آخرین خبر :

کتک کاری خلبان و کمک خلبان عراقی حین پرواز

هواپیمای متعلق به شرکت هوایی عراق که از فرودگاه مشهد بلند شده بود در حالی در بغداد به زمین نشست که یکصد و پنجاه مسافر آن ممکن بود به دلیل دعوا و کتک کاری میان خلبان و کمک اش هرگز به سلامت از هواپیما خارج نشوند.

کد خبر: ۸۲۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ – ۲۰:۵۸ ۲۶ July 2018

هواپیمای متعلق به شرکت هوایی عراق که از فرودگاه مشهد بلند شده بود در حالی در بغداد به زمین نشست که یکصد و پنجاه مسافر آن ممکن بود به دلیل دعوا و کتک کاری میان خلبان و کمک اش هرگز به سلامت از هواپیما خارج نشوند.

یورونیوز نوشت: نکته جالب در این میان این است که دعوا در حین پرواز و بر سر یک وعده غدا صورت گرفت.

با منشر شدن خبر این مشاجره بی سابقه میان کادر پروازی یک هواپیمای در حال پرواز، رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی در عراق با واکنش های متفاوت توام با خشم و عصبانیت و نیز طنز و شوخ طبعی خواستار توضیح شرکت ملی هواپیمایی کشورشان در باره این ماجرا شده اند.

یکی از کاربران شبکه های اجتماعی در همین ارتباط به طنز نوشته است: «اینها خلبان بودند یا راننده مینی بوس؟»

شرکت هواپیمایی عراق چهارشنبه شب گذشته با انتشار بیانیه ای بدون توضیح در باره زمان وقوع این ماجرا اعلام کرد: «وزیر حمل و نقل دستور آغاز تحقیق در باره ماجرای دعوای دو خلبان یاد شده هنگام پرواز را صادر کرده است.»

در این بیانیه به دلیل و بهانه مشاجره میان خلبان و کمک اش هنگام پرواز با هواپیمایی که ۱۵۷ مسافر و خدمه را حمل می کرد، اشاره ای نشده است.

این درحالیست که کمک خلبان پرواز بغداد – مشهد در نامه ای به مافوق خود ماجرا را اینگونه توضیح داده است: «هنگام پرواز در لحظه ای مشاجره صورت گرفت که خلبان به یکی از مهماندارها اجازه نداد برای من غذا بیاورد. بهانه خلبان این بود که من پیشتر از او برای درخواست غذا اجازه نگرفته بودم.»

کمک خلبان در این نامه می افزاید: «خلبان پس از خوردن غذا، با عباراتی نامناسب من را مورد خطاب قرار داد و سپس ضمن توهین کتکم زد. این مسئله سبب شد تا یک از اعضای تیم امنیتی وارد کابین شود.»

خلبان و کمک اش با این وجود موفق می شوند هواپیما را سالم در فرودگاه بغداد به زمین بنشانند اما به محض فرود در فرودگاه، خلبان باردیگر کمک را مورد توهین و ضرب و شتم قرار می دهد. کمک خلبان در باره این وضیعت می گوید که چاره ای جز دفاع از خود نداشته است.

شرکت هواپیمایی عراق اعلام کرده که خلبان و کمک خلبان این پرواز در حال حاضر از کار معلق شده اند و باید در انتظار مجازات های سنگینی همچون ممنوعیت پرواز تا ابد باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*