در جلسه کمیته دانشجویی و اساتید کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید خراسان جنوبی عنوان شد: اعزام زائران استان برای پیاده‌روی اربعین از مرز مهران

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته ۲۲ هزار زائر اربعین از طریق مرز چزابه از استان به کربلای معلی اعزام شدند، گفت: زائران خراسان جنوبی از طریق مرز مهران اعزام می‌شوند و اوایل هفته آینده ثبت نام در سامانه سماح آغاز می‌شود.
ابوالفضل نوفرستی در جلسه کمیته دانشجویی و اساتید کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید خراسان جنوبی و همچنین جلسه قرارگاه شهید علم‌الهدی با موضوع اربعین دانشجویی اظهار داشت: با توجه به مسئله اربعین و سفر اربعین باید ظرفیت اعزام بر عهده حج و زیارت گذاشته شود. وی افزود: اوایل هفته آینده ثبت نام در سامانه سماح آغاز می‌شود و تمام دفاتر خدمات زیارتی دائمی و موقت در این زمینه با حج و زیارت خراسان جنوبی همکاری می‌کنند. مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته قریب به ۲۲ هزار زائر اربعین از طریق مرز چزابه از خراسان جنوبی به کربلای معلی اعزام شدند که تنها ۷ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند و مابقی از سایر استان‌ها ثبت نام کردند. نوفرستی با بیان اینکه امسال در بحث اربعین مرز مهران در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: افراد حتما باید در سامانه سماح ثبت نام کنند و پس از ثبت نام افراد بیمه شوند. مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: دبیری ستاد ملی اربعین دانشگاهیان را بسیج دانشجویی در تهران بر عهده دارد. صلاحی‌مقدم با اشاره به اعزام اردوی راهیان غرب افزود: در بحث اردوی راهیان غرب ضعیف‌تر عمل کرده‌ایم و بحث راهیان جنوب پر رنگ‌تر بوده است. وی با اشاره به بحث اربعین گفت: دانش آموزان و دانشجویانی که قصد دارند در همایش اربعین شرکت کنند باید فرآیند ثبت نام را در سایت تکمیل کنند و ثبت نام از اوایل مهر آغاز می‌شود.
مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیج دانشجویی در کربلا و نجف به صورت رایگان به دانشجویان اسکان می‌دهد، تصریح کرد: در بحث اربعین تأکید دانشگاه بر دانشجویان جدیدالورود و کسانی که تاکنون به کربلا نرفته‌اند است. صلاحی‌مقدم خاطرنشان کرد: اصراری برای اعزام خواهران نداریم اما اگر دانشگاهی خواست خواهران را اعزام کند باید پنج روز قبل از اربعین به دلیل ازدحام جمعیت از کشور عراق خارج شوند.
وی یادآور شد: سال گذشته در بحث سفر اربعین و ویزا و ثبت نام در سامانه‌ها مشکلاتی وجود داشت که امید است امسال برطرف شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*