آخرین خبر :

یادداشت امروز/مردم باید آرامش داشته باشند

امروز خراسان جنوبی – زنگویی zangoei@birjandtoday.ir
سخنِ معیار. به باور من کلام برخی از بزرگان، کلام معیار است. کم می گویند و گزیده و این در ضرب المثل های ما هم معادل “دُر” شمرده می شود و شنیده ایم و خوانده ایم که ؛ کم گو و گزیده گوی چون در…. و بزرگان چنین روشی دارند که کلام چون در از لبان شان می ریزد و از این جمله است مرجع قرآن پژوه و فیلسوف معاصر، حضرت آیت ا… جوادی آملی که شمه ای از این خصوصیت حضرت ایشان را در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی شرق استان تهران، می بینیم که پایگاه خبری جماران هم آن را نشر داده است. بخوانید؛
*اولین وظیفه نیروی انتظامی این است که کشور را امن کند، نه امنیتی!
عنایت ما باید به امن کردن کشور باشد؛ کشوری امن است که اکثریت قاطع مردم آن نه بیراهه بروند و نه راه کسی را ببندند.
* با فشار مردم را ساکت کردن نتیجه تلخ دارد لذا باید با نشاط مردم را ساکن، نه ساکت کرد! ما باید بین سکوت و سکون فرق بگذاریم. آن سکینت است که پشتوانه ملت است و ما باید آن را در جامعه ایجاد کنیم.
* در قرآن کریم ذات اقدس الهی فرمود هرگز خدا شما را تنها نمی‌گذارد، برای اینکه شما مجاهدت کردید، برای اینکه شما کار کردید، ملت بیکار را خدا رها می‌کند ملتی را که کار کرد خدا فرمود من شما را رها نمی‌کنم.
* شما باید چپاولگرها را شناسایی کنید و قبل از اینکه آنها شروع به کار کنند شما عزیزان توطئه آنها را خنثی کنید، نه اینکه تنها کشف جرم کنید بلکه باید دفع جرم کنید! در حقیقت باید جُرم را جلوگیری کنیم؛ نه اینکه تنها جرم واقع شده را کشف کنیم.
… دوباره نگاهی به این چند جمله بیندازیم؛ کیست که معنای امن و امان و امنیت را نفهمد و از زندگی در نظمی چنین دل روشن نداشته باشد؟ اما همه باید تلاش کنیم که فضای امن هرگز امنیتی نشود به ویژه در زمانی که دشمنان هم نگاه و چنگ توامان تیز کرده اند تا بشکنند و بزنند و ببرند. اینجاست که همه آحاد کشور باید هوشیاری افزون کنند و برای ارتقای امنیت به بیگانه فرصت برنامه ریزی ندهند و در کنار امنیت آفرینان به امنیت بانی بپردازند. مردم البته در موقف های پر شمار پای کار بوده اند و الان هم هستند منتهی باید مسئولان هم قدردان این مردم باشند. آن هم نه فقط در زبان که در عمل باید این قدردانی را با بهسازی شرایط زندگی، انجام دهند. اصلا حق مردم ما نیست که هر روز با تشویشی جدید روان و روح شان خراشیده شود. حق شان نیست نتوانند برای فردای خود طرح داشته باشند. حق شان نیست که طاقت شان هر روز طاق تر شود. اتفاقا باید به سمتی حرکت کنیم که نمودار آرامش، رفاه و فرهنگ رو به بهبودی داشته باشد. مردم باید قرار و سکینه داشته باشند. فراهم سازی شرایطی چنین هم وظیفه مسئولان است. مسئولیت در نظام اسلامی اگر ارزشی دارد برای خدمت به مردم است نه چیز دیگر. این را باید همگان دریابند و در خدمت مردم باشند. جهاد هم در شرایط حاضر جز این خدمت معنایی ندارد. جهادی چنین را هم خدا دوست دارد و اجر می نهد…..

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*