اخبار علمی

درباره نفخ بدانید

نفخ معده یکی از مشکلات شایع در میان افراد است، مشکلی که با ایجاد باد شکم، فرد را با مشکلاتی بسیار روبرو می کند، اما با چند راهکار ساده می‌توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد.

در وهله نخست از برخی مواد مانند  پنیر نرم، انواع کلم، سیب، شیر، سیب زمینی، حبوبات و ذرت که باعث نفخ می‌شود دوری کنید، نکته بعدی استفاده از  ۷ گیاهی است که درمان دارویی خوبی برای نفخ معده خواهد بود، این گیاهان شامل نعنا، گشنیز، زیره سبز، هل، دارچین، بادرنجبویه و سیاه دانه است.

////

آقایان جلوی گریه خود را نگیرید

از دوران‌ قدیم شنیده اید که می‌گویند مرد نباید گریه کند، از این رو اغلب آقایون از گریه کردن خود جلوگیری می‌کنند و غم خود را بروز نمی‌دهند؛ غافل از اینکه اگر از بروز غم خود جلوگیری کنید دچار بیماری‌های مختلف خواهید شد. خوب است بدانید عدم بروز احساسات یکی از دلایل افزایش سکته قلبی در مردان است، خانم ها به طور میانگین ۴۷ بار و مردها تنها ۷ بار در سال گریه می‌کنند.

////

فواید مصرف بامیه

محققان دریافتند خانم‌ها باید بیشتر از آقایان خورشت بامیه مصرف کنند؛ چرا که مصرف مواد قندی در بانوان ۴ برابر بیشتر از آقایان است و باید این میزان قند را کاهش دهند. یکی از مفیدترین راه های توصیه شده توسط طب سنتی برای کاهش میزان قند بدن مصرف بامیه است، مصرف بامیه به صورت خورشت بسیار مفید است.

////

سونا برای مبتلایان به بیماری MS  ممنوع

افرادی که دچار بیماری MS  هستند برای جلوگیری از پیشرفت بیماری خود باید از برخی کارها جلوگیری کنند؛ سونا، یکی از کارهایی است که این بیماران باید از انجام آن خودداری کنند؛ سونا برای مبتلایان به ام اس مضر است چرا که افزایش دمای بدن، پیشرفت بیماری ام اس را تسریع می‌کند، در صورت ابتلا به ام اس از استحمام با آب داغ و رفتن به سونا خودداری کنید.

////

گوش به زنگ باشید

برخی افراد در طول شب احساس تشنگی دارند و طبق عادت یک لیوان کنار خود می‌گذارند و در طول شب هر زمان تشنه شوند آن آب را می‌نوشند، غافل از اینکه این آب چه بلایی سر آن ها می‌آورد، هرگز آبی که شب کنار خود می گذارید را نخورید، خوب است بدانید بدن در طول خواب در حال سم زدایی و تجدید سلول های مرده است و دی اکسید کربن بیشتری آزاد می کند و آب کنار شما تمام آن آب را جذب می‌کند و مضرات زیادی را برای بدنتان دارد.

////

سیب زمینی آب پز شده

سیب زمینی آب پز شده غذای محبوبی است که بسیاری افراد آن را با تخم مرغ مصرف می ‌کنند، گرچه این غذا به عنوان غذایی سبک و سالم به شمار می رود اما اگر درست مصرف نشود برای بدن مضر خواهد بود، خوب است بدانید اگر بیش از یک الی ۲ روز سیب زمینی آب پز شده را نگه داری کنید، دارای میکروبی به نام باسیلوس پروتوس می شود که می تواند منجر به مرگ شود، اما خوب است از خواص آن غافل نشویم که سیب زمینی آب پز شده به درمان یبوست و چاقی کمک می کند، چراکه به دلیل نشاسته ای که دارد فرد را تا مدت ها سیر نگه می دارد و فرد احساس سیری می کند.

////

مسواک

مسواک زدن یکی از عادت هایی است که پزشکان به استفاده از آن بسیار توصیه می‌کنند و اما باید درست از آن استفاده کرد چرا که اگر این وسیله را به درستی استفاده نکنیم دچار بیماری‌های دهان می‌شویم، مسواک را باید هر چند ماه یکبار تعویض کرد و در طول زمان آن را تمیز نگه داشت تا دچار باکتری نشود، خوب است بدانید  درصد بالای از مسواک‌ها باکتری‌های بالقوه خطرناک مانند «E.coli» دارند که لثه را عفونتی می‌کنند، برای اینکه مسواکتان از این باکتری در امان بماند چند روز یکبار آن را با آب جوش بشویید.

////

دشمنان ستون فقرات

ستون مهره یا ستون فقرات ساختمانی است که از استخوان ها، عضلات و دیگر بافت‌ها تشکیل شده است؛ ستون مهره‌ای، محور مرکزی بدن را تشکیل داده است و در عقب ناحیه تنه و در خط وسط قرار دارد و از قاعده جمجمه شروع می‌شود و در تمامی طول گردن و طول تنه امتداد دارد.

اگر این ستون ها دچار مشکل شود زندگی فرد را مختل می کنند، خوب است بدانید شکم بزرگ، بد خوابیدن، بغل کردن بچه، ایستادن طولانی مدت، نشتستن چهار زانو یا دو زانو، بلند کردن اجسام سنگین روی ستون فقرات تاثیرات منفی می‌گذارد و آن را دچار آسیب می‌کند.

////

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*