آخرین خبر :

در بازدید رئیس اداره بهزیستی بیرجند از مؤسسه مطبوعاتی امروز خراسان جنوبی مطرح شد: چاپ ماهنامه نگاه امروز حرکت جهادی و فرهنگی است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیرجند به همراه جمعی از معاونین و مدیر روابط عمومی این اداره روز گذشته با حضور در دفتر روزنامه امروز خراسان جنوبی، ضمن تبریک روز خبرنگار با مدیر مسئول و پرسنل این روزنامه دیدار کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیرجند ضمن تبریک روز خبرنگار و تقدیر و تشکر از چاپ و نشر نخستین ماهنامه توانیابان خراسان جنوبی با حمایت مؤسسه مطبوعاتی امروز خراسان جنوبی گفت: سیاست سازمان بهزیستی از رویکرد حمایتی در گذشته به رویکرد تخصصی و پیشگیری تغییر کرده است.
شرفی تصریح کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها با ارائه خدمات مشاوره ژنتیک و درمان معتادین در کمپ های بهزیستی به صورت رایگان از مهمترین اقدامات انجام شده است. وی با بیان اینکه زمینه اشتغال معتادان بهبودیافته با ارائه تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی انجام می شود، گفت: خدمات بهزیستی محدود است و دریافت مستمری مددجویان پاسخگوی مشکلات آنها نیست و سازمان بهزیستی با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و یا پرداخت حق بیمه به کارفرمایانی که معلولین یا زنان سرپرست خانوار را به کارگیرند زمینه اشتغال آنها را فراهم می کند. شرفی از فعالیت ۴۴ درصدی بهزیستی بیرجند در حوزه اجتماعی و مددکاری با ارائه خدمات تخصصی و کارشناسی در سال گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۳۰ مرکز بخش خصوصی در شهرستان بیرجند فعالیت دارد که تلاش شده خدمات واقعی عام المنفعه از سوی مؤسسات خیریه و انجمن های تحت نظارت سازمان بهزیستی به دست مردم برسد. رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیرجند از استقرار دستگاه شنوایی سنجی در بیمارستان ها خبر داد و افزود: مراجعه افراد برای مشاوره ژنتیک خطرات بارداری در سنین بالا را کاهش می دهد.

انتشار ماهنامه جامعه هدف بهزیستی
استمرار داشته باشد
در ادامه رضایی معاون اداره بهزیستی شهرستان بیرجند نیز از چاپ و نشر ماهنامه نگاه امروز در سطح استان قدردانی کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه حرکت جهادی و فرهنگی بزرگی در استان و کشور از سوی مجموعه امروز خراسان جنوبی با چاپ این ماهنامه رقم خورد که امیدواریم با نگاه حمایتی و اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بهزیستی از جمله معلولین، سالمندی و دیگر فعالیت های حوزه بهزیستی تداوم و استمرار داشته باشد.

اعلام آمادگی برای چاپ ماهنامه تخصصی
ویژه نابینایان
در این جلسه مدیرمسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت یادوخاطره شهید صارمی و ناصری از آمادگی این مجموعه برای همکاری با سازمان بهزیستی خبر داد و افزود: چاپ ماهنامه جامعه هدف بهزیستی از سوی مؤسسه مطبوعاتی امروز خراسان جنوبی با همکاری جامعه معلولین و حمایت سازمان بهزیستی خراسان جنوبی زمینه ای را ایجاد کرده که به صورت تخصصی تر نیز اهداف بهزیستی و آنچه که برای مددجویان نیاز است براساس اولویت ها و سیاست های این حوزه، اطلاع رسانی شود.
محمود حیدری با بیان اینکه انتظار داریم دستگاه های اجرایی نسبت به درج مطالب رسانه ها حساس باشند و به صورت تخصصی و کارشناسی پیگیری کنند، تصریح کرد: امروزه به رغم وجود فضای مجازی خوشبختانه استقبال خوبی از رسانه های مکتوب می شود.
وی همچنین از اعلام آمادگی این مجموعه برای چاپ و نشر ماهنامه تخصصی در حوزه نابینایان خبر داد و افزود: امیدواریم با اختصاص بودجه لازم و تخصیص بخشی از یک درصد اعتبارات فرهنگی سازمان بهزیستی برای اطلاع رسانی در نشریات، زمینه ادامه فعالیت ماهنامه تخصصی جامعه هدف بهزیستی نیز فراهم شود.
سنایی فر دبیر ماهنامه نگاه امروز ضمن تشکر و قدردانی از مجموعه امروز خراسان جنوبی و حمایت سازمان بهزیستی در زمینه چاپ و نشر این ماهنامه گفت: امیدواریم با همکاری و حمایت دستگاه های اجرایی از جمله استانداری، فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری و غیره، بخش اعظمی از فعالیت های جامعه هدف بهزیستی در خصوص پیشگیری از معلولیت ها، آسیب های اجتماعی و دیگر بخش های مرتبط با اهداف سازمان بهزیستی، با چاپ و نشر ماهنامه اطلاع رسانی های لازم و مثمر ثمر انجام شود.
وی افزود: چاپ این ماهنامه برای نخستین بار در سطح استان با همکاری جامعه معلولین خراسان جنوبی توانست زمینه ایجاد اشتغال معلولین را نیز در بخش های فرهنگی فراهم کند. وی با توجه به شرایط اقتصادی و گرانی کاغذ نیز خواستار تأمین اعتبار بخشی از هزینه های چاپی از سوی سازمان بهزیستی استان شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*