اخبار علمی

فواید مصرف آب قبل از صبحانه

با توجه به اینکه آب ۷۰ درصد بدن را تشکیل می‌دهد و باید این مقدار آب در بدن وجود داشته باشد بنابراین، برای سرحال و سرپا نگه داشتن بدن به تامین این حجم از آب نیاز داریم تا بتوانیم کارها را  درست و مرتب انجام دهیم؛ محققان طب سنتی معتقدند که بهترین زمان برای نوشیدن آب قبل از صبحانه است چرا که با کبد چرب مبارزه  و از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند؛  سلامت قلب را تضمین می‌کند و سوخت ساز بدن را افزایش می‌دهد و لاغر شدن را سرعت می‌بخشد، همچنین یکی از بهترین درمان‌های یبوست است.

/////

توصیه های طلایی برای لاغری

روز را با آب گرم و دم نوش شروع کنید، کشمش را جایگزین قند و با نوشابه قهر کنید، برنج‌مان را آبکش نکنیم همچنن  نان سفید را از رژیم غذایی خود حذف کنیم، غذا را با روغن کنجد و دنبه تهیه کنیم؛ سیر وپیاز را در برنامه غذاییمان بگنجانیم، آب و میوه‌جات زیاد بخوریم، چیپس و پفک را حذف و ماهی مصرف کنیم،  دور کالباس و سوسیس را خط بکشیم، ناهار را کم اما هیچ وعده‌ای را حذف نکنیم.

غذا را خوب بجویم، نمکدان‌ها را در ویترین بگذاریم، از ماست کم چرب غافل نشویم، دیرشام نخوریم، از ورزش و حداقل نرمش صبحگاهی غافل نشویم، فراموش نکنید که فرمان سیری از مغز نیم ساعت بعد صادر می‌شود.

/////

مصرف یک قاشق سرکه سیب

سرکه سیب یکی از پرخاصیت‌ترین نوشیدنی است که مصرف آن به سلامت بدن کمک شایانی می‌کند، از جمله اینکه به دستگاه گوارش کمک می‌کند و  برای درمان دیابت بسیار مفید است، همچنین محققان طب سنتی استفاده از این نوشیدنی را برای درمان بیماری قلبی پیشنهاد می‌دهند، برای  سم زدایی کلیه ها، پیشگیری از یبوست، رفع گرفتگی بینی، کاهش وزن بسیار کاربرد دارد و بدن را قلیایی می‌کند.

/////

هر آنچه در مورد کبد باید بدانید

کبد یکی از حیاتی‌ترین اعضای بدن است که اگر دچار مشکل شود زندگی فرد را مختل می‌کند، دشمنان کبد را بشناسید و از مصرف آن‌ها پرهیز کنید، خوردن تخمه، یخ، سوسیس و کالباس و غذای چرب بسیار روی کبد اثرات منفی دارد، اما علائم کبد خراب شامل کک و مک و لک صورت، جوش صورت و پشت کمر و روی بازوها، طعم تلخ دهان تلخ و یبوست است،  همچنین اگر هنگام خواب پا را از پتو بیرون می‌دهیم و کلاً گرمایی هستیم می‌تواند نشان دهنده کبد چرب باشد و غلیظ بودن خون، ورم  و زخم معده، زود از کوره دررفتن و خواب آلوده بودن هم نشان دهنده کبد چرب است.

/////

علل تکرر ادرار

عامل ایجاد تکرر ادرار، مشکل در بدن است و از سردی کلیه‌ها و مثانه به وجود می‌آید؛ برای درمان تکرر ادرار ۴۰ تا ۱۲۰ روز سردی‌ها را کاهش و غذاهای گرم را افزایش دهید؛  مصرف ارده با شیره انگور هفته‌ای ۳ تا ۵ وعده صبحانه بسیار مفید است، همچنین  با روغن سیاه دانه یا کنجد روی کلیه‌ها و زیر شکم را روزی ۲ تا ۳ مرتبه ماساژ دهید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را با کمربند ببندید، از ترکیب یک واحد سیاه دانه نیم کوب  به همراه ۳ واحد عسل روزی ۲ قاشق چای خوری هر ۱۲ ساعت میل شود.

/////

 

مولتی ویتامینی به نام تخم شربتی

تخم شربتی  پنج تا ۶ برابر شیر، کلسیم دارد, خوب است بدانید اگر کودکتان به شیر حساس است و نمی‌تواند لبنیات مصرف کند می‌توانید به او تخم شربتی بدهید، فراموش نکنید ماده معدنی به نام بورون در تخم شربتی وجود دارد که باعث انتقال کلسیم به استخوان کودک می‌شود.

تخم شربتی منبع فوق‌العاده‌ی اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است که سبب تقویت هوش می‌شود؛ تخم شربتی حتی بیشتر از تخم کتان هوش کودک را تقویت می‌کند، اگر موز را به عنوان منبع پتاسیم می‌شناسید باید بدانید که دانه‌های تخم شربتی ۲ برابر موز پتاسیم دارد و سلامت قلب و چروک نشدن پوست را تضمین می‌کند، تخم شربتی ۳ برابر بیشتر از اسفناج آهن دارند و از کمخونی ناشی از فقر آهن جلوگیری می‌کند.

چگونه احساسات به بدن ما آسیب می‌زنند؟/ مولتی‌ویتامینی طبیعی که می‌تواند جایگزین شیر شود/زیتونی از جنس مواد شیمیایی/اگر نگران پوست دست هستید بخوانید

زیتـــــون سیاه نخورید

زیتون رنگ‌های متفاوتی چون سبز، زرد، قرمز، بنفش و سیاه دارد که مهم‌ترین نوع رنگی آن زیتون سبز و سیاه است؛ زیتون چه سبز چه سیاه آن دارای خواص زیادی است اما به دلیل اینکه واردات زیتون سیاه ملزم به هزینه‌های زیادی است برخی از سودجویان زیتون سبز را با رنگ تبدیل به زیتون سیاه می‌کنند، این رنگ حاوی مواد شیمیایی است که  باعث از کار افتادن کامل کلیه فرد می‌شود و فرد در معرض خطرات زیادی قرار می‌گیرد، لذا در خرید آن باید دقت لازم را به عمل آورید.

چگونه احساسات به بدن ما آسیب می‌زنند؟/ مولتی‌ویتامینی طبیعی که می‌تواند جایگزین شیر شود/زیتونی از جنس مواد شیمیایی/اگر نگران پوست دست هستید بخوانید

حافظه خود را با مریم گلی تقویت کنید

مریم گلی گیاهی است از خانواده نعنا که بیشتر از برگ‌های آن استفاده می‌شود؛ یک گیاه تلخ مزه‌ دارای اسانس و رایحه‌ مشخص و متفاوتی است که به عنوان یک گیاه پرمصرف به شمار می‌رود، خوب است بدانید این گیاه خواص فراوانی دارد که شایع ترین آن  ضد درد، آرامش‌بخش و برای کاهش قندخون بسیار مفید است، گیاه مریم گلی حافظه را بهبود می بخشد در مطالعات مشخص شده که عصاره این گیاه منجر به بهبود عملکرد افراد در آزمون حافظه شده است، عصاره این گیاه جهت درمان و پیشگیری آلزایمر هم موثر است.

چگونه احساسات به بدن ما آسیب می‌زنند؟/ مولتی‌ویتامینی طبیعی که می‌تواند جایگزین شیر شود/زیتونی از جنس مواد شیمیایی/اگر نگران پوست دست هستید بخوانید

به مایع ظرفشویی خود کمی سرکه اضافه کنید

سرکه یکی از موادی است که در اکثر خانه‌ها می‌توان آن را پیدا کرد و از خواص آن بهره برد؛ خوب است بدانید از این ماده اسیدی نه تنها در برخی از غذاها و خوراکی‌ها می‌توان استفاده کرد بلکه در تمیز کردن خانه هم کاربردهای فراوانی دارد؛ شستن ظرف‌ها با مایع ظرفشویی، روزی حداقل ۱۰ گرم از این مایع بسیار خطرناک را وارد بدن می‌کند، حال برای جلوگیری از ورود این مواد خطرناک کمی سرکه به آن اضافه کنید، علاوه بر این با انجام این کار می‌توان از پوست دست هم محافظت کرد.

چگونه احساسات به بدن ما آسیب می‌زنند؟/ مولتی‌ویتامینی طبیعی که می‌تواند جایگزین شیر شود/زیتونی از جنس مواد شیمیایی/اگر نگران پوست دست هستید بخوانید

آسیب احساسات منفی به بخش‌های مختلف بدن

افراد در موقعیت‌های مختلف احساسات مثبت یا منفی دارند، خوب است مضرات این احساسات منفی را بدانید تا کمتر گرفتار آنها شوید، زمانی که احساس نگرانی دارید عملکرد معده ضعیف می‌شود، استرس عملکرد مغز را تحت شعاع قرار می‌دهد، شوکه شدن کلیه‌ها و مزاج را دچار مشکل می‌کند و عصبانیت  کبد را از کار می‌اندازد، اضطراب در  هضم و جذب غذا مشکل ایجاد می‌کند و در نهایت ترس کلیه و آدرنالین خون را دچار مشکلات زیادی می‌کند.

چگونه احساسات به بدن ما آسیب می‌زنند؟/ مولتی‌ویتامینی طبیعی که می‌تواند جایگزین شیر شود/زیتونی از جنس مواد شیمیایی/اگر نگران پوست دست هستید بخوانید

 

 

 

 

 

رشد مجدد بافت دندان از سلول های بنیادی

تهران – ایرنا – محققان چینی به روشی دست یافتند که بافت مرده دندان با استفاده از سلول های بنیادی بیمار مجددا رشد می کند. این روش در ترمیم آسیب های ریشه کاملا ایمن و موثر است.

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، فعالیت و شیطنت های کودکان معمولا منجر به زمین خوردن آنان می شود و آسیب و ضربه به دندان ها بسیار شایع است. مشکل زمانی است که آسیب شدیدی به دندان های دایمی نابالغ وارد شود. این حالت می تواند مانع از خون رسانی به ریشه شود. در این حالت دندان به اصطلاح می میرد.
در حال حاضر روش هایی برای نجات ریشه وجود دارد که در بهترین حالت قادر به جایگزینی بافت آسیب دیده نیست یا باعث رشد غیر طبیعی ریشه می شود.
محققان چینی برای حل این مشکل از سلول های بنیادی دندان بیمار کمک گرفته اند. در این روش حساسیت دندان کاملا باز می گردد و دما را احساس می کند. پیگیری دندان هایی که به این روش ترمیم می شوند طی سال ها نشان داده که این روش بسیار ایمن و موثر است. سلول های بنیادی دندان که در این روش مورد بررسی قرار گرفته اند،‌ hDPSC نام دارد.
محققان امیدوارند این روش به یک درمان معمولی بالینی تبدیل شود.

 

 

مشکل کمردرد می‌تواند سبب از کار افتادگی و بروز نوعی معلولیت در افراد شود که با ابداعی جدید در دنیای پزشکی این بیماری در بسیاری از افراد برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان به تازگی نوعی ایمپلنت به شکل گلوله تفنگ از جنس تیتانیوم به نام (Minteman) طراحی کرده‌اند که می‌تواند مشکل کمر درد را در بسیاری افراد برطرف کند.

این شیوه درمانی اکنون به شیوه تجربی در برخی بیمارستان‌ها در کشور انگلستان بر روی بیماران در حال انجام است. ایمپلنت به پایین ستون مهره‌ها متصل می‌شود و سبب حمایت از قفرات و کاهش فشار بر روی اعصاب می‌شود.


ایمپلنت درمانی سایز بسیار کمی دارد و نصب آن به شکل سرپایی انجام می‌گیرد و بیمار در همان روز می‌تواند از بیمارستان مرخص شود.

اجرای آن به شکلی است که تنها برشی کوچک درکنار ستون مهره‌ها ایجاد و ایمپلنت در آنجا نصب می‌شود، کارشناسان اعلام کرده‌اند این روش کارایی بسیار بیشتری به نسبت روش جراحی تهاجمی ستون مهره‌ها دارد که افزون بر ریسک در حین جراحی، نیاز به مراقبت فراوان پس از عمل و ناتوانی بیمار از حرکت برای مدت‌ها دارد.

باریک شدن کانال نخاعی و علل بروز آن در بدن

این دستگاه برای درمان وضعیتی به نام باریک شدن کانال نخاعی به کار می‌رود، در اثر این بیماری یک یا چند مهره کمر آسیب می‌بینند که درنتیجه آن فشار زیادی به اعصاب موجود در ستون مهره‌ها وارد می‌شود و فرد دچار احساس درد شدید در کمر و حتی پا‌های خود می‌شود.

از جمله علت‌های بروز این مشکل، استئوآرتریت (آرتروز)، ابتلا به دیسک کمر، رشد تومور درمحل ستون مهره‌ها و شکستگی‌های نخاعی است.

آمار‌ها نشان می‌دهند حدود ۹۵ درصد از افراد بالای ۵۰ سال دچار کمردرد هستند که از این تعداد ده درصد دچار کمردرد بسیار شدید هستند که در بسیاری موارد راهکار درمانی جراحی است.

درمان متعارف کمر درد شامل فیزیوتراپی برای رفع فشار وارده بر کمر، استخوان و بافت‌هایی که برروی اعصاب وجود دارند، جراحی نیز یکی دیگر از راهکار‌های درمانی است، اما این شیوه‌های درمانی همیشگی نیستند و احتمال بازگشت بیماری وجود دارد.


ایمپلنت درمانی به تدریج سبب بسته شدن شکاف موجود در ستون مهره‌ها و برطرف کردن درد مهره‌های کمر می‌شود.

این شیوه درمانی تا کنون بر روی ۲۰ بیمار انگلیسی و ۹۵۰ بیمار در سراسر جهان انجام شده است.

کارشناسان اعلام کرده‌اند کمردرد یکی از دلایل اصلی ناتوانی و معلولیت در جهان است. از هر ۱۰ زن و مرد یک نفر دچار کمردرد هستند که تعداد بیشتری را بانوان تشکیل می‌دهند؛ کمردرد سبب از دست دادن کار و افت کیفیت زندگی در افراد در جامعه‌های مختلف می‌شود.

رفع درد زانو با دارویی از گیاهان بومی ایران

تهران- ایرنا- ‘ ساخت و فرمولاسیون داروی جدید ضد آرتروز و ضد درد زانو با منشأ گیاهی’ عنوان پژوهشی است که با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و توسط محققان کشور انجام شد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زانو درد را می توان یکی از مشکلات شایع دانست که عمدتا بر اثر التهاب ایجاد می شود. آرتروز، روماتیسم، عفونت مفصل زانو و ایجاد برجستگی زیر کشکک. موجب تورم و التهاب در این عضو می شوند. برای تسکین درد، از مسکن های مختلف موجود در بازار دارویی استفاده می شود که دارای عوارض مختلفی هستند. اما امروزه اغلب مردم داروهای گیاهی را ترجیح می دهند. زیرا داروها با منشأ گیاهی، دارای عوارض کمتری نسبت به داروهای شیمیایی و سنتتیک است.
با توجه به این موضوع طرحی با عنوان ‘ ساخت و فرمولاسیون داروی جدید ضد آرتروز وضد درد زانو با منشأ گیاهی ‘ با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و پژوهشگران دانشگاه آزاد واحد خلخال انجام شد. در این طرح برای تولید یک نوع داروی گیاهی از گیاهان بومی ایران برای رفع درد زانو با تکیه بر اثر ضد التهابی آن اقدام شده است.
بررسی، شناسایی و تعیین مقدار مواد مؤثره موجود در چهار گونه گیاهی دارویی شامل: بابونه کبیر، رزماری، بید و سویا و ترکیب آنها به منظور ساخت دارویی گیاهی برای رفع التهاب و درد زانو. رفع نیاز بیماران و تبدیل علم به ثروت از اهداف این طرح پژوهشی است.
درباره ضرورت انجام این طرح نیز باید گفت اغلب دردهای زانو ناشی از التهاباتی است که بنا به دلایل مختلف ایجاد می شود. بنابراین باید این التهابات به طریقی کاهش داده شود و شدت درد را کم کرد. یکی از مهمترین این روش ها استفاده از داروهای ضد التهاب و مسکن است.

ارتباط بین داروی آرتروز و سرطان پوست

محققان دریافتند داروی مورداستفاده در درمان بیماری روده التهابی، آرتروز و واسکولیت می تواند در ابتلا به بیماری سرطان پوست نقش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه داندی و دانشگاه کوئین مری لندن دریافتند مصرف داروهای که به طورگسترده برای درمان بیماری روده التهابی، آرتروز و واسکولیت (التهاب عروق خونی) استفاده می شود در ابتلا به سرطان پوست نقش دارند.

به گفته محققان، رابطه قوی ای بین داروی آزاتیوپرین و یک نوع سرطان پوست که در «کارسینوم سلول سنگفرشی پوستی» (cSCC) یافت می شود، وجود دارد.

مطالعات قبلی نشان داده اند استفاده از آزاتیوپرین منجر به افزایش حساسیت به نور UVA می شود و شاید یکی از علل ابتلا به سرطان های پوست باشد.

این مطالعه جدید نشان می دهد که استفاده از آزاتیوپرین منجر به توسعه اثر مولکولی در سرطان های پوست می شود و از اینرو در تشکیل cSCC نقش دارد.

«شارلوت پرابی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «به تمام پزشکان توصیه می کنیم در مورد بیمارانی که دارو آزاتیوپرین مصرف می کنند، دستورالعمل های را در مورد محافظت از خودشان در مقابل نورخورشید تجویز نمایند.»

در این مطالعه، محققان امضاء ژنتیکی تومورهای cSCC مربوط به ۳۷ بیمار را که آزاتیوپرین مصرف می کردند، بررسی کردند. محققان دریافتند امضاء ژنتیکی جدید موسوم به امضاء ۳۲، در بیمارانی که آزاتیوپرین مصرف می کردند، وجود داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*