سه قلوهای عشق آبادی در رشته پزشکی و دندان پزشکی پذیرفته شدند نگرانی والدین از جدایی سه قلوها

علی، امیر و مرتضی حسن پور سه قلوهای عشق آبادی که در کنکور سراسری امسال با رتبه های ۷۷۹، ۱۰۴۴ و ۹۵۲ توانستند در رشته های پزشکی و دندان پزشکی پذیرفته شوند از توکل به خدا و توجه به معنویات، تلاش و همت خودشان و حمایت پدر، مادر و معلمان خوب به عنوان مهم ترین عوامل موفقیتشان یاد کردند.
احمد حسن پور پدر این سه قلوهای موفق در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: علی، امیر و مرتضی در روز تولد امام علی (ع) در سال ۷۸ به دنیا آمده اند که به همین دلیل نامشان را اینگونه انتخاب کرده ایم. حسن پور و خانمش هر دو فرهنگی هستند و فرزند ارشدشان هم که متولد ۷۶ است درکنکور ۹۴ با رتبه ۸۹۶ در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پذیرفته شده است .
او از برنامه ریزی مدون و از پیش تعریف شده بخصوص بعد از ایام نوروز و فراهم کردن شرایط خانه برای تمرکز بیشتر بچه ها به عنوان یک عامل مهم در موفقیتشان نام برد و گفت : علاوه بر این بچه ها خودشان تلاش و همت زیادی برای قبولی در کنکور کردند بگونه ای که در طول دوران تحصیل هم در سطح استان رتبه های برتری را کسب کرده اند.
حسن پور در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما که برای قبولی فرزندانتان در کنکور چه میزان هزینه کرده اید، اینگونه پاسخ داد که: بچه ها در مدرسه دولتی تحصیل کرده اند و از همان ابتدا استعداد بالایی داشتند ولی در طول تحصیل معلم خصوصی نداشته اند و من تنها کاری که برایشان انجام داده ام کتب کمک آموزشی مورد نیازشان را در حد امکان خریداری کرده و علاوه بر این در آزمون های کانون هم شرکت کرده اند. او هر چند انتظار داشته فرزندانشان رتبه های پایین تری را در کنکور کسب کنند اما خدا را شاکر است و دو درخواست هم از مسئولان دارد .
مسئولان آموزش و پرورش حمایت کنند
حسن پور و خانمش که سابقه ۲۶ و ۲۷ ساله خدمت در آموزش و پرورش دارند از مسئولان درخواست دارند با توجه به دشواری رفت و آمد و برای اینکه همه شان در کنار هم باشند با انتقالشان به مرکز استان موافقت شود و از طرف دیگر برای اینکه این سه قلوها از هم جدا نیفتند برای انتقالی علی که در دانشگاه زاهدان پذیرفته شده به بیرجند شرایطی فراهم شود تا بلحاظ روحی بتوانند همانند گذشته افتخار آمیز شوند .
او و همسرش نرگس رجب زاده از جدایی سه قلوها از هم نگرانند و می گویند: سه قلوها وابستگی عاطفی زیادی به هم دارند و احتمال دارد در صورت جدا شدن از هم مشکلات زیادی برایشان به وجود آید و خدای ناکرده به مشکلات روحی دچار شوند، که امیدواریم مسئولین حمایت کنند و در صورت امکان هر سه در یک شهر مشغول به تحصیل شوند .
انتظار رتبه بهتری را داشتیم
علی حسن پور یکی از این برادران سه قلو که در رشته پزشکی دانشگاه زاهدان قبول شده هم به خبرنگار ما گفت: انتظار داشتیم رتبه های ما در کنکور بهتر از این باشد ولی در هر صورت باز هم از اینکه توانستیم رتبه های خوبی کسب کنیم خوشحالیم.
او از توکل به خدا، حمایت پدر و مادرش که محیط خانه را برای درس خواندنشان فراهم کرده اند و تلاش و همت خودشان و معلمان خوبی که داشته اند به عنوان مهم ترین عوامل موفقیتشان یاد کرد و افزود: تا الان معلم خصوصی نداشته ایم و تلاش کرده ایم با برنامه ریزی دقیق به موفقیت برسیم.
۹۷ نفر از طبس در کنکور رتبه برتر کسب کردند
در کنکور سراسری امسال از شهرستان طبس ۹۷ نفر حائز رتبه برتر شدند که از این تعداد یک نفر حائز رتبه ۸ کنکور در رشته علوم انسانی شده و علاوه بر این ۳۹ نفر هم رتبه ۳ رقمی را کسب کرده اند که در این بین، سه برادر عشق آبادی متولد ۷۸ توانستند در رشته پزشکی و دندان پزشکی رتبه های سه رقمی و چهار رقمی را کسب کرده و برای خانواده و شهرشان افتخار آمیز شوند.
لازم به ذکر است این سه قلوی عشق‌آبادی پیش از این هم در آزمون پیشرفت تحصیلی در کل استان و در بین ۸ هزار دانش آموز پایه اول و دوم متوسطه مقام های اول تا سوم را از آن خود کرده اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*