آخرین خبر :

مراسم اهدای پرچم و کتیبه آستان قدس رضوی به ۳۰ هیئت مذهبی استان عاشورا؛ احیا‌کننده فرهنگ ناب محمدی(ص)

مراسم اهدای پرچم و کتیبه آستان قدس رضوی به ۳۰ هیئت مذهبی استان با حضور خادم یاران آستان قدس رضوی در شهرستان بیرجند انجام شد.
نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه احیای فرهنگ ناب محمدی(ص) از عاشورا نشأت گرفته است، گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند یکی از اهداف نهضت کربلا و نهضت حسینی برگرداندن جامعه منحرف به خط اصلی است.
به گزارش ایکنا، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، در مراسم اذن عزای حسینی که در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: هر انسانی در بحث احیای فرهنگ عاشورا در موقعیت کنونی تاریخ اسلام وظیفه سنگینی دارد.
وی گفت: در دوران دفاع مقدس تمام دنیا به جز برخی کشورهای محدود در مقابل اسلام و انقلاب به میدان آمدند و جمهوری اسلامی ایران از ۴۶ کشور جهان در جنگ اسیر گرفت.نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی افزود: به تعبیر امام راحل دست آمریکایی‌ها از آستین حزب بعث بیرون آمده بود اما به خوبی توانستیم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های ائمه اطهار(ع) تشکیل حکومت اسلامی بوده است، ادامه داد: امام حسین(ع) نیز برای تشکیل حکومت به کربلا رفتند و قیام کردند.وی با بیان اینکه زمینه برای برگرداندن جامعه منحرف به خط اصلی وجود دارد، خاطرنشان کرد: زندگی با ذلت در کنار ظالمان و تحمل آن جز ننگ چیز دیگری ندارد.
وی اظهار کرد: اقدام امام حسین(ع) برای تشکیل حکومت اسلامی الگو بوده و امام راحل نیز از این الگو برای تشکیل حکومت و انقلاب اسلامی استفاده کردند.
وی با بیان اینکه امام راحل این انقلاب اسلامی را مقدمه‌ای برای حکومت امام زمان(ع) دانستند، یادآور شد: امام حسین(ع) این درس را به ما دادند که برای دگرگونی جامعه و برگرداندن جامعه منحرف به خط اصلی باید تلاش کرد حتی اگر بهترین عزیز انسان به شهادت برسد.
ضرورت تقویت گفتمان دینی در هیئت‌های عزاداری
مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی نیز با بیان اینکه باید عزاداری‌ها در هیئت ها و مساجد با پیام عاشورا و تقویت حکومت اسلامی ارتباط داشته باشد، گفت: باید تقویت گفتمان دینی در هیئت‌ها صورت بگیرد.
حجت الاسلام مجید نصیرایی اظهار کرد: اگر از فرصت ماه محرم به خوبی استفاده نکنیم روزی حسرت از دست رفتن این فرصت‌ها را خواهیم خورد.
وی با بیان اینکه شیعه انگلیسی برای مسلمانان نقشه کشیده است، تصریح کرد: امروز شیعه انگلیسی برای مسلمانان، مرجع تقلید و مداح درست می‌کند و به دنبال براندازی نظام اسلامی است.
مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی افزود: انگلیس با ده‌ها شبکه و فضای مجازی و با میلیاردها تومان بر علیه تشیع و هیأت مذهبی تبلیغ می‌کند.
نصیرایی تصریح کرد: امروز عده‌ای خائن با رعایت ظواهر دینی به اسم اسلام و خادم‌الحرمین مدعی اسلام ناب هستند و اسلام ما را اسلام انحرافی می‌دانند.
وی با بیان اینکه مشکل دشمنان با ما مسأله اسلام ناب در مقابل اسلام انحرافی و اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی است، ادامه داد: در صحرای کربلا نیز کسانی که در مقابل امام حسین(ع) ایستادگی کردند و آن فجایع را در تاریخ آفریدند اهل نماز، قرآن و اسلام بودند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*