گفتگو با دانش آموز قهرمان جشنواره هنری کشور: آینده روشن رشته های کار و دانش

فاطمه فنایی ۱۷ ساله هنرآموز رشته نگارگری در هنرستان عترت قاین کسی است که در جشنواره مهارت هنری مقام اول کشوری را کسب کرده است. به گفتۀ وی رشته کارودانش به دلیل مهارت آموزی در جامعه کنونی کارایی بالایی دارد و می تواند باعث کارآفرینی جوانان در آینده شود.

*درباره مسابقاتی که در آن شرکت داشته اید، توضیح دهید.
جشنواره مهارت های هنری با شرکت حدود ۲۰۰ نفر در رشته های مختلف برگزار شد که توانستم با اینکه سطح مسابقات خیلی بالا بود در رشته پاپیه ماشه مقام اول را به دست بیاورم.
البته حدود دو هفته قبل از این جشنواره هم در مسابقه علمی کاربردی کشور در رشته طراحی مقام دوم را به دست آوردم.

* رشته پاپیه ماشه را معرفی کنید؟
رشته پاپیه ماشه یکی از رشته های صنایع دستی به معنای کاغذ جویده شده است که خمیر کاغذ را با ماده ای به اسم سریش محکم می کنند و مجسمه هایی از آن می سازند و مجسمه غول پیکر نانا از همین مواد ساخته شده بود و من هم جعبه جواهراتی درست کرده بودم.

*حمایت ها قبل و بعد از این مسابقات چگونه بود؟
حمایت ها خیلی خوب بود در ابتدا کمک های خانواده ام و اینکه مرا تشویق می کردند انگیزه ای برای من بود و در ادامه مسئولان مدرسه خیلی کمک کردند و مربی من هم آموزش های لازم را داد.

*مشکلات شما در این راه چه بود؟
فقط کمی در این رشته مشکل داشتم که با کمک مربیم بر طرف شد و برای سال بعد قدم بزرگی برای من محسوب می شد.

*چه توصیه ای به دیگر افراد برای فعالیت در رشته های هنری دارید؟
هدف کارودانش مهارت آموزی است و فقط مدرک گرایی نیست و مدرک در کنار مهارت داده می شود و در جامعه کنونی باید به دنبال چنین رشته هایی رفت که باعث خوداشتغالی می شود.

*بازار کار این رشته ها را چگونه می بینید؟
بازار فروش خوب است و من در هر نمایشگاهی که شرکت کرده ام فروش خوبی داشته ام و به همین دلیل در دانشگاه هم رشته صنایع دستی را دنبال خواهم کرد.

*بازخورد خانواده و دوستان درباره رشته تحصیلیتان چه بود؟
خانواده ام از همان ابتدا به خودم واگذار کره بودند که هر رشته ای علاقه دارم بروم و من هم از همان ابتدا علاقه خاصی به نقاشی داشتم ولی فکر نمی کردم که در کارودانش رشته نگارگری هم در قاین وجود داشته باشد به همین دلیل می خواستم در رشته علوم انسانی یا علوم تجربی ثبت نام کنم که به دلیل تکیل ظرفیت مدارس موفق به ثبت نام نشدم تا بالاخره رشته مورد علاقه خودم را پیدا کردم.

*بعد از مقام آوری شما برخورد دوستان و خانواده چه بود؟
خانواده ام که خیلی خوشحال شدند و دوستانم هم که در رشته های دیگری بودند وقتی موفقیت مرا دیدند گفتند کاش ما هم در رشته کار و دانش ثبت نام می کردیم. از مسئولان می خواهم که حمایت داشته باشند و تشویق کنند تا از همین ابتدا خانواده ها فرزندان خود را به سمت چنین رشته هایی ببرند و امیدوارم که در آینده بتوانم کارگاه نگارگری برپا کنم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*