طرح روستای بدون بیکار در خراسان جنوبی اجرا می شود

مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: برای اجرای طرح «روستای بدون بیکار» ۶۰ طرح در ۹ روستای استان پذیرش شده است که تسهیلات قرض الحسنه اشتغال در اختیار این روستاها قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا محمد زنگنه شنبه شب در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی افزود: از این تعداد چهار طرح در شهرستان قاین و متولی آن موسسه خیریه امام علی (ع) است که تسهیلات در اختیار متقاضیان طرح قرار می گیرد.
وی گفت: همچنین طرح روستای بدون بیکار در چهار روستای دهسلم نهبندان، خور خوسف، چنشت سربیشه و ازمیغان طبس به زودی آغاز می شود.
مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی اظهار داشت: سقف اعتباری که برای هر روستا در این طرح در نظر گرفته شده تا سقف یک میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه است که به نمایندگی روستا در اختیار تعدادی از اعضای صندوق خرد محلی قرار می گیرد.
وی بیان کرد: اکنون طرح «هر روستا یک محصول» در روستای روم قاین و طرح «روستای بدون بیکار» در روستای محمدآباد پسکوه قاین اجرا شده است.
زنگنه افزود: تقاضا داریم دستگاه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای معرفی افراد متقاضی در روستاها ما را یاری کنند.
وی گفت: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در سه مرحله به مبلغ ۲۶ میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومان به استان ابلاغ شد.
مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع تاکنون ۴۰۵ طرح به مبلغ ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صندوق معرفی و از این میزان ۷۴ طرح به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان برگشت داده شده است.
وی اظهار داشت: همچنین ۱۱۴ طرح به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مصوب و انعقاد قرارداد شده است.
زنگنه با بیان اینکه تاکنون ۴۰ درصد اعتبار اشتغال پایدار روستایی مصوب و قرارداد بسته شده است اضافه کرد: از این تعداد ۹۱ طرح به مبلغ ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان معادل ۲۶ درصد اعتبار پرداخت شده است.
وی یادآور شد: طرح هایی که به صندوق کارآفرینی امید ارسال شده، جزو طرح ها خرد است لذا میزان تسهیلات پرداختی کم به نظر می رسد.
مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: سه برنامه برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری مدنظر است همچنین در هفته گذشته ۱۰۰ طرح گل نرگس و ۱۰۰ طرح عشایری و مرزی به صندوق معرفی شده است که با پرداخت این تسهیلات به درصد مدنظر خواهیم رسید.
وی گفت: با پرداخت ۹۱ طرح اشتغالزایی زمینه اشتغال ۱۸۵ نفر در استان فراهم شد که ۱۰۵ نفر در سامانه رصد ثبت شده است.
زنگنه در ارتباط با صندوق های خرد محلی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم جوامع روستایی را توانمند کرده و پس اندازهای کوچک و خرد روستاییان به ویژه بانوان را ساماندهی کنیم با همکاری جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و میراث فرهنگی نسبت به راه اندازی صندوق اقدام می شود.
وی افزود: در حال حاضر ۱۷۹ صندوق خرد محلی در استان راه اندازی شده که از ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه در اختیار هر صندوق قرار گرفته است.
مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: از هفته گذشته نیز ۴۴ صندوق خرد محلی در سامانه کارا ثبت شده که با کمک دستگاه اجرایی بتوانیم ۴۰ میلیون تومان تسهیلات چهار و ۶ درصد بدون اخذ ضمانت در اختیار صندوق قرار دهیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*