گفته می شود

 

 

 

گفته می شود با محاسبه میزان افزایش حجم نقدینگی در حد فاصل خرداد ۹۶ تا خرداد ۹۷ شاهد رشد ۲۶۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی هستیم. بنابراین طی این مدت ماهانه نقدینگی ۲۲ هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان و روزانه ۷۴۳ میلیارد تومان رشد کرده است. حال با محاسبه مقاطع زمانی کوتاه‌تر رشد نقدینگی بیشتر خودنمایی می‌کند. با این حساب در هر ساعت نقدینگی ۳۰میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، در هر دقیقه ۵۱۶ میلیون تومان و در هر ثانیه ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

 

گفته می شود رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرده  ۸۵ درصد از سپرده‌ها متعلق به ۲٫۵ درصد از مردم است.

 

گفته می شود آنتون سیلوانوف، وزیر اقتصاد روسیه، اعلام کرده دلار دیگر ابزار قابل اعتمادی برای استفاده در تجارت جهانی نیست. وی با ابراز تردید نسبت به قابل اعتماد بودن دلار به طور ضمنی به رویکرد روسیه در استفاده از ارز ملی خود و دیگر ارزهای بین المللی در مبادلات نفتی اشاره کرد.

 

 

 

گفته می شود محمد باقر نوبخت در توییت خود نوشته ‏برای اطمینان خاطر آن کسانی که سؤال سفارش می‌دهند، اعلام می‌نمایم هیچ‌یک از فرزندانم بازداشت نیستند و قبراق و سرحال کنار خانواده روزگار می‌گذرانند.

 

گفته می شود در حال حاضر ذخایر قطعی طلا در معادن ایران ۲۵۰ تن است که توسط بخش خصوصی، دولتی و سرمایه‌گذاری خارجی در حال استخراج است و به گفته عضو هیات مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، به زودی به استخراج هشت تن طلا در سال می‌رسیم و احتمال کشف طلا تا هزار تن وجود دارد.

 

 

 

 

 

گفته می شود برای مقابله با این سودجویان در هفته های گذشته در قوه قضائیه چند بازپرس ویره اختصاص پیدا کرد و دادستان تهران با تظارت مستمر شبانه روزی پیگیر رسیدگی به این پرونده هاست. تاکنون ۶۷ مجرم دستگیر شده اند و از تعدادی تحقیق شده و با قرار تأمین آزاد هستند این در حالی است که بیش از ۱۰۰ تن از افراد صاحب سمت ممنوع الخروج شده اند و برای ۲۵ پرونده و ۲۶ نفر کیفرخواست صادر شده است.

 

 

 

 

گفته می شود در ادامه اطلاع رسانی مسئولان از تعداد و وضعیت فرزندانشان، حسام الدین آشنا مشاور روحانی نیز به این پویش پیوست. به گزارش الف آشنا نوشت: دو پسردارم اولی مهندسی عمران شریف و ارشد حمل ونقل امیرکبیر؛ هر دو بدون سهمیه؛ عقدکرده و به دنبال ادامه تحصیل. دومی کلاس یازدهم ریاضی.

 

 

گفته می شود مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام خود در رابطه با زندگی شخصی و فرزندانش نوشت: من چهار فرزند داشتم که یکی از آن‌ها فوت کرده است و سه فرزند دیگر دارم. همچنین سه نوه دارم که به زودی چهار نوه می‌شوند. یکی از فرزندانم مدرک PHD فیزیک خود را با معدل بالای هفده از دانشگاه شریف اخذ کرده و اکنون عضو هیأت علمی دانشگاه سهند است. یکی دیگر از فرزندانم در حال گذراندن پایان‌نامه در مقطع PHD در رشته برق کنترل است که بورسیه خارج بود ولی اکنون در ایران است. دخترم نیز مدرک کارشناسی ارشد شیمی خود را از دانشگاه شریف اخذ کرده و کارمند جم است که این همه داد و بیداد کردند! دخترم حدود شش سال پیش کارمند جم شده و حدود چهارمیلیون تومان حقوق دریافت می‌کند. ایشان نه رئیس است و نه عضو هیئت مدیره، آیا این شغل دختر من خارج از عرف است؟!

 

 

 

گفته می شود محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه درباره خبر احضار رئیس حراست بانک مرکزی گفت: بله این فرد احضار شده و از او تحقیق شده اما اینکه بازداشت شده یا نه هنوز مطلع نیستم.

 

 

 

 

گفته می شود باهنر درباره شعار عبور از روحانی نیز گفته اولین کسی که شعار عبور از روحانی را مطرح کرد احمدی‌نژاد بود و امیدوارم خداوند آخر و عاقبت همه ما را ختم به خیر کند اما در جریان‌های سیاسی کسی که پروژه عبور از روحانی را مطرح کرد دوستان تند اصلاح‌طلب بودند و در همان زمان من بلافاصله موضع‌گیری کردم و گفتم اصلا مسئله کنار گذاشتن دولت کار درستی نیست فارغ از اینکه روحانی بر سرکار باشد یا خیر؟ این‌گونه هیجان‌ها برای نظام سم است. او در ادامه انتقاد به شعار عبور از روحانی گفت: الان کسی که می‌گوید باید از آقای روحانی عبور کنیم کم عقل‌است یا سوء نیت دارد، حتما اینکه بخواهیم از آقای روحانی عبور کنیم یا دولت تغییر کند اصلا گزینه مناسبی نیست اما دولت باید یک خانه‌تکانی داشته باشد زیرا برخی از وزرا خسته هستند و حوصله کارکردن ندارند و من خبری شنیدم که برخی از آقایان به آقای روحانی گفته‌اند که ما نمی‌توانیم در زمان بحران کار کنیم و بگذارید شخص دیگری بیاید و آقای روحانی گفته‌اند که اشکالی ندارد کار کنید؛ بنابراین باید نقد کنیم و البته از دولت حمایت کنیم تا مسائل و مشکلات حل شود.

 

 

 

گفته می شود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با پیوستن به کمپین «فرزندت کجاست؟» اعلام کرد که سه فرزند (دو پسر و یک دختر) دارد و درباره رشته تحصیلی و فعالیت‌های آن‌ها توضیح داد. سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با پیوستن به کمپین «فرزندت کجاست؟» در زیر حساب توییتری یکی از رسانه‌ها توضیح داد: «دو پسر و یک دختر دارم؛ پسر اول فوق لیسانس دانشگاه تهران است. در تهران زندگی می‌کند. شغل ثابت ندارد. با برخی از موسسات در حوزه‌های پژوهشی به صورت پروژه‌ای همکاری می‌کند. پسر دوم خرداد امسال کارشناسی‌اش را از دانشگاه اصفهان گرفته است. دخترم کلاس چهارم را در دبستان دولتی گذرانده است. » در ادامه اما کاربران راضی نشدند و خواستار انتشار کارنامه کنکور فرزندان وزیر شدند تا ببینید آنها از سهمیه خاصی استفاده کرده‌اند یا خیر که با پاسخ وزیر گزارش دادن رویت کارنامه توسط کاربران مشخص شد که از سهمیه هم استفاده نکرده‌اند.

 

 

 

گفته می شود حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای  در رابطه با تشکیل پروند برای احمدی نژاد گفته برای احمدی نژاد پرونده تشکیل شده و در دست بررسی است و مانند گذشته می‌گویم که باید صبر کرد و زمان آن هم معلوم نیست. وی افزود: احمدی نژاد به فردی گفته است که باید کناره گیری کند که این فرد کناره گیری نمی‌کند. وی در رابطه با زمان برگزاری دادگاه مشایی گفت: هنوز زمان دادگاه مشایی مشخص نشده و پرونده اشکالاتی داشت که دادسرا به آن‌ها پاسخ داد، اما هنوز تعیین وقت نشده است.

 

گفته می شود محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به کمپین فرزندت کجاست پیوست و در مورد فرزندان و فعالیت‌هایشان توضیحاتی داد. وزیر خارجه کشورمان در توضیح زندگی فرزندانش گفت: پسرم لیسانس برق و فوق لیسانس مدیریت بازار دارد و با همسر و دخترش در تهران زندگی می کنند و استخدام هیچ جایی نیست و در حوزه مدیریت بازار، کار مشاوره‌ای انجام می‌دهد. ظریف ادامه داد: دخترم طراح داخلی است و با همسر و دخترش در تهران زندگی می کنند و بیشتر به تربیت فرزندش مشغول است و برخی اوقات طراحی داخلی برای دوستان و اقوام انجام می‌دهد. دامادم فوق لیسانس مدیریت دارد و مدیر یک شرکت خصوصی است. عروسم دکترای نانوتکنولوژی دارد و بیشتر به تربیت فرزندش مشغول است و به طور پاره وقت در دانشگاه فعالیت دارد. خدا را شاکرم که فرزندانم به دنبال خاتمه ماموریت من در سازمان ملل متحد، تحصیلاتشان را فورا به اتمام رسانده و بیش از ۶ سال است که به ایران بازگشته‌اند و همراه خانواده هایشان در تهران ساکن و مشغول به کار هستند.

 

 

 

 

 

گفته می شود لغو سفر حیدرالعبادی به ایران، پشت پرده موافقت اسرائیل با ماندن بشار اسد در قدرت، مخالفت انگلیس با درخواست ضد ایرانی آمریکا و تلفات بالا در درگیری شدید نظامیان افغانستان با طالبان، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه است. در این میان، باید به تأکید دوباره عراق بر رعایت تحریم‌ها علیه ایران نیز اشاره کرد.

 

 

 

 

گفته می شود خبرگزاری‌فرانسه به نقل از یک مسئول دولتی این کشور ـ که نخواست نامش فاش شود ـ از لغو سفر حیدر العبادی نخست وزیر عراق به ایران خبر داد.

بر اساس اعلام این منبع، العبادی سفر سه شنبه خود به ترکیه را انجام خواهد داد.

 

 

گفته می شود عدادی از وزیران دولت انگلیس با درخواست «وودی جانسون» سفیر آمریکا در لندن در خصوص همراهی با واشنگتن برای افزایش فشارها بر ایران مخالفت کرده و عنوان داشتند که این اقدامات آمریکا مشکل زا هستند.

سفیر آمریکا در لندن، در مقاله ای برای روزنامه دیلی تلگراف با انتقاد از رویکرد انگلیس در خصوص برجام، نوشت: انگلیس در خصوص ایران باید با دونالد ترامپ همراه باشد نه بروکسل.

 

 

گفته می شود از زمانی که کنوانسیون حقوقی دریای خزر امضاء شد،چند جریان به صورت موازی،جو خبری کشور را آگاهانه و ناآگاهانه به همین ریخته اند. این جو آلوده از یک نماینده مجلس شروع شد که به اشتباه و غلط،از سهم پنجاه درصدی ایران از دریای خزر گفت و اعلام کرد که ترکمنچای دیگری در راه است؛استناد او به فصل یازدهم قرار داد ۱۹۲۱ بین ایران و اتحاد جماهیر شوروی بود: «طرفین معظمتین متعاهدتین رضایت می‌دهند که از زمان امضاء این معاهده هر دو بالسویه حق کشتی‌رانی آزاد در زیر بیرق‌های خود در دریای خزر داشته باشد» این نماینده مجلس که از قضا حقوقدان هم هست،هیچگاه به مردم نگفت که در این قرار داد،هیچ بحثی از تسهیم خزر بین ایران و شوروی نشده است و صرفا حق کشتیرانی آزاد را بالسویه برای طرفین به رسمیت شناخته است

 

 

 

پیشنهاد یک تولیدکننده به مسئولان و رئیس‌جمهور

با این شرایطی که برای کشور و تولیدکنندگان ایجاد کرده‌اید، یک ماه مدیریت یک کارخانه کوچک را داشته باشید تا شاید درک کنید که شرایط فعلی تولید فرصت است یا ذلت. از دستورالعمل‌ها و بسته‌های روزانه و سنگ‌اندازی‌ها در خرید مواد اولیه و ملزومات و برخورد ادارات و سازمان‌های دولتی و … هیچ چیز جز ذلت نخواهید یافت. مطمئن باشید که درک خواهید کرد هیچ یک از مشکلات هم به آمریکا و تحریم ارتباطی ندارد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*