آخرین خبر :

گفته می شود

 

 

گفته می شود ترانه ضدایرانی که دو خواننده لس‌آنجلسی مشترکاً خوانده‌اند به‌قدری مملو از سیاه‌نمایی است که حتی صدای اپوزیسیون خارج‌نشین را هم درآورده است.

اپوزیسیون سلطنت‌طلب، در برنامه‌ای تلویزیونی، اظهارات تندی علیه دو خواننده لس‌آنجلسی بیان کرد. او  به‌شدت از زندگی این دو خواننده در گذشته به‌ویژه نحوه رفتار با فرزندانشان انتقاد می‌کند و آنها را دایه‌های مهربان‌تر از مادری می‌نامد که خودشان در زندگی شخصی گذشته سیاهی داشته‌اند.

 

 

 

 

 

گفته می شود نام کارلوس کی روش در میان گزینه های هدایت تیم ملی فوتبال کلمبیا قرار گرفت.

سایت های کلمبیایی از تمایل فدراسیون فوتبال کلمبیا برای همکاری با کارلوس کی روش خبر دادند. ادامه حضور خوزه پکرمن بر نیمکت تیم ملی کلمبیا هنوز مشخص نیست و مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور به دنبال آن هستند تا اگر نتوانستند با سرمربی کهنه کار آرژانتینی به توافق برسند با گزینه های دیگر وارد مذاکره شوند.

 

 

 

 

 

 

 

گفته می شود در روزهای اخیر که انتقادات به ارز مسافرتی افزایش یافته بود، آمارهایی منتشر شد که نشان می داد دولت توانسته است در بهار ۹۷ از محل عوارض خروج مسافر از کشور، مبلغی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان کسب کند. در مقابل، اگر اختلاف قیمت ارز دولتی به یورو (۵۲۰۰ تومان) و میانگین هر یورو در بازار آزاد در این سه ماهه حدود ۴ هزار تومان بوده باشد، آنگاه دولت در این مدت به مسافران خارج از کشور، مبلغ معنادار و قابل توجهی یارانه ارزی پرداخت کرده است.

 

 

 

گفته می شود دو مقام نزدیک و آشنا به تلاش های دولت ترامپ برای قطع فروش نفت خام تهران، اعلام کرده اند دولت ترامپ پیش بینی می کند، کشورها را متقاعد خواهد کرد تا واردات نفت از ایران را حداکثر یک میلیون بشکه در روز کاهش دهند؛ آن هم زمانی که تحریم های انرژی از اوایل نوامبر اعمال شود. بر اساس این گزارش پیش بینی های اعلام شده درباره کاهش فروش نفت ایران بین ۷۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه در روز در نوسان است. هرچند این رقم کاهش چشمگیر و مهم برای جمهوری اسلامی به شمار می رود، کمتر از هدف تعیین شده قبلی از سوی دولت ترامپ است که قصد داشت کل فروش نفت ایران را از اوایل نوامبر قطع کند.

 

 

 

گفته می شود یکی از مشاوران ارشد وزارت خارجه آمریکا که با دیدگاه های فعلی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص ایران مخالف است، قرار است به عنوان فرستاده ویژه امور ایران معرفی شود. دیلی وایر به نقل از یک منبع آشنا با این موضوع گزارش داده، قرار است «برایان هوک» که مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا و مدیر برنامه ریزی سیاسی است، به زودی به عنوان فرستاده ویژه امور ایران معرفی شود.

 

 

گفته می شود کار بحران آب کشور از مرز بحران گذشته و به زعم بسیاری از کارشناسان شرایط آبی سال جاری در مقایسه با سال‌های قبل به مراتب بدتر خواهد بود. کاهش بیش از ۵۰ درصدی بارش‌ها در بسیاری از نقاط کشور در شرایطی که تغییر محسوسی در نظام مدیریت منابع رخ نداده و گویا قرار هم نیست رخ بدهد نگرانی‌ها را در این باره افزایش داده است.

 

 

 

سرنوشت ۹ میلیارد دلار کاملا مشخص است

بانک مرکزی با انتشار اطلاعیه ای به حواشی پیش آمده در روز گذشته در خصوص اختصاص ارز برای واردات کالا واکنش نشان داد. در خصوص ۹ میلیارد دلار اشاره شده در مصاحبه آقای یوسفیان ملا، تنها در صورتی می‌توان اظهار نظر قطعی کرد که ۳ ماه مهلت ارایه پروانه ورود کالا پس از حداکثر شش ماه مهلت ارایه اسناد حمل، منقضی شده و کالایی به کشور وارد نشده باشد. مطابق مقررات ارزی با انقضای مهلت های یاد شده بانک‌های عامل مکلفند به پیگیری عودت ارز تامینی و در صورت عدم ایفای تعهد ارزی توسط وارد کننده معرفی این دسته از واردکنندگان به سازمان تعزیرات حکومتی اقدام کنند. فهرست کامل افرادی که طی چهار ماه گذشته ارز به نرخ رسمی دریافت کرده اند به نهادهای نظارتی و گمرک ارسال شده است که قطعا در صورت مشاهده هرگونه تخلف با برخورد مراجع نظارتی و قضایی همراه خواهد بود. نمایندگان محترم مجلس و سایر اشخاصی که در خصوص اینگونه موارد به اظهار نظر رسانه ای می پردازند حتما باید از جزییات مسأله مطلع باشند و با اطلاعات کامل و دقیق با رسانه ها مصاحبه کنند، چرا که در شرایط فعلی چنین گمانه زنی هایی موجب بروز تنش در سطح جامعه و التهاب آفرینی می شود.

 

 

 

گفته می شود در جلسه استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدرضا پور ابراهیمی در موافقت با استیضاح وزیر در حالی که از مخالفت پزشکیان نایب رئیس مجلس با استیضاح ربیعی رضایت نداشت، گفت: زهرا پزشکیان مسئول فاینانس شرکت پتروشیمی جم چه نسبتی با نایب رئیس مجلس دارد؟ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص اتهاماتی که علیه وی و خانواده‌اش مطرح شده، توضیحاتی ارائه کرد که در بخشی از آن می‌خوانیم: دختر من و همسرش با موتور به اداره می‌روند و بر می‌گردند. کدام یک از بچه‌های این افراد با موتور به اداره می‌رود و بر می‌گردد، بعد بروید فرزندان آن‌ها را هم ببینید. من نمی‌خواستم دنبال این حرف ها بروم و این گونه حرف زدن را درست نمی‌دانستم. من خیلی راحت حرف هایم را می‌زنم و اگر قرار باشد، شیشه‌ای بشکند، آن شیشه برای من نیست.

 

 

 

 

گفته می شود بر اساس آمارهای منتشره از سوی این صندوق بین المللی پول تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۶۴۴ میلیارد دلار بوده و ایران از این نظر در رتبه ۱۸ جهان قرار گرفته است. صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است ایران در سال های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نیز همچنان هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا باقی بماند اما در سال ۲۰۲۱ با پشت سر گذاشتن سه کشور اسپانیا، عربستان و کانادا به جایگاه پانزدهم صعود کند.

 

 

 

 

گفته می شود محمد هاشمی رفسنجانی با اشاره به برخی حواشی استیضاح وزیر کار، اظهار داشته استیضاح حق مجلس است اما توهین به یک وزیر، حق هیچ کسی نیست. عضو سابق حزب کارگزاران سازندگی افزود: در نظام جمهوری اسلامی، کرامت انسانی باید در هر شرایطی حفظ شود. اگر برای رسیدن به هدفی، این اصل اخلاقی زیر پای گذاشته شود، دیگر نمی‌توانیم ادعا کنیم در مسیر اخلاق اسلامی قرار داریم. هاشمی رفسنجانی با اشاره به چرایی استیضاح ربیعی، گفت: با توجه به روشی که این مرتبه، برخی نمایندگان موافق استیضاح انجام دادند، استیضاح رأی آورد. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه پیام استیضاح وزیر کار برای رئیس‌جمهور و دولت چیست، تصریح کرد: پیام استیضاح شاید این باشد که اگر رئیس‌جمهور نتواند نظر نمایندگان را درباره برخی وزرا تامین کند و در عین حال همان وزیر استعفا ندهد و یا اینکه برکنار نشود، مجلس وارد مسأله خواهد شد.
هاشمی افزود: به نظر می‌رسد، اگر برداشت مجلس این باشد که استیضاح یک وزیر رای خواهد آورد، به استیضاح دیگر وزرا نیز ادامه خواهد داد اما اگر متوجه شود این روش، تاثیری ندارد و وزیر به جای خود باقی خواهد ماند و بحث‌هایی که مطرح می‌شود، بیشتر باعث اختلاف میان دولت و آن وزارتخانه و مجلس خواهد شد، شاید دیگر اقدامی در زمینه استیضاح انجام ندهد.

 

 

 

 

 

 

منتظر دیدار روحانی و ترامپ در نیویورک نباشیم

مجید تخت روانچی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری گفت: پیش‌بینی نمی‌کنم گفت‌وگویی که ترامپ می خواهد هرگز پا بگیرد، برای اینکه بنیان‌هایی که برای این گفت‌وگو لازم است وجود ندارد. شما بیانیه اخیر کاخ سفید در مورد بازگشت تحریم‌ها را ملاحظه کنید. دو بخش دارد؛ یک بخشش فنی است که می‌گوید چه تحریم‌هایی باز می‌گردد و یک بخش دیگر مقدمه و موخره دارد که به نظر من از الفاظ زشت و غیردیپلماتیک در مورد ما استفاده کرده است. می‌شود کسی بگوید می‌خواهم با شما مذاکره کنم‌، فردایش توهین کند؟ آیا این دو مورد با هم می‌خواند؟ همان روزی که آقای ترامپ گفتند با ایران مذاکره بدون پیش شرط خواهند داشت، دو ساعت بعدش وزیر خارجه ایشان پیش شرط‌هایی مطرح کردند، ‌چطور می‌شود ایران به این حکومت اعتماد کند؟ اصلاً بحث ایران را کنار بگذارید، سؤال این که در روابط بین‌الملل چطور می‌شود به این کشور اعتماد کرد؟ در روابط بین‌الملل یکنواختی در موضع یک اصل است، چرا که غیر از آن، ضد اعتماد است. وقتی همه این موارد را کنار هم می‌گذاریم به این نتیجه می‌رسیم که این آقا در کارهایش جدی نیست و کسی که می‌خواهد در جلسه مذاکره تحکم کند به درد گفت‌وگو نمی‌خورد. اصلا اگر این گفت‌وگو انجام نشود، بهتر است. وی در پاسخ به انتظار برای دیدار دو رئیس‌جمهوری ایران و آمریکا در نیویورک گفت من خودم فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی رخ دهد. نباید بیهوده برای مردم انتظار ایجاد کنیم. وقتی انتظار مردم بالا برود و اتفاقی رخ ندهد، مردم ناراحت می‌شوند. بهرحال شخصاً زمینه‌ای برای مذاکره نمی‌بینم، هر چیز نیازمند زمینه‌ای است و الان زمینه آن فراهم نیست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*