مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی: نرخ بیکاری استان در بهار ۹۷ تک رقمی شد

امروز خراسان جنوبی – حمیدی
بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان در بهار ۹۷ ، ۵/۸ و نرخ مشارکت ۱/۴۱ درصد اعلام شده که این آمار در مقایسه با بهار ۹۶ که نرخ بیکاری ۵/۱۱ و نرخ مشارکت ۲/۴۲ درصد بوده نشان از تک رقمی شدن نرخ بیکاری دارد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نرخ بیکاری استان را در زمستان ۹۶، ۶/۱۰ و نرخ مشارکت را ۵/۳۷ درصد عنوان کرد و با اشاره به نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، میزان شاغلین استان را ۱۹۹ هزار و ۴۸ نفر و میزان بیکاران را ۲۷ هزار و ۱۴۵ نفر اعلام کرد.
عباس رکنی در جمع خبرنگاران میزان ثبت نام کنندگان در مراکز کاریابی استان را در ۴ ماهه سال جاری ۱۳۵۴ نفر عنوان کرد که ۶۷ درصد آنها دارای مهارت و ۳۳ درصد فاقد مهارت لازمند و ۳۳درصدشان در رنج سنی ۱۵ تا ۲۴ سال، ۴۷ درصد در رنج ۲۵ تا ۳۴ سال و ۱۷ درصد در رنج سنی بین ۳۵ تا ۴۴ سال قرار دارند.
وی سهم بخش کشاورزی را از اشتغال استان ۹/۳۳، صنعت ۴/۲۸ و خدمات را ۷/۳۸ درصد اعلام کرد.
ابلاغ تسهیلات ۲۰ میلیاردی مشاغل خانگی به استان
وی از ابلاغ تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی مشاغل خانگی در مدت دو هفته گذشته خبر داد و با بیان اینکه تعهد ما در این بخش صدور ۱۹۵ مجوز بوده که با تحقق ۲۳۶ درصدی ۴۶۱ مجوز صادر شده، گفت: سقف این تسهیلات ۷۵ میلیون تومان با سود ۴ درصد است.

پرداخت تسهیلات ۸۹ میلیاردی به متقاضیان اشتغال روستایی و عشایری
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از پرداخت تسهیلات ۸۹ میلیاردی به متقاضیان اشتغال روستایی و عشایری تاکنون خبر داد و با بیان اینکه سهم استان در مرحله اول تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۱۳۳ میلیارد تومان بوده، افزود: ۶ هزار و ۳۷ نفر در قالب ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تاکنون در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که در حال حاضر ۷۴۲ طرح با اعتبار ۱۸۲ میلیارد تومان در کارگروه اشتغال در دست بررسی است و ۱۵۱۱ طرح هم به مبلغ ۵۶۸ میلیارد تومان به بانک ها معرفی که ۲۸۵ طرح به اعتبار ۸۹میلیون تومان نیز موفق به دریافت شده اند.
ایجاد ۲۵ تعاونی در ۴ ماهه سال جاری
رکنی با بیان اینکه تعداد تعاونی های استان ۱۴۰۹ مورد است که ۶/۵۱ درصد در بخش خدمات، ۵/۳۰ درصد در بخش صنعت و ۸//۱۷ درصد در بخش کشاورزی فعال است، گفت: در ۴ ماهه سال جاری تعهد ما ایجاد ۱۷ تعاونی بوده که ۲۵ مورد تشکیل شده است.
وی از ثبت نام ۶۲ تعاونی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در سامانه کارا خبرداد که تاکنون به ۴۹ تعاونی ۳۹میلیارد تومان تسهیلات پراخت شده است.
وی از برقراری بیمه بیکاری برای ۳۳۷ نفر در ۴ماهه سال جاری خبر داد و افزود: ۹۸۰ نفر در استان مستمری بگیر بیمه بیکاری هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*