؛ این ترکیب شگفت‌انگیز سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد و ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد، همچنین با جلوگیری از تغییرات DNA که می‌تواند منجر به سرطان شود، از ابتلا به سرطان و تشکیل هرگونه ماده سرطانی جلوگیری می‌کند.

۳- ویتامین C
ویتامین C برای مواردی نظیر مثل تامین سلامت سیستم ایمنی بدن و بهبود زخم شناخته شده است، اما آیا با خاصیت مهم این ترکیب ضروری آشنا هستید؟ مطالعات نشان می‌دهد که ویتامین C می‌تواند باعث کاهش التهابات شود، با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند و حتی مصرف آن در دوز مناسب، می‌تواند سلول‌های سرطانی را نیز از بین ببرد.

۸ ماده طبیعی که سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد

۴- کوئرستین
کوئرستین به فراوانی در سیب، انگور، پیاز قرمز و گوجه فرنگی یافت می‌شود، مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی حاوی این ماده مغذی گیاهی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را تا ۵۰ درصد کاهش دهد، این آنتی اکسیدان به محافظت از سلول‌ها کمک و از آسیب دیدن DNA و درنتیجه تشکیل رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند، مطالعات نشان داده‌اند که کوئرستین سرطان را در مسیر خود متوقف می‌کند و سلول‌های سرطانی را قبل از گسترش، از بین می‌برد.

۵- ویتامین D
ویتامین D مواد مغذی ضروری است که بیشتر به خاطر خواصی که برای سلامت استخوان و افسردگی به همراه دارد، شناخته شده است،؛ با این حال، این ویتامین به جلوگیری از سرطان نیز کمک می‌کند، مطالعات نشان داده‌اند که ویتامین D خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد و به ویژه برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پروستات، کولورکتال و کبد مفید است.

۸ ماده طبیعی که سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد

۶- کرکومین
کورکومین ترکیب فعال موجود در زردچوبه است، مطالعات مختلف نشان داده است که این منبع سرشار از مواد مغذی قادر است با انواع گوناگون سرطان مبارزه کند. در اوایل سال جاری مشخص شد که فرد مبتلا به میلومای درجه ۳ (سرطان استخوان) با زردچوبه درمان شده است. نتیجه این مطالعه شاهکار در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است. حتی طرفداران صنعت سرطان نیز نتوانسته‌اند منکر خواص ضد سرطانی کرکومین شوند.

۷- پروآنتوسیانیدین‌های اولیگومریک
پروآنتوسیانیدین‌های اولیگومریک به وفور در عصاره دانه انگور یافت می‌شوند. این ماده خطر ابتلا به سرطان را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد و مهمتر از همه، می توانند رشد سریع سلول‌های سرطانی را کاهش داده و حتی سلول‌های سرطانی را از بین ببرد. همچنین نشان داده شده است که پروآنتوسیانیدین‌های اولیگومریک به جلوگیری از آسیب‌های کبدی ناشی از شیمی درمانی کمک می‌کند.

۸- اولئوکانتال
همه ما می‌دانیم که روغن زیتون برای ما خوب است؛ اما چقدر خوب است؟ اولئوکانتال، مواد مفید گیاهی موجود در روغن زیتون است. این ماده توانایی شکستن دیواره سلول‌های سرطانی را دارد و این سلول‌ها را با آنزیم های خود از بین می‌برد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*