اخبار علمی

فواید چای زعفران

بسیاری افراد در طول روز دچار اضطراب و استرس می‌شوند که این استرس به سلامتی آن‌ها آسیب می‌رساند؛ محققان معتقد هستند اگر دچار اضطراب یا افسردگی هستید صبح‌ها چای زعفران بنوشید، چرا که این چای شادی آور، ضد آلزایمر است و از سرطان پیشگیری می‌کند، همچنین  تسکین دردهای شکمی، ضد اضطراب و افسردگی است و از فشار خون بالا پیگشیری می‌کند اما توجه کنید چای نباید آن را مداوم نوشید، زیرا موجب استسقاء، خشکی پوست ،گرفتگی عضلات، بیماری‌های کبدی، خشکی روده و معده می‌شود.

ترش مزه هایی که بدن را سم زدایی میکند

جلوگیری از پیری مغز

توت فرنگی به‌دلیل دارا بودن فیتو کمیکال، اثرات مثبت بسیاری بر روی مغز دارد و می‌تواند اثرات نامطلوب پیری مغز را کاهش دهد؛ دم کرده برگ توت فرنگی برای اسهال مفید است همچنین برای درمان ناراحتی مجاری ادرار از دم کرده برگ توت فرنگی با کمی دارچین استفاده کنید.

خوب است بدانید برگ توت فرنگی به همراه دارچین و کمی وانیل یک چای فرح‌آور است؛ جوشانده ۲۰ تا ۳۰ گرم برگ توت فرنگی در یک لیتر آب برای سنگ کلیه مفید است همچنین از جوشانده ۲۰ گرم برگ توت فرنگی در یک لیتر آب می‌توان جهت رفع اسهال خونی استفاده کرد.

مغزتان را با این میوه جوان نگه دارید/ فواید شگفت انگیز دانه کتان برای سلامتی/ درخشش پوست را با نوشیدنی خوش رنگ تجربه کنید/ بهترین شیوه برای سم زدایی بدن

 

فواید دانه کتان

دانه کنان حاوی خواص درمانی بسیاری است  ضمن این که منبع غنی از فیبر، امگا ۳، و لیگنان است به عنوان ماده شیمیایی گیاهی هم  محسوب می‌شود که خاصیت ضد سرطان دارد؛ اما به دلیل اینکه این دانه جذب بدن نمی‌شود نباید آن را ساده خورد، چرا که بدن ما قادر به هضم این دانه نیست و برای استفاده از خواص تغذیه‌ای آن، این دانه را آسیاب کنید تا بخش‌های ارزشمند آن از بین نرود.

ترش مزه هایی که بدن را سم زدایی میکند

نوشیدنی محافظ استخوان

بسیاری از افراد می‌دانند که هویج به دلیل دارا بودن بتاکاروتن که تولیدکننده ویتامین A در بدن است، نقش زیادی در پیشگیری از سرطان برعهده دارد و به دلیل تولید کلاژن یک محافظ طبیعی پوست است، کلاژن یک ماده در پوست است که وجود آن در صورت لازم است و به زیبایی کمک شایانی می‌کند، بهتر است بدانید آب هویج  برای سلامت استخوان‌ها بسیار مفید است و در هر صد گرم هویج، ۳۳ میلی گرم کلسیم وجود دارد.

ترش مزه هایی که بدن را سم زدایی میکند

خواص آب زرشک

آب زرشک طبیعی خواص بسیار زیادی دارد و برای سلامتی مفید است؛  خوب است بدانید که  آب  زرشک ضد قند و چربی است و به  کاهش فشار خون کمک می‌کند همچنین به عنوان یک شستشو دهنده و نابود کننده سنگ مثانه و کلیه به شمار می‌رود؛ افرادی که به دنبال کاهش وزن و آب شدن شکمشان هستند می‌توانند از این نوشیدنی استفاده کنند.

آب زرشک به عنوان یک تقویت کننده قلب است و برای  باز کردن رگ‌ها بسیار مفید است همچنین به آرام کردن  روان واعصاب کمک می‌کند؛ خوب است بدانید برخی ترشی‌ها مثل رب انار ترش، تمبر هندی و آلوچه برای کلیه‌ها و کبد بسیار مفید است و سبب پاک سازی و سم زدایی کلیه و کبد از رسوب آن می‌شود.

ترش مزه هایی که بدن را سم زدایی میکند

زنجبیل را برای درمان آنفولانزا جدی بگیرید!

چای زنجبیل را در برنامه غذایی تان جا دهید و از آن به عنوان یک ترکیب ضد ویروسی غافل نشوید. این ترکیب توانایی نابود سازی میکروب ها را داشته و برای درمان اختلال و آشفتگی های معده بسیار مفید است.

درمان آنفولانزا در دل آشپزخانه منزلتان

مواد خوراکی مفید برای حفظ سلامت لوزالمعده را بشناسیم

پانکراس یا لوزالمعده نقش اساسی در فرایند هضم ایفاء می کند و در پشت معده در حفره شکمی واقع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، لوزالمعده در تنظیم قندخون نقش مهمی دارد. از اینرو حفظ سلامت آن برای عملکرد موثر سایر اعضای بدن ضروری است.

ممکن است لوزالمعده به دلیل مشکلاتی نظیر سنگ صفرا یا دیابت به خوبی عمل نکند. از اینرو باید به تغذیه درست برای حفظ سلامت لوزالمعده توجه شود. در ادامه به برخی مواد خوراکی مهم برای حفظ سلامت این عضو مهم بدن اشاره می شود.

سیر: سیر حاوی مواد مغذی سودمندی نظیر سولفور، اُلیگوساکاریدها، فلاونوئیدها و سلنیوم است که همگی برای بافت لوزالمعده خوب هستند. از اینرو مصرف این ماده غذایی توصیه می شود.

گیلاس: این میوه خوشمزه برای حفظ سلامت لوزالمعده ضروری است. گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان و POH است که می توانند به مقابله با سرطان لوزالمعده کمک کنند.

سبزیجات چلیپایی: کلم بروکلی سرشار از فلاوونوئیدهای آپی ژنین و لوتئولین است که می تواند مانع از تشکیل سلول سرطان لوزالمعده شود. برای حفظ سلامت لوزالمعده مصرف گل کلم و کلم پیچ هم بسیار توصیه می شود.

سیب زمینی شیرین: این ماده خوراکی موجب تقویت عملکرد لوزالمعده شده و احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده را کاهش می دهد. به طورطبیعی حاوی آنتی اکسیدان است که برای لوزالمعده مفید است.

پیاز: سرشار از فلاوونوئیدهای است که ترکیبات ضدسرطانی هستند. سولفور موجود در پیاز می تواند به حفظ سلامت لوزالمعده کمک کند.

پونه کوهی: حاوی ترکیب ضد هیپرگلیسمی (ضدافزایش قندخون) است که در مقابله با سلول های سرطان لوزالمعده موثر است.

زردچوبه: التهاب در لوزالمعده از طریق زردچوبه قابل کاهش است. می تواند به تحریک تولید انسولین و کاهش قندخون کمک کند.

سیر با خاصیت پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و ضد سرطان

سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی به عنوان یکی از قاتلان شناخته شده در کشورهای توسعه یافته و حتی کشورهای در حال توسعه هستند. تحقیقات فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد سیر در مقابل این عوامل نیز اثرات مفید فراوانی دارد.
تحقیقات صورت گرفته نشان داده که سیر می‌تواند تشکیل پلاک‌ها را به تأخیر انداخته و به نحو مؤثری در جلوگیری و به تأخیر انداختن بروز تصلب شرایین مؤثر باشد. پلاک‌های عروقی، با تجمع و تنگ کردن شریان‌ها، میزان جریان خون را کاهش داده و یکی از دلایل اصلی حملات قلبی به شمار می‌آید.
همچنین دانشمندان اعتقاد دارند که سیر دارای خواص کاهش دهنده فشارخون است. فشار خون و یا فشار خون بالا، یکی از عوامل مسبب بروز بیماری‌های قلبی به شمار می‌آید. همچنین می‌تواند موجب آسیب رسانی به سایر اندام‌های بدن نظیر کلیه‌ها گردد. همچنین سیر دارای خواص آنتی اکسیدانی می‌باشد که از سلول‌ها در برابر آسیب‌های اکسایشی محافظت می‌کند، این امر مانع از لخته شدن خون و نتیجتاً پیشگیری از ابتلا به سکته‌ی مغزی و حملات قلبی خواهد شد و سطح چربی‌ها را در خون تعدیل می‌بخشد.

بیشتر بخوانید

 

همچنین این گیاه توانایی کشتن و از میان بردن انواع سلول‌های سرطانی را دارد. مطالعات متعدد نشان‌دهنده‌ی مزیت‌های سیر در برابر دو نوع از شایع‌ترین سرطان‌های رایج در میان بانوان، یعنی سرطان دهانه‌ی رحم و پستان می‌باشد. همین‌طور می‌تواند در برابر سرطان کبد که از کشنده‌ترین انواع سرطان‌ها به شمار می‌آید نیز، مفید و مؤثر باشد. مطالعات نشان داده که این گیاه می‌تواند در راه مقابله با سایر انواع سرطان‌ها نظیر سرطان‌های کلون، خون، پوست و پانکراس مثمر ثمر و مؤثر باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*