آخرین خبر :

۳۵۰ دانش آموز ورزشکار استان در مسابقات کشوری به رقابت پرداختند درخشش دانش آموزان ورزشکار خراسان جنوبی در مسابقات قهرمانی کشور

رئیس هیات ورزش دانش آموزان خراسان جنوبی از رقابت ۳۵۰ورزشکار استان در بیست و نهمین دوره مسابقات قهرمانی ورزش های دانش آموزان دختر و سی و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی ورزش های دانش آموزان پسر کشورخبر داد.
حسین دادی به امروز خراسان جنوبی گفت: این مسابقات در ۵۰ رشته تیم و ۳۰ رشته با شرکت حدود ۱۰ هزار ورزشکار از ۱۲تیرماه تا ۱۲ شهریورماه به میزبانی ۶ شهر تبریز، همدان، زنجان، شهرکرد، رامسر و خرم آباد برگزار شد.
وی افزود: از استان خراسان جنوبی ۳۵۰ دانش آموز ورزشکار دختر و پسر در قالب ۳۶ تیم برای شرکت در این مسابقات اعزام شدند و سیاست وزارت آموزش و پرورش در برگزاری این مسابقات ورزشی علاوه بر فراهم نمودن زمینه برای پرورش استعدادهای ورزشی دانش آموزان و شناسایی نخبگان ورزش دانش آموزی هر استان بر این است که بستری ایجاد شود تا دانش آموزان مهارت های فردی و اجتماعی را نیز فرا گیرند.
کسب رتبه های قابل توجه به همراه کاپ اخلاق مسابقات
دادی با بیان این که این مسابقات در دو قالب جشنواره ای و رقابتی برگزارشد، اظهار کرد: دانش آموزان ورزشکار استان در این دوره در برخی رشته های ورزشی از جمله دوومیدانی خوش درخشیدند و در دوومیدانی یکی از دانش آموزان استان موفق به کسب رتبه سوم کشور شد و در رشته شطرنج دوره ابتدایی پسران نیز رتبه اول را کسب کردیم ضمن این که در رشته های انفرادی دیگر نیز رتبه های قابل توجهی توسط دانش آموزان استان کسب شد.
وی تصریح کرد: در این بین آنچه بیش از هر چیز قابل توجه است کسب کاپ اخلاق مسابقات توسط تیم تنیس روی میز متوسطه اول پسران استان بود که در این خصوص جا دارد از حسینی و صفری مربی و سرپرست این تیم و مدیرآموزشگاه که برای اعزام تیم منتخب استان، اداره کل آموزش و پرورش را حمایت کردند، قدردانی نماییم.
جذب اسپانسر مالی و حمایت انجمن اولیا و مربیان
رئیس هیات ورزش دانش آموزان استان خراسان جنوبی در ادامه با ذکر اینکه این مسابقات در قالب دو طرح مدرسه قهرمان و کانون قهرمان برگزار شد، گفت: در طرح مدرسه قهرمان، مدارسی که در سطح استان حائز رتبه های برتر شده بودند به مسابقات اعزام شدند با این شرایط که ۵۰ درصد اعضای تیم اعزامی را ورزشکاران تیم قهرمان و ۵۰ درصد دیگر را ورزشکاران سایر مدارس تشکیل می دادند. در طرح کانون قهرمان نیز افراد منتخبی که در کانون های ورزشی برون مدرسه ای برگزیده شدند و تمرین داشتند به مسابقات کشوری اعزام شدند.
به گفته وی کمبود منابع مالی بسیاری از بخش ها را تحت تأثیر قرار داده و آموزش و پرورش نیز از این حیث مستثنی نیست و اعزام این تعداد ورزشکار و تیم ورزشی در این شرایط جز با مشارکت سایر بخش ها از جمله اسپانسرهای مالی، مدارسی که از طریق انجمن اولیا و مربیان حمایت شدند و یا مدارسی که از محل جذب اسپانسر توانستند با پرچم مدرسه، تیم ها را اعزام نمایند، امکان پذیر نبود.
توسعه ورزش قهرمانی و همگانی مستلزم توجه ویژه به ورزش دانش آموزی
دادی همچنین گفت: از اهداف عمده برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزی، جنبه آموزشی این مسابقات می باشد. ضمن اینکه هیچگاه ورزش قهرمانی، فرهنگ ورزش و ورزش همگانی در جامعه ارتقا و توسعه نخواهد یافت مگر اینکه ورزش دانش آموزی که نقش پرورش در آن پررنگ تر است مورد توجه و عنایت بیشتری قرار گیرد و لذا از همه هیات های ورزشی صمیمانه درخواست می کنیم که در زمینه برگزاری مسابقات همگام و همسو با هیات های ورزشی دانش آموزی در راستای ارتقای سطح مسابقات استانی و اعزام ورزشکاران به مسابقات کشوری تعامل، همراهی و همکاری بیشتری داشته باشند زیرا هیات ورزشی دانش آموزی به عنوان محوری ترین هیات های ورزشی این بستر را برای همه هیات های ورزشی فراهم نموده تا از امکانات و بستری که در سطح مدارس وجود دارد در راستای کشف استعدادها و پرورش قهرمانان خود حداکثر بهره را ببرند.
بستری برای آموزش مهارت های زندگی
وی با اشاره به اینکه هیات ورزش دانش آموزی علاوه بر توجه به بعد قهرمانی به گسترش فرهنگ در جامعه نیز توجه ویژه ای دارد، اظهار کرد: در واقع ما در آموزش و پرورش پیگیر پرورش افراد و اشخاص برومند هستیم و نه افراد و اشخاص تنومند و می خواهیم اشخاصی را تربیت کنیم که بتوانند در اجتماع زندگی کرده و برای اجتماع مفید باشند.
وی گفت: برگزاری مسابقات ورزشی، بهترین بستر را برای آموزش مهارت هایی که دانش آموزان ما در زندگی به آن نیاز دارند، فراهم می نماید که این مهارت ها عبارتند از قانونمندی، احترام به بزرگتر، حس احترام متقابل، شکست را مقدمه پیروزی دانستن و سایر نیازمندی هایی که در زندگی روزمره احساس می شود.
ارتقای سطح کمی و کیفی اعزام ورزشکاران
دادی تصریح کرد: در بحث اعزام ورزشکاران به مسابقات و نتایج حاصله رشد قابل توجهی داشتیم و در حقیقت وضعیت ما در این حوزه به لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال های گذشته به طرز چشمگیری بهتر شده است.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با تدوین برنامه هایی که داریم بتوانیم با تعامل همه هیات های ورزشی، ورزش استان را به جایگاه واقعی خودش برسانیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*