مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی: سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۷ بقعه اجرا می شود نیات واقفین و درآمد موقوفات غیر قابل جابجایی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه اول محرم در ۵۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی با حضور ۵۷ مبلغ اعزامی و بومی خبر داد.
۲۸۹۲ نیت واقفین مربوط به عزاداری محرم و صفر
حجت الاسلام والمسلمین پرویز بخشی پور در نشست خبری روز گذشته خود با بیان اینکه قصه شهادت امام حسین (ع) جز بصیرت افزایی، چیز دیگری نیست، گفت: در زمان ما نیز با توجه به اینکه اسلام، کمرنگ معرفی و به معنای مختلف تعریف می شود باید با استفاده از بصیرت افزایی قیام امام حسین (ع) و عاشورای حسینی در راستای مقابله با اینگونه تحرکات گام برداریم. وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد نیات واقفین مربوط به دهه اول محرم و آخر صفر است، افزود: ۲۸۹۲ نیت واقفین ما در استان خراسان جنوبی شامل روضه خوانی، عزاداری، تعزیه خوانی و اطعام می باشد و با ترافیک نیات واقفین در این زمینه روبرو هستیم که این امر از تقید مردم ولایتمدار، متدین و متعهد استان حکایت دارد.
نیات واقفین و درآمد موقوفات غیرقابل جابجایی
وی اضافه کرد: در دهه اول محرم طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۷ بقعه متبرکه استان با حضور ۳۴ مبلغ اعزامی از قم و مشهد و ۲۳ مبلغ بومی استان به اجرا در می آید.  حجت الاسلام و المسلمین بخشی پور با اشاره به ضرورت بی قید و شرط اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین، اظهار کرد: ما به هیچ وجه نیات واقفین و درآمد موقوفات را نمی توانیم جابجا کنیم و وظیفه ما فقط اجرای نیت واقفین در هر نقطه که وقفی برجا گذاشته اند، می باشد.
برگزاری تجمع شیرخوارگان حسینی در ۲۰ بقعه
وی با ذکر اینکه برنامه های مربوط به دهه اول محرم از ۲۰ شهریور ماه شروع و تا ۳۱ شهریورماه یعنی ۱۲ محرم ادامه می یابد، گفت: این برنامه ها شامل سخنرانی، زیارت عاشورا، عزاداری، نماز جماعت(که در برخی بقاع در هر سه وعده برپا می شود) و … می باشد. ضمن اینکه برپایی ۲۰ خیمه معرفت کودکان، مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی و برپایی ایستگاه های صلواتی را نیز در برنامه داریم. علاوه براینها در روز دوم محرم همایش لبیک یا حسین(ع) در ۱۲ بقعه ، در چهارم محرم تجمع شیرخوارگان حسینی در ۲۰ بقعه ، در ششم محرم تجمع احلی من العسل در ۱۲ بقعه، در روزهای نهم و دهم محرم تاسوعا و عاشورا و شام غریبان امام حسین(ع) در ۵۱ بقعه و در روز ۱۲ محرم تجمع رهروان زینبی در ۱۹ بقعه در سطح استان برگزار می شود.
اجرای  ۱۱۵ برنامه طی ۱۲ روز اول محرم
به گفته وی در مجموع ۱۱۵ برنامه که ۱۰۰ درصد آن توسط اوقاف و امور خیریه اجرایی می شود در  بقاع متبرکه طی روزهای دهه اول تا دوازدهم محرم به اجرا در می آید و علاوه براین برنامه هایی را نیز به صورت مشارکتی اجرا خواهیم کرد. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همچنین گفت: طی تفاهم نامه ای که با هیات رزمندگان اسلام داریم در ۱۰ شب اول محرم برنامه عزاداری را با حضور مبلغین در محل حسینیه امام رضا(ع) خواهیم داشت.
موقوفه ای در دشت بیاض با ۹۰۰ سال قدمت
حجت الاسلام و المسلمین بخشی پور با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ وقف جدید را در سطح استان ثبت سامانه کرده ایم، افزود: قدیمی ترین موقوفه استان موقوفه ای در دشت بیاض است که ۹۰۰ سال قدمت دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*