آخرین خبر :

اخبار علمی

دیر شدن قائدگی

تاخیر در قاعدگی الزاما به معنای حاملگی نیست؛ بسیاری از خانم‌ها دچار اختلالات هورمونی و مشکلات قائدگی هستند، این مسئله می تواند نشانگر وجود اختلالات هورمونی، کیست تنبلی تخمدان، بی اشتهایی عصبی، دیابت و حتی چاقی مفرط باشد؛ در این حالت مصرف گیاه رازیانه با تنظیم هورمون ها رحم را به صورت کامل پاکسازی کرده و احتمال بیماری های رحمی را به صفر می رساند، اما دقت کنید خانم های باردار نباید از رازیانه استفاده کنند زیرا باعث سقط جنین می شود.

////

فواید سمنو

سمنو داروی طول عمر و آرامش اعصاب است، در درمان سوءهاضمه، نازایی، سختی زایمان؛ سنگ کیسه صفرا و اختلالات صفرا، پا درد، کندی قلب، ریزش مو، لاغری، یبوست، واریس، قند خون و دیابت، رشد قد، بی‌خوابی عصبی، تصلب شرائین و کلسترول، ام اس، پرکاری تیروئید، مقاومت در برابر عفونت ها به عنوان غذا و کمک درمانی مفید است.

////

فواید مصرف خرما در طول روز

خرما میوه‌ای گرمسیری است که در جنوب کشور رشد می‌کند، به گفته محققان طب سنتی مصرف روزانه خرما با خواصی بسیار همراه است، اما برخی افراد از آن غافل مانده و از خوردن آن امتناع می کنند. خوب است بدانید با مصرف روزی سه عدد خرما ویتامین کل بدن تامین، کبد از سموم پاک و کم خونی درمان خواهد شد، همچنین اگر دچار پوسیدگی دندان هستید می توانید از این میوه استفاده کنید و پوسیدگی دندان‌هایتان را با این میوه مقوی از بین ببرید، علاوه بر این خرما، شما را از خواب آلودگی نجات می دهد.

////

فواید مصرف ویتامین A

مصرف ویتامین  A  باعث تقویت سیستم دفاعی، تقویت بینایی، سلامت پوست، رشد دندان ها و کیفیت استخوان‌ها می‌شود؛ حال برای تامین این ویتامین محققان راهکارهای ساده و دم دستی را پیش رو می گذارند؛ میوه ها و سبزیجات نارنجی و زرد رنگ، لبنیات، زرده تخم مرغ، ماهی و  جگر گزینه هایی مناسب برای تامین ویتامین A خواهد بود.

////

طالبی بخورید تا افسردگی نگیرید

در فصل تابستان میوه‌های متفاوتی وجود دارد که می توان از مزایای خدادادی آن بسیار بهره برد، یکی از این میوه ها طالبی است که می‌توان در روزهای گرم تابستان از آن استفاده کرد و لذت برد، طالبی منبع غنی” پتاسیم” است و به طبیعی شدن تپش قلب و رسیدن اکسیژن برای مغز کمک می‌کند، همچنین مصرف طالبی از استرس و افسردگی پیشگیری می‌کند و مصرف آن یکی از بهترین درمان‌ها برای افسردگی به شمار می‌رود.

////

فواید آلو برای سلامت را بشناسید

میوه ها دارای خواص طبیعی نجات بخش برای بدن در رهایی از انواع مشکلات سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، در مورد افراد مبتلا به آسم یا افراد مبتلا به آرتروز، آلو باید بخش اصلی رژیم غذایی شان باشد.

بعلاوه مصرف آلو به بدن در مقابله با سکته گرمایی و سرطان کمک کرده و از آنجائیکه سرشار از آنتی اکسیدان هاست، سرعت روند پیری را با آزاد کردن رادیکال های آزاد کاهش می دهد.

آلو بسیار برای سلامت چشم ها مفید است، چراکه زاکسانتیین، نوعی کاروتنوئید مهم موجود در آلو، به جذب انتخابی نور در شبکیه چشم کمک کرده و عملکردهای فیلترینگ نور UV را تقویت می کند.

آلو به درمان اختلالات گوارشی کمک می کند، سلامت قلب و عروق را افزایش می دهد، با سلول های سرطانی مقابله می کند، میزان کلسترول خوب و سالم بدن را افزایش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند.

بعلاوه آلو منبع ویتامین C است و به بدن در مقابله با التهاب کمک کرده و با کمک به بدن در آزادسازی رادیکال های آزاد، همچون یک عامل فعال ضدپیری عمل می کند.

کم آبی بدن به مغز آسیب می رساند

طبق نتایج یک تحقیق جدید، کم آبی بدن موجب تغییر در شکل و فعالیت مغز شده و عملکرد مهارتی مغز را کُند می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان موسسه تکنولوژی جورجیا در مطالعه ای دریافتند زمانی که بی آبی بدن به اوج می رسد، بخشی از مغز متورم می شود، سیگنال دهی نورونی تشدید می شود و انجام مهارت های یکنواخت و معمولی مغز دشوارتر می شود.

محققان همچنین دریافتند گرمای شدید هم به عملکرد افراد شرکت کننده در تست آسیب می رساند، اما صدمه ناشی از کمبود آب، حدود دو برابر بیشتر است.

«میندی میلارد استافورد»، پژوهشگر ارشد مطالعه، در این باره می گوید: «ما در این مطالعه به بررسی این مسئله پرداختیم که آیا ورزش و استرس گرمایی به تنهایی بر عملکرد شناختی مغز تاثیر دارند و تاثیر کم آبی را مورد مطالعه قرار دادیم.»

در آزمایشات، زمانیکه شرکت کنندگان ورزش کرده، عرق کردند و آب نوشیدند، فضاهای مملو از مایع موسوم به حفره در مرکز مغز منقبض شدند. اما در حالت فعالیت زیاد فیزیکی همراه کم آبی بدن، این حفره ها معکوس عمل کرده و بزرگ شدند.

محققان دریافتند در واکنش به سیگنال کم آبی بدن، نواحی از مغز که الزاما نیازی به دخالت در انجام مهارت ندارند وارد عمل شده و فعالیت شان تشدید می شود و همین مسئله موجب دشواری عملکرد مغز در انجام مهارت های عادی می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*